• מי שלא ראתה כזו אורה… לא ראתה שמחה מימיה!

    13 | הצג גלריה

    בזמן שבכל העולם היהודי "מחממים מנועים" לקראת פורים ומתארגנים לסעודות ולמשלוחי המנות, במקום אחד פורים כבר הגיע - ובכל העוצמה. השבוע נערך בכפר חב"ד משתה פורים המסורתי שעורך ארגון "נפלאות מתגברות" לאלמנות מכל רחבי הארץ. ההכנות לאירוע המושקע החלו לפני חודשים והצוות המסור רקם בקפידה את התכנית, לפרטי פרטים. לכל הפרטים ולתמונות

    משעות הצהריים החלו לזרום אל אולם "הפנסאים" המשתתפות בזו אחר זו. עוד רכב ועוד רכב, הסעה קטנה מפה וקבוצה שהגיעה ברכבת משם – לכולן חיכתה במקום קבלת פנים מלכותית כראוי ל"מתגברות" אמיתיות. לצד כל אחד מהמקומות חיכה שי אישי מהודר מתנת "נפלאות מתגברות" שאליו צורף מכתב אישי מרגש מנשיאת הארגון, לאחר טעימות מהבופה העשיר, החל המשתה החגיגי. האירוע נפתח בדברי ברכה מאת רבו של כפר חב"ד, הגאון החסיד הרב מאיר אשכנזי שיחי' שדיבר על ה"יום זכאי" ז' באדר ועל העשייה החשובה בארגון לאורו של משה רבינו.

    הד"ר שרה זילברשטרום נשאה דברי ברכה ודיברה על כך שב"נפלאות" המתגברות בוחרות בשמחה שוב ושוב. "אתן שעמלתן והגעתן מרחוק, אתן שעמלות יום יום להגביר את האור על הקשיים והבדידות ומעניקות כוח זו לזו – מקיימות את 'מרבין בשמחה' יום יום, כל השנה!" אחריה עלתה ובאה נציגת המתגברות, הגב' עטי פלדמן שבירכה בהתרגשות את המשתתפות ואת הנהלת הארגון. בדבריה התמקדה בשייכות ובשותפות לאור פרשיות השבוע הנקראות בתקופה זו, ועוסקות בתרומות ונדבת ליבן של נשים לבניית הבית לה'. לאחר דברי הברכה צפו המשתתפות בסרט וידאו מיוחד מהרבי, ממנו שאבו תובנות וכוחות להמשיך את שמחת הפורים לאורך השנה כולה.

    אחרי הסעודה העשירה והמפוארת הגיעה "המנה העיקרית": התכנית האמנותית שבמרכז האירוע. המוסיקאית ציפי קולטניוק יצאה עם המשתתפות למסע בעולם הנגינה והשמחה, במופע ייחודי ששילב צלילים ותובנות. דמעות של שמחה ודמעות של געגוע התערבו זו בזו והחוויה הייתה מסעירה במיוחד.

    לאחר מכן נערכה ההרקדה יחד עם התקליטנית החסידית טייבי קרסיק. אישה אחת לא נותרה במקומה – כולן הצטרפו למעגלים הסוחפים, הניחו בצד את כל המחסומים והכאב ש"באים לבקר" בשגרה והתמסרו כולן לשמחה. נשים שלא עלה חיוך על פניהן במשך חודשים או אף שנים פיזזו בעליזות וקיימו למהדרין את מצוות "עד דלא ידע". כאשר נפתחו מעגלי הריקוד ואליהן החלו מצטרפות הנשים, לכדה את העין אישה אחת שעמדה לרגע בצד. היא התבוננה בכל הנשים המבוגרות הרוקדות בקלילות כמו ילדות ואז פנתה ואמרה בדמעות לאחת המארגנות: "אני לא מאמינה שאת כל זה הכנתן ממש בשבילי, כדי לשמח אותי"…

    הערב הסתיים בשורת הגרלות משמחות על פרסים מפנקים ויקרי ערך שנתרמו על ידי שותפי וידידי "נפלאות מתגברות".

    "למעשה, הערב לא ממש הסתיים" מספרת לנו מירי שניאורסון, מייסדת נפלאות מתגברות – "מאז האירוע ועד עכשיו אנו מקבלות שטף של משובים מנשים מרוגשות המספרות שהן 'באורות' ממש. השמחה העצומה ממשיכה איתן והן חשות שזו ממש 'זריקת אנרגיה שמחה' לחודשים ארוכים! כמעט כולן בלי יוצא מן הכלל מסיימות את המשוב בשאלה אחת: מתי יהיה המפגש הבא?… אשרינו שאנו זוכות להאיר את הלבבות".

    ארגון "נפלאות מתגברות" עורך אירועים, מפגשים, טיולים ופעילויות נוספות לאורך כל ימות השנה ומהווה רשת של תמיכה ועזרה הדדית. כבר עכשיו, עוד לפני פורים עצמו, נערכים בארגון לחג הפסח ולחבילות השי שיישלחו למאות אלמנות לקראתו.

    לשותפות בארגון ניתן לפנות למספר: 058-5217700

     

























    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.