• צפון דרום ומרכז: אלף נשים השתתפו ב-3 אירועי ענק

    21 | הצג גלריה

    בקונספט ייחודי ראשון מסוגו, התכנסו למעלה מ1,200 שליחות הרבי בשדה החינוך באירועי ההצדעה השנתיים של רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק, שהתקיימו בשלושה מוקדים ברחבי הארץ – צפון דרום ומרכז, יום אחר יום, בהפקה יוקרתית ומכובדת, לרגל חג הגאולה י"ב-י"ג תמוז • צילום: חיים טויטו, אלי קובין • לכתבה המלאה

    לאחר חמש שנים של הפקת אירוע הצדעה ארצי לשליחות הרבי בשדה החינוך – בגני הילדים, בתי הספר היסודיים ובתי הספר העל יסודיים, אשר שם לו למטרה להוקיר את העשייה החינוכית ולהעצים את תחושת השליחות והמחויבות לנשיא הדור בקרב השליחות המסורות, החליטו בהנהלת רשת אהלי יוסף יצחק להשקיע בקונספט ייחודי ראשון מסוגו, של הפקת שלושה אירועי הצדעה מושקעים בשלושה מוקדים ברחבי הארץ, אשר יאפשר נגישות קלה יותר לנשות החינוך, אשר צריכות למחרת האירוע בשעות הבוקר המוקדמות להמשיך בעשייתן החינוכית.

    במהלך כל שלושת הערבים של ימי חג הגאולה י"ב- י"ג תמוז, התקיימו שלושת האירועים במוקדים השונים, איזור המרכז וירושלים – באהל האירועים בכפר חב"ד, איזור חיפה והצפון – במתחם האירועים 'אידילי'ה' בראש פינה ואיזור הדרום – בגני 'הוואי' בסמיכות לקרית מלאכי. כשבכל אחד מהאירועים אזלו כל כרטיסי הכניסה בימים הסמוכים לאירוע, שנתפסו על ידי השליחות באיזורים השונים ברחבי הארץ.

    מידי ערב לקראת השעה שבע בערב, זרמו מאות נשות החינוך מכל רחבי האיזור כשכבר מהכניסה לאולם ולאורך כל הערב המסר ששודר הוא: יוקרה, כבוד והעצמה.

    השליחות נכנסו, והתיישבו סביב שולחנות פאר לסעודת מצווה חגיגית.

    הערב נפתח בהתוועדות חסידית בניגון י״ב י״ג תמוז לצלילי פסנתר כנף מרהיב, לקולה של הזמרת יפוש ברכהן ולאחריו הוקרן וידאו של הורים לילדים מכל גווני הקשת שלומדים במוסדות חב״ד בארץ שהוקירו תודה למורות, לגננות ולאנשי הצוות על המסירות וההשקעה בחינוך האיכותי והחסידי במהלך השנה החולפת.

    רבני חב"ד בירכו את הנוכחות וסיפרו סיפורים אישיים שחיזקו את החשיבות בשליחות בשדה החינוך בכלל ובתקופתנו בפרט.

    פרקי התהילים של הרבי והרבנית נאמרו בכל ארוע ע״י נציגות מכל איזור ולאחריהם הוקרן וידאו בו הרבי מדבר על חינוך ילדי ישראל והשמירה של החינוך על הילדים כשבמהלכו נצפתה על המסך שגרת היום של ילדי גן חב״ד בשדרות כשבמהלך פעילות חצר, תופסת אותם אזעקת ׳צבע אדום׳, והגננת מושקי פיזם יחד עם אביה שליח ומנהל בית חב"ד בשדרות הרב פיזם שיחי', שיתפו את הקהל בהתמודדות הלא פשוטה עם ילדים שחווים מידי יום פחדים וטראומות וערך המוסף שניתנים ע"י פעילות גני חב"ד בעיר.

    מאירות לדורות – בכל ארוע הוקרן סרט וידאו על סיפור מרגש של תלמידה שבהשגחה פרטית הנשמה שלה נבחרה ללמוד באחד ממוסדות רשת אהלי יוסף יצחק ואיך בזכות האמון והתמיכה שהיא קיבלה מצוות השליחות בשדה החינוך במהלך השנים, היא הקימה בית חב״די והמשיכה במסלול השליחות – וכיום היא עצמה שליחה באחד מבתי ספר חב״ד בארץ.

    לאחר הצפיה בסרט עלתה המורה וקיבלה זר פרחים מחברותיה בצוות המוסד, שבירכו והעצימו אותה.

    בכח המשלח – בחלק המרכזי הוזמן המרצה האורח הרב לוי יצחק גורליק רב ומו"צ, זאת לאחר שעל המסך צפו המשתתפות בוידאו בפרסום ראשון מהרבי, מהתוועדות י"ב תמוז תשי"ט בה הרבי דיבר באופן נדיר ומיוחד על זוג השלוחים הצעיר שיצא לשליחות במילאנו – הוריו של הרב גרליק ואף ביטא את שמם.

    ההרצאה של הרב חולקה לשניים. בחלק הראשון סיפר הרב על הקשר ההדוק של הרבי עם ההורים שלו – שלוחי הרבי לאיטליה והקשר של הרבי הריי״צ למשפחתו, שבא לידי ביטוי בהוראות והדרכות מיוחדות במשך השנים.

    הרב גרליק דיבר בחיות ובחום חסידי והכניס את כל השומעות לאווירה המרוממת של התוועדות חסידית.

    בסיום החלק הראשון של ההרצאה עלתה הזמרת לבמה יחד עם ביתה והן שרו יחד את שיר ההכנה לתפילה – שיר מיוחד במנגינת ׳יעלה תחנונו׳ שבבתי הספר היסודיים שרים לפני התפילה כחלק מהמבצע השנתי ׳במעלות התפילה׳ ועוד מספר ניגונים שמחים כשכל המשתתפות מצטרפות לניגונים.

    בשלב זה הקריין הודיע על הפסקה לארוחה – ולשולחן הוגש המנה העיקרית וזמן זה הוקדש לשיחות אישיות ומפגשים מרגשים בין השליחות.

    בסיום הפסקת האוכל הוקרן על המסך סרט קצר שמסכם את פעילות אגפי ה'רשת' בשנת עשייה מבורכת בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובבתי הספר העל יסודיים כשבסיומו דיבר מנכ"ל הרשת הרב אליהו קריצ׳בסקי על המשמעות הייחודית של השליחות בשדה החינוך והדרכים הראויות לביצוע השליחות בצורה מיטבית – בחיזוק ההתקשרות לרבי והליכה באורחותיו.

    לאחר מכן הרב גרליק חזר אל הבמה ושיתף את הקהל בסיפורים מרגשים במיוחד של קשר אישי ואבהי שהיה לו עם הרבי נשיא הדור.

    בחלק האחרון של האירוע עלו לבמה 3 נציגות של השליחות בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובבתי הספר העל יסודיים, והצדיעו כל אחת לשליחות בתחום שלה, כשהן אומרות יחד לחיים ולברכה ולאחר מכן הגיע רגע השיא כשהן ביקשו מהמשתתפות לנצל את הזמן הסגולי של התוועדות חג הגאולה, כשכל אחת בקהל תברך את חברתה וברגעים אלו נשמעו באולם מאות ברכות של אחת לשניה לברכה והצלחה בכל המצטרך.

    מעגלי ריקודים של שמחה ותחושת רוממות על הזכות בשליחות החינוכית, סיימו את האירועים והותירו על המשתתפות חותם מעצים, שיתן להם כוחות מחודשים להמשך העשייה החינוכית במהלך השנה כולה.

    מהנהלת הרשת מודים לכל המסייעים לקיום האירועים: קרן 'שבת אחים' בעזרתו של השליח הרב משה טברדוביץ וראש חוג ידידי הרשת ר' שמואל הכהן אייזנברג ומשפחתו.

    על ההפקה המרשימה: חברת צבעים הפקות

    בימוי ותוכן : מלכה לאה גודמן









































    תגיות: , ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.