• 'את החפירה' של הרבי באירוע עוצמתי ומרגש | גלריה

    31 | הצג גלריה

    טקס ואירוע מרגש נערך השבוע ביום שלישי במרכז העיר ירושלים – מעמד הנחת אבן הפינה לבניין 'בית משה' פנימיית 'סמינר חיה מושקא' שע"י מוסדות אור חיה •  ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון, דיבר על המעגל שנסגר אחרי שבע עשרה שנה - לזכרו של הת' משה גולן ע"ה * במעמד המרגש של הנחת אבן הפינה, חשפה יו"ר אור חיה 'את החפירה' שהרבי הניח בו את האבן  במעמד הרחבת 770 בשנת תשמ"ח. צילום: דוד ארזני. לדיווח המלא ותיעוד

    מעמד מיוחד וטקס עוצמתי נערך השבוע (שלישי) לחנוכת בניין  'בית משה' – בניין הפנימייה החדש של 'סמינר חיה מושקא' במרכז ירושלים. אל רחוב דוד ילין בירושלים נהרו צמרת רבני חב"ד, אח"מים ואורחים נכבדים, שבאו לאירוע המרגש של הנחת אבן הפינה לעילוי נשמת הת' משה גולן ז"ל, שנהרג במבצע חנוכה לפני שבע עשרה שנה.

    האירוע נפתח בקבלת פנים מיוחדת של הנהלת מוסדות 'אור חיה – המרכז העולמי לאישה היהודייה', אשר 'סמינר חיה מושקא' נמצא תחת ניהולו. האירוע נפתח בווידאו מיוחד מהרבי שהוקרן למשתתפים, ובאמירת פרקו של הרבי להצלחת עם ישראל במלחמה.

    את האירוע הנחה בטוב טעם הרב הרב נפתלי הכהן רוט, המנהל הרוחני של הסמינר, שבירך את הקהל בברכת כהנים, את ברכת רבני חב"ד באה"ק, הביא הרב מנחם מענדל גלוכבסקי, רבה של קהילת חב"ד רחובות, וחבר ההנהלה הרוחנית של 'אור חיה'.

    לאחר מכן נשא דברים מר רונן גינזבורג, מנכ"ל חברת הבניה 'דניה סיבוס', שבירך את הנהלת המוסד ביום גדול זה, ואת משפחת גולן, שהצליחו, ב"ה, להגיע לרגע המרגש והמיוחד. הרב אליהו שלוסברג, ידיד אמת ומתומכי המוסד, בירך את הקהל במעמד המיוחד, והצדיע להנהלה שממשיכה לכבוש יעדים בירושלים, ולקדש שם ליובאוויטש. דברים מרגשים ומיוחדים נשא הרב יעקב הלפרין, מ"מ ראש העיר ירושלים, הפועל לביסוס והחזקת מוסדות 'אור חיה' בפרט ומוסדות בירושלים בכלל.

    "המתנה הכי גדולה"

    את ברכת העיר ירושלים נשא ראש העיר מר משה ליאון. "בית משה זו המתנה הכי גדולה שאפשר לתת. מרכז מפואר שיצמיח את השליחות העתידיות של תנועת חב"ד מכאן מירושלים, אורו של עולם", אמר ליאון. הרב מאיר פרוש, השר לירושלים ומסורת ישראל, הביא את ברכתו החמה והלבבית לאירוע המיוחד, ובירך את הנהלת מוסדות 'אור חיה' והנהלת הסמינר. עוד נכחו באירוע השרה להגנת הסביבה הגב' עידית סילמן, שהינה אורחת קבועה וידידה קרובה של מוסדות 'אור חיה'.

    לקראת סיום האירוע, הוזמנו שלוש תלמידות בוגרות של מחלקות 'אור חיה', 'סמינר חיה מושקא', 'מכון אור חיה', ו'המחלקה לדוברות רוסית ממדינות חבר העמים', אשר סיפרו על האור הגדול שמעניק להם 'אור חיה' בחייהן האישים, ובשליחות שלהן.

    לאחר הכינוס התקיים הטקס הרשמי להנחת אבן הפינה, בהשתתפות אישי ציבור, עסקנים וחברי הנהלת מוסדות 'אור חיה'. במעמד זה חשפה לראשונה יו"ר 'אור חיה' הגב' דניאלה גולן, ש'את החפירה' הינו את קודש, שבו הרבי השתמש בעת מעמד הנחת אבן הפינה להרחבת 770 בשנת התשמ"ח. "האת הגיע לישראל פעם ראשונה.

    "הרבה אנשים התחננו ורצו ש'את החפירה' יגיע ולא הצליחו, וב"ה אנחנו זכינו" אומרת לנו הגב' דניאלה גולן, "בגלל שאנחנו במלחמת חרבות ברזל זכינו שהיא תגיע לישראל אלינו למוסד שלנו ממש כמו שכתוב וכיתתו חרבותם לאיתם – בזמן שרוצים להרוס אנחנו בונים" מספרת לנו גולן בהתרגשות".

    בסיום הטקס הודו הגב' דניאלה גולן, יו"ר 'אור חיה', ובנה המנהל הרב יהודה, שהודו לקהל הנכבד שבאו לערב המרגש והמיוחד.





























































    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.