• בעיר מגורייך יש מקווה טהרה, ומה עם איסלה?

    5 | הצג גלריה

    כעת קוראות השלוחות, רוחמה דיין ורבקה בן שמעון, בקריאה אישית ונרגשת לכל אחת מנשות אנ"ש לקחת חלק בבנית המקווה באיסלה מוחרס ולהיות, כדברי הרבי, שותפות לדורות בטהרתם של תינוקות יהודים אשר יוולדו בטהרה בזכות מקווה זה • בית חב"ד זקוקים לעזרתנו, זה עכשיו ולעולםלסיפור המלא

    הערב, מוצאי שבת פרשת ויצא, דינר – מלווה מלכה שנתי אשר פתח את קמפיין ההתרמה שסימנו מקווה טהרה באיסלה זה עכשיו ולדורות. את הערב כיבדו בנוכחותם רבנים ואישי ציבור, כאשר לכל ארכו הניע את המוטיבציה הזמר החסידי מנדי ג'רופי, אשר בחר להיות חלק בלתי נפרד מתהליך הבניה של המקווה הראשון מאז ומעולם באיסלה מוחרס.

    כעת קוראות השלוחות, רוחמה דיין ורבקה בן שמעון, בקריאה אישית ונרגשת לכל אחת מנשות אנ"ש לקחת חלק בבנית המקווה באיסלה מוחרס ולהיות, כדברי הרבי, שותפות לדורות בטהרתם של תינוקות יהודים אשר יוולדו בטהרה בזכות מקווה זה.

    איסלה מוחרס הינו אי מדהים ביופיו השוכן באיים הקריבים ומושך אליו אלפי מטיילים ישראלים כל שנה ומונה קהילה של עשרות יהודים. במרכזו של האי ניתן למצוא בית חבד יפיפה אליו נוהרים מידי יום יהודי המקום והמטיילים כאחד. שליחי הרבי לאי הרבי יוסי ורעייתו רבקה בן שמעון לצד הרב מענדי ורעייתו רוחמה דיין עושים ימים ולילות על מנת לתת מענה לכל אותם יהודים הפוקדים את בית חב"ד.

    אחת השאלות שאני שומעת כאן הכי הרבה מהמטיילות הישראליות היא "האם יש כאן מקווה?" מספרת רבקה. לצערי באי אין. והמקווה טהרה הכי קרוב נמצא במרחק של שלוש שעות נסיעה מסובכת ומתישה אל העיר פלאיה דל כרמן. אישה שלא חדור אצלה חזק עניין הטהרה מוותרת על התענוג ובוחרת לדחות מקווה או לא לטבול כלל. מניסיוני עם מטיילות. אישה שבאה לחופשה באיסלה מוחרס לא תסכים לעשות נסיעה ארוכה ומתישה לאי הסמוך. בסיטואציה שכזו אני מדברת על חשיבות המצווה ועל סגולותיה הרבות אך מעטות הנשים שמשתכנעות לצאת לדרך.

    החלופה בדיעבד שיש להציע להן היא טבילה בים. גם כאן הקושי לשכנע הוא עצום שכן, הטבילה בים הקריבי החשוך בו ניתן למצוא חתולי ים, דגים ענקיים ואף כרישים מפחידה ומרתיעה.

    מסירות נפש על מצווה

    יום אחד הגיע זוג צעיר לבית חב"ד כאשר הם מחפשים את המקווה. כשהסברתי להם את המצב נסוג הבעל לאחור ואמר כי הוא אינו מוכן שאשתו תעשה את המאמץ הזה.

    האישה הצעירה לא וויתרה באומרה שדברים רבים אינה שומרת אולם על מצוות הטהרה אינה מוכנה לוותר. אותו לילה היה חשוך וסוער במיוחד והמצווה גבלה בסכנה של ממש אולם אותה מטיילת מסורה לא וויתרה. בעקבות מסירותה קיבל על עצמו בעלה לשתף פעולה ולהתחזק בהקפדה על מצווה חשובה זו וב"ה שנה לאחר מכן התבשרנו שהם הפכו להורים לזוג תאומים שהגיעו לאחר מספר שנות צפייה.

    בימים אלו ממש אנו עובדים על בניית מקווה טהרה אומרת רוחמה דיין. צריך להבין כי האי קטן והקושי למצוא שטח הוא עצום ולכן גם התשלום גבוה מאוד. תהליך חיפוש השטח החל לפני למעלה משנתיים ורק לאחרונה בחסדי שמיים מצאנו שטח הנמצא בקרבת מקום לבית חב"ד אולם הסכום שיש לשלם בעדו הוא אדיר. כעת אנו נמצאים במצב בו בעל השטח הודיע לנו כי יש לנו חודש בדיוק לגייס את הסכום לקניית השטח. סכום שעומד על כ200 אלף דולר!

    כעת אנו בעיצומו של מסע גיוס כספים למען המטרה הנעלת וב"ה אף רואים ניסים

    https://shekel.click/mikvah







    וברכת הדרך מהרבי שליט"א.

    בכינוס השלוחים האחרון היינו ב770 בעלי ישב בזאל כשלפתע הוא מקבל טלפון ממישהו שקורא לו לצאת החוצה. בחוץ הוא פגש אדם שהושיט לו דולר של הרבי להצלחת המקווה.

    בנוסף. זכינו לקבל בד מהמטפחת של הרבנית. אני ממש רואים כשפועלים למען מטרה כל כך נעלת רואים ניסים!!

    אנו נתקלות הרבה בנשים עם מסירות נפש מדהימה לעניין הטהרה אולם נשים רבות אחרות מתקשות לקיים מצוה זו ללא התנאים הראויים.
    וכאן, את נכנסת לתמונה.

    אז אם גם לך חרוט בנפש מצוות הטהרה, אם גם לך אכפת מאישה אחרת. כעת זו ההזדמנות שלך לקחת חלק בתהליך החשוב של בניית מקווה טהרה.

    אנו מזכירות, אומרות השלוחות, כי בין התורמים יוגרלו דולר של הרבי, פאה יוקרתית בשווי עשרת אלפים ש״ח, טיסה לבית חב"ד באיסלה מוחרס ועוד.

     

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. רבקה בש
      ח׳ בכסלו ה׳תשע״ח (26/11/2017) בשעה 15:52

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.