• על פתח ביתך: מאות נשי חב"ד ביום עיון חנוכה בחולון

    38 | הצג גלריה

    אולמי קאסאיה בחולון התמלאו בעוד ועוד נשות חב"ד מכל רחבי הארץ, שנהרו אל יום העיון המסורתי של ארגון נשי ובנות חב"ד הארצי, שהופק הפעם על ידי צוות נשי חב"ד בחולון – הסניף המארח. בר צבעוני וריחני של ארוחת בקר ציפה לבאות • לדיווח ותמונות

    יום רביעי. זאת חנוכה. יום של מעל הטבע.

    אולמי קאסאיה בחולון התמלאו בעוד ועוד נשות חב"ד מכל רחבי הארץ, שנהרו אל יום העיון המסורתי של ארגון נשי ובנות חב"ד הארצי, שהופק הפעם על ידי צוות נשי חב"ד בחולון – הסניף המארח.

    בר צבעוני וריחני של ארוחת בקר ציפה לבאות.

    כל אורחת קבלה בכניסה ערכה אישית ייחודית: מחברת ועט לסיכום התכנים , וספר אישי "הרבי שלי".

    את יום העיון הנחו בכישרון הגב' שטערני לוקשינסקי מנשות חב"ד חולון, והגב' רוחמה שטיינברגר, שליחה בחולון.

    לאחר מראות קודש מענייני היום,  נשא השליח והרב הראשי לחולון, חבר בית דין רבני חב"ד בארה"ק הרב יוחנן גורארי' שליט"א, דברים נלהבים על מהות היום ועל כוחן של הנשים בבית ובחוץ,

    לאחר סרטון המתאר את מהפכת חב"ד בעיר חולון בעשורים האחרונים, מעיר של חול למעצמה חסידית פורחת, עלתה הרבנית גור אריה , יו"ר נשי חב"ד חולון, שבירכה בחום את המשתתפות והדגישה את ברכת הרבי השורה בעיר, הודות לכלי מחזיק הברכה – השלום המאחד בין כולם.

    קטעי דרמה מיוחדים, מרגשים וגם מלאי הומור, הציגה השחקנית יהודית לייזורביץ.

    את המשא המרכזי נשא הרב יהודה טייכטל שליח הרבי לברלין. ההרצאה המאלפת נגעה ב"בית של תורה" – כיצד בונים אותו ומהו חלקה המיוחד של האישה. להבדיל מתורת האיש שהיא "אמת", תורתה של האישה היא "תורת חסד". תורה חדורה במידות וברגשות, שבכוחה להספיג את דברי התורה בחווייה הרגשית האישית, וכך לדאוג להעברתה הנצחית בשושלת עמנו.

    אחרי הנחת היסדות לבית האישי – בית של תורה, נגע הכנס ב"פתח הבית". בהפקת מולטימדיה ייחודית ליום זה, שיתפו נשים שונות בזוויות ראייה מרתקות על סוגיות שבפתח הבית, בתוכו ומחוצה לו.

    קו התפר של פתח הבית – המסמל את התמרון התמידי של כל אישה בין המחויבויות הרבות  שבבית ושבחוץ, מייצר מצבי לחץ רבים. איך מתמודדים עם לחץ? על כך נשמעה הרצאה מקצועית מאת  ד"ר אורית לוריא, שהעניקה כלים לחוסן מפני לחצים.

    לאחר ארוחת צהרים חגיגית נפתח מושב ב'.

    הרבנית חני גליצנשטיין, השליחה למעלה אפריים, התוועדה על מעלת שלום בית, והאירה את הקשר בין שלום הבית האישי לשלום עולמי בין כנסת ישראל והקב"ה, בגאולה. כמו כן, חידדה את הוראת הרבי, דיוק בהלכות טהרת המשפחה – סגולה לשלום והשראת השכינה בבית.

    פאנל מיוחד בהשתתפות ארבע מומחיות מקהילת חב"ד חולון עסק בשאלות חינוכיות העומדות לפתחו של כל בית חסידי, בהשתתפות: הגב' תרצה פלדמן פסיכולוגית, הגב' שטערני לוקשינסקי עו"סית קלינית מומחית בטיפול בילדים לאחר פגיעות והטרדות, הגב' חיה אלטהויז שליחה ואשת חינוך, ובעלת תואר בייעוץ חינוכי, וד"ר מירב סלקובסקי – מומחית לנוער בסיכון, מרצה ומאמנת אישית.

    לפני סיום, הוצבה חנוכיה חגיגית במרכז הבימה. את שמונת נרותיה הדליקו שמונה נשים מחולון, כל אחת מייצגת אור מיוחד:

    אור של התנדבות בקהילה ואהבת ישראל,

    אור של שפרה ופועה המאיר את הערבות ההדדית,

    אור האמונה והתשובה,

    אור החינוך החסידי,

    אור הפעילות עם העולים בגילוי ניצוצות אלוקיים,

    אור קירוב הלבבות בפעילות נשי ובנות חב"ד,

    אור של "כל כבודה בת מלך פנימה"

    ואור לימוד חסידות – טעימה מתורתו של משיח.

     

    נחתם לו חנוכה כמיטב המסורת של ארגון נשי ובנות חב"ד הארצי – ביום עיון גדוש, מגוון ומרגש, בהפקת נשות חב"ד בחולון, בניצוחה של הרבנית רבקה גורארי'ה.

    מהיום המיוחד והמאיר הזה, יצאה כל אחת מוטענות בכוח להאיר.  להאיר את עצמה, להאיר על פתח ביתה, בפנים ובחוץ, ולהאיר את כל הסביבה עד לאור הגאולה.

     











































































    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    3 תגובות

    1. משיח נאו!
      י״ג בטבת ה׳תשע״ח (31/12/2017) בשעה 13:15

      אישה מדליקה נרות חנוכה?!

    2. לאה
      י׳ בטבת ה׳תשע״ח (28/12/2017) בשעה 21:33

      היה מענין מאד מחכים טעים ונעים.

    3. הרבי חי וקיים!!!!!
      י׳ בטבת ה׳תשע״ח (28/12/2017) בשעה 14:13

      חנייייייי ואסתיייי ודבורה לאאהה אהובות שליייייי

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.