• נגיעה נשית • חג השבועות

    הגדלה

    אורלי, חוזרת בתשובה ותיקה עם אהבת תורה, מעידה בצניעות יהודית אופיינית: ״יש לי תפילה אישית, שכשאני נפגשת עם לקוחותיי הן לא יזכרו אותי – אלא רק את השמחה, החדווה ואהבת ה׳. כשהיא רואה שהמסר שלה לא מתכנס לי עם אש המכירות היא מבעירה ומוסיפה: ״שאנשים יגידו, וואי לא ידעתי שזאת התורה" • לטור המלא

    הדבר האחרון שהייתי חושבת על אורלי הוא שעיסוקה הראשי בתחום האופנה.

    "אופנת נשים צנועה", כך היא מכנה זאת. האתר כבר בנוי, הבגדים צולמו על בובות דיגום על ידי צלמת מהשורה הראשונה שהעניקה להן זוויות מחמיאות, הלוק הכללי מבשר וינטג' – מראה של אמצע המאה הקודמת, והקולקציה כולה נראית מתאימה לתפאורה בעיירה היהודית. אבל משהו עוצר אותה, היא קפאה.

     

    אורלי, חוזרת בתשובה ותיקה עם אהבת תורה, מעידה בצניעות יהודית אופיינית: ״יש לי תפילה אישית, שכשאני נפגשת עם לקוחותיי הן לא יזכרו אותי – אלא רק את השמחה, החדווה ואהבת ה׳. כשהיא רואה שהמסר שלה לא מתכנס לי עם אש המכירות היא מבעירה ומוסיפה: ״שאנשים יגידו, וואי לא ידעתי שזאת התורה", אני כל כך אוהבת את האופנה ומאמינה שנשים יגלו שיש שם בפנים נשמה.

    "ומה את לוקחת מהייעוץ שלי?" אני לא מרפה, כשאני כבר מדמיינת את אהבת התורה שלה מידבקת ומכתיבה את האופנה ברומא ובפריז. ״פשוט מכירות או למכור בפשטות״ היא עונה, ממהרת להודות בעובדה שעם כל הרוח חייבים גם לעשות בגשמיות. ״עם הפשטות כשאת מגיבה ומקדמת אותי לצד המעשי, נגעת בדיוק בנקודת הפחד הפנימי שלי שלא אעשה משהו", היא עונה לי. זה הסוד – גשמיות עם רוחניות.

     

    אני רוצה לספר לכן על אירוע שקרה שנה אחרי שנה בבית מדרשו של הרבי בימים הסמוכים לחג השבועות. מי שהיה נקלע לשם, לא היה מבין איך התהפכו היוצרות: הגברים נמצאים מחוץ לבית המדרש ומקשיבים לדברי הרבי באמצעות רמקול רב עוצמה, המעביר את השיחות מתוך אולם בית המדרש הגדול, המלא בנשים ובנערות, כשהרבי אומר לפניהן שיחה – "כה תאמר לבית יעקב", אלו הנשים…

     

    שנה אחר שנה, סמוך לחג השבועות, התקיימה הוועידה השנתית של נשי ובנות חב"ד בשכונת קראון הייטס כפי שכתב להן הרבי, מייד לאחר ההודעה על הקמת האירגון: "..ואבותינו רבותינו הק' נשיאי חב"ד, וביחוד כ"ק מו"ח אדמו"ר… הדגישו תפקידן הגדול של נשי ישראל בכלל ונשי חב"ד בפרט, בימינו אלו".

     

    השיחה הראשונה לנשי ובנות ישראל, הייתה שנה לאחר הקמת ארגון נשי ובנות חב"ד, במוצאי שבת בראשית תשי"ד. היה זה מחזה מפתיע: הרבי יצא ל'רחובה של עיר' – היכן שהתרכזו הנשים – והחל לומר לפניהן שיחה! עליהן לדעת, המשיך הרבי, שעל הנשים מוטל התפקיד להביא חמימות, אור ושמחה אמיתיים – בביתן.

    כדי שהבית יהיה בית יהודי אמיתי, חם, מואר ושמח – הדבר תלוי באישה, עוד יותר מאשר בבעל. הבעל עסוק בחלק גדול מהיום בענייני הפרנסה מחוץ לבית, ולכן האישה היא עקרת הבית – היסוד העיקרי של הבית. הנהגת הבית וחינוך הילדים הם בעיקר באחריות האישה.

     

    השיחה הראשונה הייתה לא רגילה, והשיחה הבאה לנשי ובנות חב"ד התקיימה בחדרו של הרבי – 'גן עדן העליון' – בראש חודש סיוון תשח"י. הרבי פתח בברכה לשנים הבאות: "יתן השי"ת, שבשנה הבאה, הנה גם בדוחק לא יספיק המקום לכל המשתתפות". ובסיום השיחה בירך: "כ"ק מו"ח אדמו"ר אמר פעם, שיחד עם התורה נותן הקב"ה גם את כל הברכות הנצרכות – בריאות, פרנסה, ונחת מהילדים".

     

    שנתיים לאחר מכן, בכ"ו אייר תש"כ, אמר הרבי שיחה מיוחדת למשתתפות הכינוס ובירך "תמשיכו בהצלחה בעבודתכן מתוך צמיחה מתמדת". ומאז החל הרבי לומר שיחה לפני חג השבועות – באופן קבוע.
    עם כאלה ברכות והיכולת המיוחדת שניתנה לנו הנשים, לשלב גשמיות ורוחניות, לחבר בין עליונים ותחתונים ולמשוך שפע שעובר מהגוי היושב בפריז וברומא עד למנהל הבנק שלך ולהפקדת מזומנים בחשבון העסקי שלך – כל שנותר הוא לאחל: חג קבלת התורה בשמחה ובפנימיות!

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.