• הכל מוכן: האולם, השמלה, אפילו הכפתורים..

    הגדלה

    אנו עומדים על סף האולם המפואר, שולחים מבט מסוקרן פנימה: בדים לבנים רכים נשפכים באצילות, כלי כסף וזהב בוהקים שולחים ניצוצות אור לכל עבר. ריח ענוג של בשמים נודף בכל פינה, והמנות המשובחות מחכות כבר על השולחנות, מעלות אדים, לצד בקבוקי יין יוקרתי. המלצרים ההדורים מרפרפים באולם ומיישרים את המפיות בזווית המדויקת, נכונים לקבל כל הוראה. הניגון המרטיט כבר מתחיל להתנגן לו, ושופך צלילים קסומים לחלל האוויר. והשעון מתקתק ומתקרב אל שעת האפס. ועוצר. הכל מוכן. החתן גם הוא שם, מחכה בקוצר רוח • הגולשת מושקא בכתבה מיוחדת לרגל יום חתונתם של הרבי מה"מ והרבנית • לקריאה

    הכל מוכן לחתונה העולמית!
    האולם, השמלה, אפילו הכפתורים..

    1. הכלה הנרדמת
    אחרי שנים של עבודה מאומצת, קשיים ואתגרים, מגיע הרגע הגדול… אנו עומדים על סף האולם המפואר, שולחים מבט מסוקרן פנימה: בדים לבנים רכים נשפכים באצילות, כלי כסף וזהב בוהקים שולחים ניצוצות אור לכל עבר. ריח ענוג של בשמים נודף בכל פינה, והמנות המשובחות מחכות כבר על השולחנות, מעלות אדים, לצד בקבוקי יין יוקרתי. המלצרים ההדורים מרפרפים באולם ומיישרים את המפיות בזווית המדויקת, נכונים לקבל כל הוראה. הניגון המרטיט כבר מתחיל להתנגן לו, ושופך צלילים קסומים לחלל האוויר. והשעון מתקתק ומתקרב אל שעת האפס. ועוצר.
    הכל מוכן. החתן גם הוא שם, מחכה בקוצר רוח.
    אבל איפה הכלה?! היא מוכנה גם כן, לפני שעות רבות. השמלה צחורה ומרהיבת עין, התסרוקת מוקפדת היטב. כפתורי הכסף העדינים מצוחצחים.
    אבל, לא תאמינו… היא ישנה!

    2. לפקוח את העיניים: הכל מוכן.
    זו לא אגדת עם, זהו סיפור חיינו כעם.
    אחים יקרים, במשך כל הדורות, החל מבריאת העולם, אנו מתכוננים לאיחוד המושלם בין החתן לכלה: בין כנסת ישראל לקדוש ברוך הוא. במתן תורה היו האירוסין, והחתונה המושלמת תתרחש בקרוב ממש, בגאולה.
    ובתקופה שלנו, ממש עכשיו, כפי שפסקו כל גדולי הדור- הגיע הזמן לגילוי המושלם של הקשר בינינו לקדוש ברוך הוא.
    השאלה היא מה אתנו. האם אנחנו קולטים שהחופה עומדת כבר, או שמצאנו זמן לישון..
    הרבי מליובאוויטש אומר שצריך רק לפתוח את העיניים! השאלה מה זה אומר תכלס.

    והנה לפניכם 'מדריך פתיחת העיניים' (עיני השכל כמובן): עליך להיכנס לתודעה ה'כלתית'. לקלוט שהכל מוכן, שהגיע הזמן. ללמוד מהמקורות מה זה משיח, מה זו גאולה. בתנ"ך, בתלמוד, בחסידות! כל הספרים מדברים על זה, כי זו המטרה של הכל! וכשלומדים, מפנימים. וגם רואים איך כל סימני הגאולה כבר פה.
    וכמובן- להוסיף עוד מעשה קטן, והוא כאן!

    3. י"ט כסלו- התחלת גילוי הנישואין
    עוד קצת על המושג 'החתונה של עם ישראל והקדוש ברוך הוא'. אבל בקצרה (כי יש בזה המון עומק שחובה ללמוד!): במעמד הר סיני ה' נתן לנו את ה'כתובה'- התורה. עם ההוראות איך להתחבר אליו.
    אך את הקשר הפנימי, את פנימיות התורה, נקבל בשלמות רק בגאולה. אז יתגשם הייעוד "תורה חדשה מאתי תצא"- נקלוט בשכל האנושי שלנו את סודות התורה הכי עמוקים שיש, את עצמות הקדוש ברוך הוא!
    נתחבר אליו ממש, באיחוד הכי מושלם שיכול להיות! כמו חתן וכלה, רק הרבה יותר.
    ואיך זה קשור לי"ט כסלו?
    בשלישי הבא עם ישראל, מכל המגזרים, יחגוג בעז"ה את י"ט כסלו, 'ראש השנה לחסידות'. הלוא הוא חג הגאולה של בעל התניא, אדמו"ר הזקן. עד אז, מעיינות החסידות היו נסתרים וידועים לחכמי הקבלה בלבד, כרשב"י והאריז"ל.
    אולם לאחר שחרורו, שמבטא גם את האישור מלמעלה לגיחוי הנסתרות, סודות אלו החלו להיות מופצים בכל מקום, לכל יהודי, בדרך של חוכמה, בינה ודעת. כך שכל אחד ואחת, בכל גיל, בכל רמה קוגנטיבית/דתית, יוכל לקלוט בשכל הגשמי שלו אלוקות!
    ובדור שלנו- תחשבו על זה רגע ותקלטו את הפלא- בלחיצת כפתור (סליחה, מגע) כל אחד יכול להגיע לעומקים הכי גבוהים של קבלה וחסידות. שיעורים/הרצאות/סרטונים ועוד.
    עכשיו הגיע הזמן לדבר האמיתי: לראות את כל זה מתגשם, מול העיניים.

    אז בואו, מוזמנים להתיישב לסעודת החתונה, עם כל הצדיקים מכל הדורות, הערוכה בכל טוב מטעמים, רוחניים- של סודות התורה הכי עמוקים, הקשר הכי אינטימי עם הבורא. וגם מטעמים גשמיים לא יחסרו שם- שור הבר, היין המשומר, הלוייתן (לא ההוא שאנו מכירים)- טעמתם פעם?

    בקיצור, במקום לבכות על ה'פצעים האחרונים' והקטנים שלנו, ולמלמל 'עד החתונה זה יעבור', אפשר פשוט להזמין את כולם לחתונה הגדולה:

    תאריך: עוד היום בעז"ה (תלוי בנו!). מיקום: הר הבית, ירושלים, בית המקדש השלישי.

    מזל טוב.

    ואגב, י"ט כסלו זה לא רק אירוע ענק. כל אחד יכול וצריך בבית שלו, לשבת עם עצמו, עם המשפחה ועם החברים, ביום המיוחד הזה, ולנצל אותו להחלטות טובות שיסייעו לעם כולו להגיע ליעד: חופה תחת סוכת עורו של הלוייתן.

    מקור: שיחת הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, פרשת וישלח תשנ"ב.

    מוקדש ליום חתונת הרבי והרבנית, י"ד בכסלו תרפ"ט (לפני 90 שנה בדיוק)

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.