• נפלאות: המערכה למען עם ישראל בעיצומה

    4 | הצג גלריה

    השבוע האחרון נפתח בבשורות הקשות מהדרום שהפכו כואבות יותר ויותר ככל שחלפו השעות והימים. מאותו הרגע קיימנו ב"נפלאות" מספר מפגשים בזום, בהן התחזקנו, שיתפנו, נשאנו תפילה בלב קרוע לשלום עם ישראל ולישועתו ופגשנו דמויות מעוררות השראה. לדיווח המלא

    יום ראשון

    המפגש הראשון הוקדש לתפילות וזעקה מעומק הלב, לזכות התושבים הנצורים (בשעות ההן עדיין רבים מתושבי הדרום נצורים במקומות מסתור!) ולהצלחת המערכה. במפגש השתתפו אפרת ברזל, יפה לארי, מורן קורס, יעל צין, סמדר מורג, חנה רות אברהם, עטי פלדמן, ציפורה מיידנצ'יק, טל סבג, נורית סירקיס בנק, גליה אשרוב ונשים רבות נוספות הפועלות למען אחדות עם ישראל. הנחו את הערב מירי שניאורסון ורחל פסטג. לאחר אמירת פרקי תהילים רבים בדמעות ובכאב, סיימנו את המפגש כהוראת הרבי בפרק ק"נ. פרק זה עוסק בשירה ובהלל לקב"ה והרבי הורה לאמרו בבחינת "כי בשמחה תצאו" – רק בזכות השמחה אנו יכולים לצאת מהצרות ומהגלות הקשה.

    לצפייה בכנס



    יום שני

    בערב התעוררות מרגש ומרתק, נשאנו יחד תפילות לע"נ הנרצחים הרבים ולאחר מכן הצטרף אלינו הרב שניאור אשכנזי לשיחה יוצאת דופן. הרב אשכנזי העלה את הדמיון המצמרר שבין המאורעות בשמחת תורה האחרון לאלה שקרו בדיוק לפני 50 שנה, במלחמת יום הכיפורים. לאחר המלחמה, בשיחה עם הרב ישראל מאיר לאו – הרב הראשי לישראל, דיבר הרבי על התחושות הקשות בקרב העם ואמר כי הדבר הנכון ביותר לשאול הוא "מה נעשה" – לתעל את הרגש לפעולה, לעשייה, למהפך. מתוך העשייה נגלה שאנו נמצאים הרבה הרבה מעל אויבינו ימ"ש והחשוב מכל: אנחנו כאן כדי להישאר והם ייעלמו בעז"ה כמו כל קודמיהם. הרב הביא גם את סיפורו מעורר ההשראה של בנימין הורגן שאשתו אסתר הי"ד נרצחה לפני 3 שנים ע"י מחבל ארור. בנימין תיעל את כל הכאב לעשייה אינסופית באותה הרוח: לא לשאול "למה" אלא לשאול "מה" – מה אני יכול לעשות כדי לצאת מהמצב הנוכחי למצב טוב יותר!

    לצפייה במפגש

     



     

    יום שלישי

    את המפגש הנחתה מירי שניאורסון ובמהלכו נשאו דברי חיזוק הרב יונתן נמדר והרב יואל בייטש. בדבריהם עמדו על כך שכעת כולנו נמצאים בחזית – חזית האמונה, ועל שליחותן המופלאה של הנשים היהודיות בהמשך קיום שרשרת הדורות. הפסיכותרפיסטית אורלי לב העניקה למשתתפות כלים מגוונים לסיוע במצבי חרדה, והמיילדת הדסה ליבוביץ עסקה בהתמודדות הנפשית בימים אלה בהקבלה ללידה. הערב לווה באמירת פרקי תהילים ובשירת התפילה, יחד עם איילת חשאי.

    יהי רצון שנזכה לקיום היעוד "התנערי מעפר קומי, לבשי בגדי תפארתך עמי"!



     

    מוסיפות באור, מדליקות למענן ולזכרן

     

    דומה שאין סמלי יותר משבוע זה, לאמירה "עלינו להתחיל מבראשית"… אחרי הכאב העצום והאובדן הבלתי נתפס.

     

    בפרשת בראשית מסופר על מי שהייתה "אם כל חי" הלא היא חווה, הראשונה שהדליקה את אורו של עולם. בשבוע זה אבדנו מאות נשמות יקרות, נשים יהודיות קדושות וטהורות שנטבחו ללא רחמים על קידוש ה', למען ארץ ישראל ועם ישראל.

     

    לזכרן של הנרצחות, לרפואתן של הפצועות ולשיבתן הביתה בשלום ובמהרה של כל החטופות, נוסיף השבת כל אחת מאתנו – עוד נר בהדלקת נרות שבת קודש. הן לא יכולות להדליק, לצערנו, ואנו נדליק עבורן!!!

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.