• טעימה לנשמה מתאילנד

    הגדלה

    לפני כמה שנים נסעתי בחברת 4 מילדיי במונית מקומית. הנהג לא הפסיק לשלוח מבטים ולספור את הילדים שמסביבי. "כל אלו שלך??" הוא התפרץ סוף סוף,"כמה עוד את רוצה??" "אחד מכל סוג" עניתי... • לקריאה

    אחד מכל סוג // נחמי וילהלם

    כד בטבת. כאן בסלון התוועדות יארצייט (הילולא)
    לחמי הרב מנחם בן ציון וילהלם
    ולסבא רבא שלי – האדמו"ר הזקן רבי שניאור זלמן מליאדי.
    את שניהם לא זכיתי להכיר,
    אבל דרכם הייחודית חיה ונושמת עד ביאת משיח..
    "לכשיפוצו מעיינותיך חוצה"
    **

    לפני כמה שנים נסעתי בחברת 4 מילדיי במונית מקומית. הנהג לא הפסיק לשלוח מבטים ולספור את הילדים שמסביבי. "כל אלו שלך??" הוא התפרץ סוף סוף,"כמה עוד את רוצה??" "אחד מכל סוג" עניתי. הנהג ההמום בקושי הצליח להתרכז בדרך שלפניו. כאן בתאילנד, כשהממוצע למשפחה הוא פחות מילד אחד, בטח נדמתי בעניו כפרימיטיבית חסרת מעצורים. מזל שלא סיפרתי לו שהשארתי חצי בבית..

    התקשורת המודרנית לא מפרגנת מדיי למשפחות ברוכות ילדים ולמרות שרשמית אנחנו כבר לא משועבדים לאף אחד, אנחנו מחליטים החלטות גורליות בחיינו וחיי ילדינו בעקבות מוסכמות חברתיות ורעיונות מודרניים  שמקורם ב.. מצרים.  מעולם לא שמעתי אשה שהצטערה על ילד שהביאה לעולם אך לעומת זאת שמעתי נשים רבות  שמצטערות על הילדים שלא הגיעו לעולם מתוך שיקולים שונים. ועל אלו שרוצות כל כך אך לא זכו עדיין לילדים.

    הראשון שנבהל מהעובדה שנשים יהודיות יולדות "שישה בכרס אחת" והגה את "תכנון המשפחה", היה פרעה. עכשיו מתחיל  פרק חדש בהסטוריה שלנו. הנה רק הפכנו דף ובבת אחת  עברנו מסיפור של משפחה לסיפור של עם.  משפחה של 70 נפש שיורדת למצרים והופכת להיות עם ישראל. עם שקם ונבנה במהירות מטאורית. פרעה מכנס את חכמיו ויועציו לדון בבעיה הדמוגרפית שמאיימת על עמו והם יוצרים את תכנית "הפיתרון הסופי" בשלבים.

    השלב הראשון: עבודת פרך. המטרה: לשבור את הגוף ולהרוס את הנפש, להוציא כל רצון לחיות או להביא חיים. אבל העבדים היהודים לא מתיאשים.
    כשאומרים לו האסטרולוגים שעומד להולד בן שיושיע את עם ישראל הוא מנסה גם את
    שלב ב: הוא פוקד על המיילדות העיבריות להמית את הבנים ברגע הלידה. עוברת תקופה והוא נוכח שהמילדות לא מקיימות את גזרתו בטענה משונה: הנשים היהודיות אינן צריכות מיילדות " כי חיות הנה" . פרעה כועס שהתכנית לא מצליחה ועובר
    לשלב ג :  הוא פונה לבני עמו שיתגייסו למען  המטרה "כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו וכל הבת תחיון". אך הנשים היהודיות יולדות בשדה והמלאכים מאכילים ומשקים את התינוקות בשדה עד שחולפת הסכנה והם יכולים לחזור הביתה.

    למה לא מצליח לו לפרעה?
    אנחנו הנשים אשמות בהכל. כשהוא מעביד את הגברים בשדה, הנשים מביאות תבשילים לשדה ומעודדות את בעליהן לא להתיחס לשוט שמונף על גבם "בעיניי אתה מלך" כל אחת מחכה לבעלה מקושטת ומחייכת ומחזירה לו את החשק לחיות ולהגדיל את המשפחה. כשפרעה מגייס את עזרת המילדות הן בזות לו וממשיכות לעודד נשים ללדת עוד ועוד למרות התנאים הבלתי אפשריים. כשהוא שולח את חייליו לחפש את התינוקות הם חוזרים בידיים ריקות ומספרים כי היהודיות יולדות בשדה, ואי אפשר לעקוב אחריהן..

    ובין לבין, תוך כדי שהגברים "לא שמעו אל משה מקוצר רוח ומעבודה קשה"  הן עסוקות בהכנת תופים ומעבירות מסרים של אמונה בגאולה הקרובה.  הנשים לא מקשיבות לסקרים או למסיבות העיתונאים, הן מרוכזות במשימה אחת. להביא לעולם את הדור שיזכה לצאת מממצרים.
    אז אנחנו הרבה אחרי הפתרון הסופי במצריים ועוד פתרונות לא סופיים שהכחידו שליש מעמינו, זה הזמן לעצמאות מחשבתית והחלטות שלעולם לא נתחרט עליהם. "ילדים זה שמחה", מנסיון. (ונכדים)

    ואם "בזכות נשים צדקניות נגאלנו,
    ‏אז גם בדור סקרי הדמוגרפיה,
    ‏  "בזכותן נגאל" !!

    שבת שלום

    נחמי⚘בית חב"ד בנגקוק

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. מנוחי נסרטי בית חבד פלורידה
      י״ח בשבט ה׳תשפ״א (31/01/2021) בשעה 17:33

      זה טור חמוד ממש

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.