• עשרות אלמנות הדור השלישי המריאו למסע חיזוק בארה"ב

    3 | הצג גלריה

    עשרות אלמנות מכל רחבי הארץ, מכלל המגזרים והעדות ימריאו היום בחזרה לישראל אחרי מסע ייחודי וראשון מסוגו. ההתארגנות למסע המיוחד נמשכה מספר חודשים, והיום כאמור המריאו הנשים בחזרה לארץ אחרי מסע ארוך ומושקע בן שמונה ימים • לכתבה המלאה ותיעוד

    עשרות אלמנות מכל רחבי הארץ, מכלל המגזרים והעדות ימריאו היום בחזרה לישראל אחרי מסע ייחודי וראשון מסוגו.

    ההתארגנות למסע המיוחד נמשכה מספר חודשים, והיום כאמור המריאו הנשים בחזרה לארץ אחרי מסע ארוך ומושקע בן שמונה ימים. המסע שאורגן על ידי ארגון 'נפלאות מתגברות' תחת הכותרת "כולנו כאחת" תוכנן לפרטי פרטיו, וסדר יומן של הנשים היה מלא וגדוש בתוכן לגוף ולנשמה.

    כך למשל בבוקר היום הראשון של המסע, השתתפו בפעילות מיוחדת מגב' יפעת זינגר שכותרתו "לגוף ולנשמה", והגיעו לשאת תפילה במרכז חב"ד העולמי, ה-770 ומאוחר יותר ערכו מפגש מיוחד שמטרתו היכרותן אחת את השניה והצגת "שיר המסע".

    "יום שלישי השבוע חל בתאריך כ"ה באייר וזהו יום הקשור במיוחד לכוח הנשי" אומרת גב' מירי שניאורסון, מייסדת 'נפלאות מתגברות' שמלווה את המסע בראש צוות נרחב. "בכ"ה באייר, מידי שנה, בסמוך לחג השבועות נערך ב-770 כנס מיוחד לנשים, בהשתתפות הרבי מליובאוויטש, כך שפתיחת המסע ביום זה היא יותר מסימבולית".

    למחרת נסעה הקבוצה לרובע מנהטן וביקרה בין היתר בפסל החירות, ב'טיים-סקוור' ב'גרנד זירו', בבניין האו"ם וכן בשיט לחופי דרום מנהטן. את היום הן סיימו בהתוועדות וארוחת ערב כיד המלך באחד מבתי חב"ד במנהטן.

    המסע המיוחד הוא חלק מפעילות אדירה שעורך 'נפלאות מתגברות' עבור אלמנות בגיל השלישי בכל רחבי הארץ. בשנים האחרונות הוקמו ברחבי הארץ לא פחות מ-12 סניפים, המהווים עבורן בית חם, ובהם נערכים פעילויות רבות ומגוונות, כדי לתת להן גב וכוח להתמודד עם השכול והבדידות.

    גב' שניאורסון מתארת את שהתרחש מאחורי הקלעים של המסע המיוחד הזה: "לאורך כל השנים הייתה לרבי גישה מיוחדת למה שאנו מכנים כיום 'גיל הזהב'. הרבי עודד את החב"דניקים לארגן פעילויות סביב לימוד תורה והתחזקות ביר"ש, ובשנת ה'תשמ"א – שהייתה שנת "הקהל" כמו השנה – אף הקים את כולל 'תפארת זקנים לוי יצחק' ואת המקבילה 'עטרת זקנות'.

    "אנו ממשיכים ברוח הזו ומפעילים את 'תפארת נפלאות' כאשר מדי שבוע נפגשות ומתאחדות ה'מתגברות' סביב לימוד תורה, התנדבות ועזרה הדדית. המסע המיוחד הוא אירוע שיא שבו משתתפות בס"ד 52 אלמנות ממגזרים שונים ומקהילות שונות – נשים מבתים ליטאיים וחסידים, ספרדים וכיפות סרוגות. כל אחת מהן רואה במסע אבן דרך מיוחדת, יכולת להפיג את הבדידות והכאב, והזדמנות מיוחדת לשאת תפילה עליהן ועל משפחתן. הנסיעה המשותפת, מתוך אחדות אמיתית וכאשר כולה סביב נושאים של תורה ורוחניות – זה 'מעמד הקהל' במלוא מובן המילה!"

    עוד לדבריה "בכל אחד מהמסעות והאירועים המיוחדים שמארגנים ב"נפלאות מתגברות" המופתים מתגלגלים כפשוטו, עם סיפורי ישועות מרגשים במיוחד – מעבר לעצם הכוח ששואבות הנשים מהפעילות. בייחוד בתקופה זו בה עם ישראל משווע לגאולה ולקירוב לבבות אמיתי, המסע הזה יוסיף אור ובעז"ה יהיה צעד נוסף בדרך לגאולה".





    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.