• 'בינה מלכותית': יום עיון בצפת

    20 | הצג גלריה

    השבוע נערך יום עיון מעצים ומושקע ברמה גבוהה רוחנית וגשמית שעל ידי נשי חב"ד צפת. לכל הפרטים ולתמונות

    כמידי שנה בה' מנחם אב, התקיים אתמול יום העיון השנתי של נשי חב"ד צפת לזכות האר"י ז"ל. השנה, יום העיון התקיים בסימן הקהל וכן לציון 50 שנות שליחות בעיר הקודש צפת.

    כ450 נשים מכל איזור הצפון התארגנו והגיעו לקבל כוחות ביום העיון העוצמתי! שמו של הכנס בינה מלכותית בא להדגיש את חשיבותה של הבינה היתרה שניתנה לאישה ואת מידת המלכות לה היא קשורה ומתוכה היא פועלת. זאת בניגוד לטכנולוגיות הקיימות היום, בהן הביצועים הם מקסימלים אך חסרי רגש, חום וחיות. בדיוק כמו המלחמה שמתחוללת בחוץ בין אור לחושך, קדושה להיפך! וכפי שנשות ישראל פעלו כל הדורות גם אנו בוחרות באור וחום חסידותיים שיעמידו את ביתנו בקרן אורה שתפעל גאולה! תחילה, התקיים לימוד בנושא הלכות בית הבחירה ולאחריו הוקרן סרטון שעורר והדגיש את הרצון והשאיפה לשלמות עד שלפעמים נדמה כי אולי כדאי שמכונה מוכשרת וכל יכולה תחליף אותנו הנשים במילוי תפקידנו הרבים. גב' יוכבד אבצן עלתה במופע ספוקן וורד שנון איתו כל אישה יכלה להזדהות . תחושת האשמה/החמצה מהרצוי לעומת המצוי, מהנפילות התמידיות בניהול הבית /חינוך הילדים/ מצב הזוגיות והרצון להיות סופר וומן בעזרת בינה מלאכותית ומושלמת. או אז מגיעה ההבנה שבינה מלאכותית אנחנו לא! מושלמות גם לא, אך מי אמר שזה מה שנדרש ? עוגת קצפת אפשר לקנות, סדר זה דבר שאפשר להקנות נקיון יכול להיעשות גם בעזרת רובוט ולמרות שאנו רוצות קסמים, הרי הם לא אמיתיים ואנו שלמות כמו שאנו. עם כל הטעויות והשריטות, מצפון וחרטות. כי בתוכנו פועם לב חי וכל מה שצריך להפנים שצריך את הבפנים ואיתו נבנה ארמון בבינה מלכותית בו תוכל לשרות שכינה אמיתית! ולמרות ששום דבר לא בא באוטומט ואני קמה ונופלת ומתקדמת עוד קצת, הרי זה מה שה' ממני רוצה. להשקיע ,להזיע לזכך לו משכן! ללטש יהלומים- נשמות! ללטש את עצמי ולהיבנות!

    לאחר מכן עלה המארא דאתרא הרב מרדכי ביסטריצקי ועורר במילים חמות על חשיבות ההקפדות וההנהגה באופן של לכתחילה ולא בדיעבד, עלינו הבית עומד! אם כך, מה ערך הדגשת יופי חיצוני לעומת הנצחיות בהבאת נשמות בקדושה וטהרה! הרב הזכיר סיפור על אימו של שליח נודע אשר נכנסה אל הרבי והרבי קם לכבודה! האישה המבוהלת אמרה לרבי, הרי אני חסיד! ואז הרבי התיישב אך הוסיף במבט רציני אמא שמגדלת עשרה ילדים ליראת שמיים ובחינוך על טהרת הקודש -ראוי שאקום לכבודה! עוד הוסיף הרב בשם הרבי שייתכן וילד יכול להגיע למדרגת כהן גדול (על דרך המובא אודות קמחית) אך אימו מונעת זאת ממנו בחוסר דיוק והקפדות על הנהגות ראויות של יראת שמים. לסיום, הרב נתן משל ושאל מהו לחם? הרי ברור שמרכיבי הבצק הם אינם הלחם . הבצק מגיע לשלמות רק כאשר הוא נכנס לתנור חם ולוהט! זאת היא תורת החסידות וזה מה שהיא מכניסה ופועלת בחיינו. על ידי הנהגות חסידיות אנו מביאים לשלמות את כל קיום התורה והמצוות! לא ראוי שנתייחס אליהן כרשימת צ'ק ליסט הנדרשת לביצוע אלא נהפוך אותן להיות בעלות משמעות כדי שיכניסו חום יהודי לחיינו.

    לאחר דבריו המעוררים של הרב, עלתה לדבר הרבנית ברוריה אשכנזי אשר דיברה על דברים עדינים וצנועים בחן ורגישות מיוחדת והדגישה את הקדושה השורה בין בני הזוג דווקא מתוך חיבור, שמחה ומחשבה על בן/בת הזוג השני. הרבנית הדגישה בדבריה כי כנשים, קיבלנו אוצר של יראת שמיים מתנה! איזו אחריות יש בידינו להשתמש בו בתבונה ובמלכות! הרבנית הזכירה שבוודאי כל אחת מקיימת את כל ההלכות הנדרשות ואף רוצה לעשות זאת בהידור ולחיזוק הדברים סיפרה על ר' מענדל שכאשר היה בגלות הקשה קרה ולא הגיע לפיו דבר מאכל  במשך כמה ימים. כאשר נתקל בחבית עם דגים מלוחים כשרים התחילה בליבו שקלא ותריא האם לאכול מן הדגים או לא מכיוון שלעיתים מרחו את החבית בשומן של דבר אחר. הוא הרי במצב של פיקוח נפש! ע"פ הלכה, הוא יכול לאכול על מנת שיישאר בחיים! אך לאחר מחשבה כי בוודאי יזכה לצאת מעמק הבכא ובוודאי יזכה לראות את פני הרבי –  חשב לעצמו , איך יעז להראות את עצמו מול פני הרבי הקדושות עם הרשימו שיישאר על פניו ממאכל זה …כמובן שהוא התגבר ולא אכל! בהמשך לכך ציינה הרבנית שמעבר להלכות (שזה וודאי ופשוט) ישנם  עניינים המסורים ללב. הרבנית ביארה כיצד הקפדה על מצוות טהרת המשפחה היא מגש הכסף לזוגיות טובה וגם שההקפדה  לא תמיד נוחה, היא בוודאי טובה (על דרך המחלוקת בין בית שמאי לבית הלל האם טוב לו לאדם שנברא או שלא) הזכות לבנות דירה קדושה בתחתונים עם כל המשתמע מכך תלוי בהנהגתינו על ידי שימוש באיברי הגוף ע"פ רצון ה' בקדושה ושמחה!

    בהמשך התקיימו שיתופים מרגשים של נשים אשר נתנו כח ומשמעות לקיום ההחלטות הטובות שהוצגו.

    הרבנית הענדל שליחת הרבי לעיר צפת מזה חמישים שנה! סיפרה ברגש רב כי הרבי הורה להם לצאת לעיר הקודש צפת ולהחזיר עטרה ליושנה וכיצד עשו זאת באופן מעורר השתאות עד שהיום, בכוחו של המשלח ובאיחוד כוחות של השליחים לעיר, צפת הפכה להיות עיר ואם יהודית בישראל.

    לאחר ארוחת צהריים מרעננת נשאה דברים הגב' שושי זליקוביץ' והמחישה בצורה מובנית ובעזרת כלים פרקטיים כיצד לחיות כמו מלכה! למרות שהחלומות עוד לא התגשמו והמציאות עוד לא מתנהלת ע"פ רצוני, עדיין אפשר וצריך לחיות בתודעה של גאולה! על ידי מודעות להוויה בה אני רוצה לחיות ועבודה מסודרת , הדבר יקרה בדרך ממילא בע"ה.

    בהמשך, כיבד אותנו בנוכחותו שליח הרבי מה"מ בעיר מילאנו, איטליה הרב סענדי ווילשנסקי אשר סיכם את מעלת ותפקיד האישה היהודיה אשר אין לה תחליף! כמו כן, עורר עד כמה חשוב להיצמד להלכה ולעגן את כל אורחות חיינו על פיה, בהתייעצות עם רב בכל נושא בו יש ספק ונדרשת הכרעה. כאשר יש פסק של רב, קיים כח רוחני לדבר להיפך ח"ו. כמו כן זכינו שהרבי נתן לנו את ההוראה למנות משפיע דבר כ"כ נצרך ומהותי בבניית בית יהודי שיהיה בניין עדי עד ע"פ רצון ה' בע"ה!

    לסיום, התקיים מופע מרגש וייחודי אשר הופק במיוחד לכנס, המציג את קורותיה של הגב' תמנה בוהדנה. במופע הומחש כוחה העצום של אישה יהודיה "קטנה"! החל מהתגברות על "המחלה" ועד שינוי חייה האישיים מהקצה עד הקצה.  איזה שינוי ניתן לחולל בעולם הקטן- בבית האישי ובעולם הגדול- כל איזור העמק , על ידי התקשרות לנשיא דרך מימוש הכוחות הנשיים בתבונה ובמלכות! לאחר יום גדוש ומלא בתוכן מחזק אשר הוגש ברמה הגבוהה ביותר, כל שנותר הוא להתחזק במילוי תפקידנו במעשה בפועל וכבר הובטחו שבזכות נשים צדקניות נגאל תיכף ומיד ממש !!







































    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.