• תגובה: המכללה לא מאה אחוז, אך האמירות הן קיצוניות!

    הגדלה

    בתור בוגרת במכללת שאנן, פתאם הבנתי עד כמה מתחשבים במכללה בכפר. בשאנן אין להכניס תינוקות לכיתה בשום אופן, אם יש איחור במועד ההגשה של עבודה כלשהיא, העבודה פשוט לא מתקבלת ויש לחזור על הקורס (גם עבודה סמינריונית!). אם המנהל רואה אותך מחוץ לכיתה באמצע שיעור - יש לך היעדרות! • לקריאה

    למערכת האתר שלום וברכה, כבר תקופה די ארוכה שאני מתכננת להגיב על טור שפורסם באתרכם על המכללה בכפר חב"ד במסגרת "במת הגולשות הפתוחה" אבל לא מגיעה לזה, ובהשגחה פרטית מופלאה אמש פרסמתם את הכתובת אליה ניתן לשלוח טורים ותגובות, אז למרות שזה קצת מאוחר, ואולי גם פחות אקטואלי, החלטתי להגיב ומקווה שתפרסמו זאת.

    לכותבת שלום: אינני יודעת מי את ומדוע מצאת לנכון לכתוב את הטור על המכללה, האמת שבחלק קטן ממנו חשתי הזדהות – התשלום למכללה אכן גבוה מאד (!!) וזוהי טענה צודקת בהחלט. אך בכל השאר היה נראה כאילו התסכול האישי הוא זה שגורם לכל התחושות והאמירות הקיצוניות..

    ראשית, הדרישות במכללת בית רבקה הן גבוהות אך הגיוניות בהחלט ביחס למוסד אקדמי המכבד את עצמו ואת מי שהוא מייצג. נכון שנדרשת עבודה והשקעה.. אך בחורה שנכנסת ללימודי תואר ראשון צריכה להיות מודעת לכך שכאשר התיכון מסתיים החגיגה נפסקת. תלמידות שמתקשות לעמוד בדרישות מסיבות מוצדקות ניגשות לדיקן ולעיתים מקבלות הקלות שחברותיהן אף לא יודעות עליהן… אני אישית מכירה בחורה שהורשה לה לא להבחן מבחני בקיאות לאחר שנכשלה פעמים רבות ברצף, לפעמים צריך רק אומץ לפנות ולהתייעץ..

    פרט נוסף שרציתי לציין: בתור בוגרת במכללת שאנן, פתאם הבנתי עד כמה מתחשבים במכללה בכפר. בשאנן אין להכניס תינוקות לכיתה בשום אופן, אם יש איחור במועד ההגשה של עבודה כלשהיא, העבודה פשוט לא מתקבלת ויש לחזור על הקורס (גם עבודה סמינריונית!). אם המנהל רואה אותך מחוץ לכיתה באמצע שיעור – יש לך היעדרות! הכל הרבה יותר נוקשה וחמור.. פתאום קולטים כמה צריך להעריך את הקלילות שיש בכפר, מועדי ב' ו-ג', עבודות מתקבלות באיחור ותמיד יש עם מי לדבר..

    רק לידיעתך – מכללת בית רבקה הוא מוסד כמעט יחיד בארץ שאחוז גבוה כל כך של תלמידות מסיימות בו לימודים ויוצאות עם תואר ראשון ביד. אולי זה הסבר לדרישות הקיימות בו..

    אני לא באה לומר שהסמינר הוא טלית שכולה תכלת, גם אני בדעה שיש הרבה מה לשפר ולהשתפר, כמו בכל מקום.

    אני נעצרת פה, כי לא בדיוק זוכרת מה הטענות הנוספות שכתבת במכתבך. לשמחתי הטור הוסר מהאתר תוך מספר ימים, כך שאין לי גם היכן לבדוק.

    מקווה בשבילך, שתסיימי בהצלחה את הלימודים במוסד של הרבי (ואם תצאי החוצה, תגלי כמה מוסדות אחרים מקשים)

    תלמידה נשואה, עם ילדה (שגם לה היו טענות בעבר, אך לאחר שנה רביעית בשאנן, הבנתי כמה אנחנו צריכות להודות!)

    משיח נאו!

    נכתב כתגובה לטור שהתפרסם באתר על ידי תלמידת מכללת בית רבקה בכפר חב"ד, הטוענת שהמכללה מערימה קשיים מכל עבר על התלמידות. הטור הוסר בעקבות שיקולי המערכת.

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    10 תגובות

    1. אורו של משיח ע"ד
      ד׳ בתמוז ה׳תשע״ה (21/06/2015) בשעה 9:02

      אני מודה מאוד שהנושא הכאוב עלה…

      בתור בוגרת שנתיים של הסמינר (לפני ימי המכללה…)
      לצערי אני לא סימתי ופרשתי מהמרוץ המטורף אחרי שנתיים
      כמות הדרישות וחוסר ההתחשבות אין כמוה!!!

      יש לי 2 בנות שלצערי למדו 'רק' שנת הכשרה
      מכיון ששוב רמת הדרישות רק עולה ולא מאפשרת
      לתלמידה שרוצה להתמקצע ולהיות במוסד חסידי!!!

      שוב בתור בוגרת ובתור אמא הגיע הזמן שישבו ויחשבו באמת
      איפה וכיצד אתם רוצים שהבנות שלנו ילמדו אחרי גיל 18!!!

      שלא נדבר על הפרשה הכואבת של השליחות בשנה ב…

      בתפילה למשיח עכשיו כי הגלות כבר בלתי נסבלת!!!

      • מושקי
        ה׳ בתמוז ה׳תשע״ה (22/06/2015) בשעה 1:21

        פרשה כואבת של השליחות בשנה ב?? מה פירוש, אם אפשר לדעת??

    2. מירי
      ב׳ בתמוז ה׳תשע״ה (19/06/2015) בשעה 15:38

      אני אישית לומדת בסמינר בבית חנה בצפת!
      נכון שזה סוג של סניף של הכפר אבל אין מה לומר מאוד מתחשבים שם כמובן שצריכים לבוא עם ראש פתוח לקצת קשיים שלא קשורים לתואר או כל דבר אחד כמו תפילות ב7:40 שבתות סמינר ופעילות אחה"צ אבל באופן כללי אין תחושה של מעמסה וכן בתור אחת שאחותה לומדת בשאנן אני יודעת כמה שזה קשה ואין כל כוונה להקל.
      הבעיה שהיא כן צריך לשפר (לא שחוויתי את זה ב"ה)
      יש את הענין הזה שאין במכללות רגילות-כשנטפלים לתלמידה זה יגיע בקיצוניות והרגשה שזה נעשה בכוונה(לא מחייב שזו הכוונה),לעומת מכללות אחרות שבהם כולן שוות מבחינת המעמד.
      תואר לא בא בקלות,צריך לעבוד על זה,מי שחושבת שזה קייטנה כמו בתיכון כנראה שהיא לא באמת רוצה בזה והולכת לזה כי
      זה יהיה טוב לשם שלה בשידוכים או בגלל שכולן הולכות כי זה מה שעושים.
      וצריך להפסיק עם זה כי כשזו הגישה התלונות יהיו מפה ועד להודעה חדשה.

    3. פנינה
      ל׳ בסיון ה׳תשע״ה (17/06/2015) בשעה 16:51

      משהו אחד טוב יצא מכל זה…רוב הבנות המתוסכלות במכללה, אני חושבת שהם מבקשות משיח מכל הלב…!

      • יעס!!!
        ל׳ בסיון ה׳תשע״ה (17/06/2015) בשעה 22:49

        חחחחחח אולי קצת תרגיעו את ה-י"בתיות.. שלא יודעות לאן הן נכנסות.. האמירות כאן קצת לא ברורות ומלחיצות… אשמח לטיפים וכו'… 🙂

    4. ש.ח.
      ל׳ בסיון ה׳תשע״ה (17/06/2015) בשעה 11:17

      יישר כח

    5. ח
      ל׳ בסיון ה׳תשע״ה (17/06/2015) בשעה 6:34

      אגב גבירתי היקרה, האחוזים של המסיימות בהצלחה עם תואר ביד עלו רק בשנים האחרונות שמכללת בית רבקה התחילה לעבוד עם מכללת שאנן,פשוט בשאנן ממריצים את כולן לסיים את התואר…ואילו בכפר חב'ד בשנים עברו בודדות היו יוצאות עם תואר..

    6. משיח נאו!
      ל׳ בסיון ה׳תשע״ה (17/06/2015) בשעה 1:31

      "הדרישות במכללת בית רבקה הן גבוהות אך הגיוניות בהחלט ביחס למוסד אקדמי המכבד את עצמו ואת מי שהוא מייצג."
      כתבת "מוסד אקדמי".. מציעה לך לבדוק את דעת הרבי מה"מ והרבי הריי"צ על הענין..
      וגם אם אין ברירה וכו, כל מציאות הסמינר ("מכללה" בשפה אקדמית, ה"י) בכפר חב"ד נועדה בשביל לראות איך להוריד, במה להקל ובקיצור לעשות כל מה שאפשר כדי שלא נצטרך לעבור מה שתלמידות ("סטודנטיות", כנ"ל) עוברות במוסדות אחרים, לא משלנו.. גם מבחינה רוחנית (לא נפרט..) וגם מבחינת דרישות, עבודות וגזירות מיותרות וכו. ולכן לא בטוחה שיש צורך להודות ולהשוות למוסדות אחרים..נקודות ההתחלה והסיום שלנו שונות לגמרי ממוסדות אחרים..
      ואין להאריך בדבר המצער.. רק לדעת מה רצון הרבי באמת..
      לא נותר לנו אלא לבקש ולדרוש את ההתגלות האמיתית והשלימה, שאז נלמד רק את התורה חדשה מאתי תצא, במוסד הכי קדוש וטהור מפי המנהל, הנשיא והמלך האמיתי בעצמו תיכף ומיד ממש!

    7. שלום
      כ״ט בסיון ה׳תשע״ה (16/06/2015) בשעה 22:59

      מאיפה לקחת את הנתון "רק לידיעתך – מכללת בית רבקה הוא מוסד כמעט יחיד בארץ שאחוז גבוה כל כך של תלמידות מסיימות בו לימודים ויוצאות עם תואר ראשון ביד." אני לא יכולה לשכוח שאחרי שקיבלתי 90 בעבודה הרב חפר החזיר לי אותה ואמר שהיא לא טובה לשונית, כשטענתי שהמנחה נתנה לי 90 הוא ענה לי שהמנחה היא לתוכן ולא לשונית…. אחרי דיונים ונסיונות אין סוף להשביע את רצונו הוא אמר לי תני לעורכת לשונית מסויימת (שלא אזכיר את שמה) לערוך את העבודה ואני מעביר אותה בלי בדיקה נוספת… בקיצור, הוא לא אעביר אף אחד מהעורכים הלשוניים שנתתי להם ושעושים המון עבודות עד שאשלם 700 שקל למי שהוא החליט..
      לצערי אני לא היחידה עם סיפורים כאלו שלא קיימים בשום מקום אחר!! הרבה בנות לא מסיימות כי מושכים עם העבודות בצורה מאוד לא יפה ופשוט לא נותנים לסיים.. למדתי אח"כ בעוד כמה מקומות והרגשתי שמוכנים לעשות הכל כדי שאצא עם תעודה, גמרתי בזמן ובלי בעיה בכלל! חבל שבמוסד של חב"ד יש הרבה בנות שיוצאות עם הרגשה שאף אחד לא יעזור לך כדי שתסיימי ואלי אפילו יעשה הכל כדי למשוך את הזמן שתצטרכי לשלם שוב..
      כותבת בכאב, אבל מכירה הרבה בנות שבשום אופן לא יחזרו לשם.
      חבל….

      • שיינא
        ל׳ בסיון ה׳תשע״ה (17/06/2015) בשעה 15:21

        מסכימה עם כל מילה שלך!! אני מכירה מלא מלא מלא בנות שעשו להם אינסוף בעיות רק בשביל כסף….
        חבל ואין טעם, בנסיונות להכחיש את המציאות הקיימת….

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.