• יוצאת ממצרים? תעשי זאת בשמחה! • חיה אביטל

    הגדלה

    אז זהו. פורים חלף לו. ואנחנו נשארנו עם שאריות הממתקים, הפירורים והלכלוך. נשות החיל החרוצות כבר מתחילות 'להעביר הילוך' ומסתערות בשצף קצף (תרתי משמע) על הבית. הזריזות שבנינו כבר התחילו אי אלו ארונות למעלה. כמובן שיש את הנשים שמתחילות את פסח כבר מט"ו בשבט ואפילו על חנוכה כבר שמעתי.. • טור מיוחד על נקיון הבית וכמובן מתכון קליל וטעים • חיה אביטל

    יוצאת ממצרים? תעשי זאת בשמחה!

    אז זהו. פורים חלף לו. ואנחנו נשארנו עם שאריות הממתקים, הפירורים והלכלוך. נשות החיל החרוצות כבר מתחילות 'להעביר הילוך' ומסתערות בשצף קצף (תרתי משמע) על הבית.

    הזריזות שבנינו כבר התחילו אי אלו ארונות למעלה. כמובן שיש את הנשים שמתחילות את פסח כבר מט"ו בשבט ואפילו על חנוכה כבר שמעתי..

    אלה מאיתנו שהם בשלב גידול הזאטוטים הקטנים, (אלו שמה שלא תעשי הם תמיד ימצאו דרך להעביר את שאריות הארוחה לארונות, למעמקי הספה וה' יודע לאן עוד..) מנסות להתארגן לפסח כך שהמקומות שהילדים עלולים ללכלך שוב, ישארו לסוף. הבעיה היא, שאי אפשר להשאיר את כל הבית לסוף..

    אז אחרי שהבנו שהקושי הוא של כולנו בואו ננסה לחשוב על איך אפשר לעשות זאת גם בשמחה. כן, גם מי שסדר ונקיון זה לא התחביב המועדף עליה והיא גם לא ממש יודעת מאיפה להתחיל.

    קודם כל, בואו נבין שעיקר הקושי הוא בלהתחיל. כמו בעוד הרבה דברים כמו לעשות דיאטה: היום שאני יפסיק לאכול שטויות. לעשות התעמלות: פשוט להתחיל לזוז. ועוד ועוד.

    כי ברגע שנתגבר על הכבדות והעייפות, ברגע שנכנס לזה ופשוט נתחיל. זה כבר יהיה יותר קל ואפילו כייף. וזה עוד לפני שדיברנו על תחושת הסיפוק מלראות כמה הספקנו, לראות מדפים בארון משנים את צורתם והכל יותר נקי ומסודר. לא רק מלמעלה. גם בפנים. אני בטוחה שגם למי שזה מאוד קשה, ומי לא.. זוהי תחושה נהדרת.

    עוד משהו חשוב. להסתכל תמיד מה כבר הספקנו. לא כמה נשאר.. כי אם התחלנו, אז זה כבר ירוץ.

    תעבדו עם רשימה מדוייקת. זה מאוד מקל ומארגן את הראש.

    אני עושה רשימה של כל החדרים בבית ומה צריך בכל חדר. ואז בנפרד אני רושמת מה אני רוצה להספיק עד פורים (נגיד את ארונות הבגדים, חלק מהספריה וכו), מפורים ועד ר"ח ניסן וכך הלאה. ככה אני לא מגיעה לשבוע לפני פסח ורואה שרוב הבית נשאר לי. ובנוסף, אני לא מרגישה שאני צריכה לנקות את כל הבית אלא רק חלקים ממנו. כמובן שהרשימה צריכה להיות הגיונית בהתאם ליכולות, הכוחות ושאר המטלות בבית ובעבודה.

    אל תשכחו לסמן  וי/ סמיילי מחייך או מה שבא לכם. שתרגישו שיש דברים שכבר מאחוריכם.

    יש מקומות שמוכרים בחמץ אבל הם כל כך מתחננים שפעם בשנה לפחות ננקה ונסדר אותם.. פסח זה זמן טוב אבל לא ברגע האחרון. תתכננו את הזמן כך שתנקו אותם מוקדם.

    מנסה לפנות זמן במהלך היום כדי לנקות לפסח? לא חייבים לפנות יום שלם (ולהשאר אחר כך עם ערימות בלאגן של שאר המטלות בבית..) תפני חצי שעה, רבע שעה, ותנקי מדף, מגירה וכו.

    כמו כן, כשמנקים ארון שלם, לא מפנים את כל הארון  ואז מנקים ומסדרים. מפנים מדף, מנקים, מסדרים. פרה פרה מה שנקרא. למה? כי לראות מלא בלאגן זה מייאש וגם לוקח יותר זמן. וגם לפעמים צריך להפסיק באמצע ונשארים עם הבלאגן של פסח שמצטרף לעוד כמה ערימות בלאגן שכבר היו שם קודם. עכשיו לכי תנסי להשתלט על זה.

    בכלל בנושא הזה יש לי כלל חשוב. קודם מסדרים אח"כ מתחילים לבלגן. הכלל הזה תקף לכל השנה ולמדתי את זה מחמותי שתחי' שהיא אישה מאוד מסודרת. לפני שמתחילים לבשל לשבת, לקפל כביסה וכו. קודם כל עושים סדר כללי בבית. כי כשעובדים בבית מסודר אז יש קצת בלאגן ממה שעשינו עכשיו והוא לא מצטרף לבלאגן שלפני. וחוץ מזה, שכשהבית הפוך כבר לפעמים לא יודעים מי נגד מי.

    עשית סדר במקום מסויים ויש לך המון חפצים למיון? (כל חפץ שייך למקום אחר) אל תתפזרי. תסיימי את מה שהתחלת. אחר כך תמייני.

    מצאת בשידה את התמונות מהחתונה/ של סבא וסבתא כשהיו ילדים?.. בזמן שאת מנקה זה לא הזמן להציץ. קוראים לזה להתאפק (או ככה לפחות אנחנו משננות לילדים..), אח"כ בשעת רוגע כשניקוי השידה יהיה מאחורייך, וגם ככה תיהי עייפה מכדי להתחיל משהו. תכיני לך איזה קפה ותעלעלי בתמונות. זה יהיה הרבה יותר נחמד אז.

    שתפו את הילדים. תנו להם לבחור בין המשימות. תדאגו שזה יהיה זמן נחמד (בלי וויכוחים ומריבות..) שימו מוזיקה וצ'פרו אותם בסוף ( אפשר לצאת עם כולם לפיצה או לטיול קטן בערב פסח, לנוח, להינות ולצבור כוחות)

    בעיני ערב פסח זה זמן ממש מיוחד. כולם ביחד מנקים. אפילו התינוק לוקח סמרטוט.. כשמרוקנים את הארונות למטה הילדים נהנים להתחבא בפנים..

    זה גם זמן שאבא נמצא בבית יחד עם כולם. מה שרק מוסיף לאווירה. ואם את מנקה עם בעלך בערב לבד זה יכול להיות אחלה זמן איכות. מפטפטים ומנקים.

    וכמובן שבלי מתכון אי אפשר..

    בערב פסח אני משתדלת להכין ארוחות זריזות טעימות ומזינות.

    ארוחה בפיתה זה ממש נחמד. גם כי הפיתה לא מתפוררת וגם כי זה טעים..

    רצועות עוף בתנור:

    חזה עוף

    רבע כוס שמן

    פפריקה, כורכום, פלפל שחור

    מלח

    כשהחזה עוף כמעט הפשיר, חותכים אותו לרצועות. מתבלים בשמן ובתבלינים. אופים כ-20 דק' על גריל (או החום הכי גבוה)

    לבנתיים חותכים סלט. והנה לכם ארוחה.

    אפשר להוסיף לפיתה: קטשופ, מטבוחה, חומוס,רוטב צ'ילי, עמבה..

    תוכלו לגוון את החזה עוף במתבלים מתוקים כמו סויה ודבש/ סילאן או פשוט לערבב עם תבלין שווארמה או כל תיבול שעולה בדעתכן, ולאפות או להקפיץ במחבת

    בהצלחה רבה והכנות קלות ומהנות! ושנזכה לצאת כבר ממצרים (גם זה הפרטי) לגאולה האמיתית והשלימה!

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    4 תגובות

    1. 770
      כ״א באדר ה׳תשע״ה (12/03/2015) בשעה 20:43

      תודה צדיקה ישר כח תמשיכי להעשיר אותנו

    2. babusha
      כ׳ באדר ה׳תשע״ה (11/03/2015) בשעה 12:08

      נהנתי לקרוא! תודה רבה!

    3. yaelie
      כ׳ באדר ה׳תשע״ה (11/03/2015) בשעה 11:29

      תודה רבה! העצות נשמעות באמת ברות ביצוע. תודה רבה וישר כח!

    4. דבורה לאה
      כ׳ באדר ה׳תשע״ה (11/03/2015) בשעה 10:25

      אשתחיל אמיתית

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.