• נגיעה נשית לפסח • מירי שניאורסון

    הגדלה

    פרלה לא מכנה את הנגיף בשמו המפורש אלא בניב ובנימה אידישאית - 'הקרא-נא'. הוא כאן כדי לגדל אותנו, לשים כתר על הראש. הכרתי אותה כשהנחיתי סדנה לנשות עסקים באחד היישובים החרדיים. היא ישבה שם בפאה המטופחת, זוהרת בצניעותה ומנסה בכל כוחה לקדם את העסק שלה – העצמת נשים דרך השמחה. אחרי הסדנה הבנתי שהיא אלמנה שחיתנה את כל ילדיה • לטור המלא

     

    פרלה לא מכנה את הנגיף בשמו המפורש אלא בניב ובנימה אידישאית – 'הקרא-נא'. הוא כאן כדי לגדל אותנו, לשים כתר על הראש. הכרתי אותה כשהנחיתי סדנה לנשות עסקים באחד היישובים החרדיים. היא ישבה שם בפאה המטופחת, זוהרת בצניעותה ומנסה בכל כוחה לקדם את העסק שלה – העצמת נשים דרך השמחה. אחרי הסדנה הבנתי שהיא אלמנה שחיתנה את כל ילדיה. ״אז מה שלומך״? שאלתי אותה השבוע. הילדים לא יכולים לבקר, הסדנה הופסקה, ללכת לקניות? מפחיד, אבל היא רואה את חצי הכוס המלאה: ״אני מרגישה את קרבת ה'. כולם מתקשרים יותר ובסך הכול אני עושה פסח". פרלה משתפת גם בקשיים שאינה יכולה לחשוף בפני הילדים: "השבת שעברה הייתה השבת הראשונה בחיים שלי שהייתי לבד, אבל לא לבד אלא עם הקב״ה! בסעודה הרגשתי את ה' איתי וביקשתי על הגאולה ושכולם יהיו בריאים, זו מתנה שקיבלתי. להרגיש אותו איתי, לשחרר ולתת לו לנהל את העולם". פרלה מסכמת בטיפ לעצמאיות: "כעצמאים אנו מלאי תפילה ונמצאים במדרגה יותר גבוהה מאדם שסמוך ובטוח על הבוס שלו. משיח זה אותיות ישמח, עלינו להיות כל הזמן עסוקות בלשמח עוד מישהי!"

    השנה לא נשאל ״איפה אתם בסדר״, ליל הסדר יהיה שונה. תהיה לנו חוויית הפנמה ופנימיות, ולהיות אדם פנימי פירושו גם להיות מסוגל להיות לבד, עם עצמך.

    בספרו ״סודו של הרבי״ מתאר הד"ר יחיאל הררי את שאירע בליל הסדר שחל שבעה שבועות לאחר פטירת הרבנית, חיה-מושקא. הרבי נשא סדרה של שיחות לפני החסידים בבית מדרשו, הממוקם קומה אחת מתחת לחדרו ואז התבקש מזכירו יהודה-לייב גרונר שיחי׳ לעזוב את החדר, לצאת ולחגוג עם בני משפחתו ולהותיר את הרבי לבדו.

    לבסוף ניאות המזכיר לצאת והרבי, הכוח המניע מאחורי פרויקט השלוחים, מפעל היהדות הגדול בעולם – נשאר לבדו.

    כשבחר הקב״ה במשה רבנו למנהיג העם במצרים הוא הטיל עליו להיות אחראי גם בעתיד לגאולה, כדברי חז"ל: ״גואל ראשון הוא גואל אחרון״. למה דווקא הוא? מטרת הגלות היא שנכיר את ה' מתוך הקושי. הסבל והצרות העלו את העולם לדרגה רוחנית גבוהה רק אחרי יציאת מצרים כשעם ישראל שמעו את דבר ה׳. לגאולה נלוו ניסים ונפלאות מעל הטבע, שנועדו לעזור לנו לראות שה׳ הוא "בעל הבית". אך השלמות תהיה הגאולה האמיתית ״כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות״ – ה׳ בכבודו ובעצמו מראה לעולם נפלאות.

    איך אפשר לגלות בעולם הגשמי שמשתנה בכל יום את האמת האלוקית? איך מחברים בין אלוקות נצחית וגשמיות חולפת? לכך נדרש מנהיג כמשה רבנו, המחבר שני הפכים – ״מחציו ולמטה איש מחציו ולמעלה אלוקים״. ה׳ שוכן בגופו, ובפנימיותו – שורה אלוקות. רק חיבור למשה רבנו שבדור, לנשיא הדור שמכיל בתוכו אלוקות וגשמיות יחד, יכול לפעול את התגלות הגאולה. רק משה רבנו שבדור יכול להושיע את ישראל מהצרות ולהוציאו לחירות אמיתית.

    נשיא הדור נותן לנו את הידע, הכלים והכוחות לפעול ולבחור בצד הנכון. הרבי משפיע עלינו את היכולת להתמסר לתורה ולמצוות עד שמתעורר הרצון לעבוד את ה׳ באופן מרומם, באופן של ניסים ונפלאות.

     

    הכותבת: מירי שניאורסון-מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת.

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבהלחצו כאן    mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.