• להתחנן, להתפלל ולבנות! • פרשת ואתחנן

    הגדלה

    "הייתי רווקה מצליחה, כסף לא חסר לי ומשרד הפרסום שלי הצליח בגדול, אבל אורית האיצה בי להקים משפחה. לצערי זה לא צלח ואורית ניחמה אותי והייתה לצידי לכל אורך הדרך, כשנולד בנה של אורית... כשיאיר היה בן שלוש נפטרה אורית אחרי מחלה קשה, ושנתיים אחרי כן התחתנתי עם בעלה ואימצתי באופן רשמי את יאיר". מתוך טורה המפעים של מירי שניאורסון • לטור המלא

    נפלאות בפרשת ואתחנן

    להתחנן, להתפלל ולבנות!  

    המפגש הוא של קבוצת נפלאות מתגברות, העיתוי הוא תשעת הימים והקונספט מתאים כמו כפפה ליד: זיכרון בסלון. כן, אותו מיזם כלל ישראלי, שהפך כבר לחלק בלתי נפרד מיום הזיכרון לשואה ולגבורה, קיים השנה בתשעת הימים כ-300 מפגשי זיכרון בסלון בקרב האוכלוסייה החרדית ברחבי הארץ, בפלטפורמה מותאמת לו ובשיתוף פעולה עם "גנזך קידוש השם". אופירה, מנחת המפגש, הביאה עדות של אמא שלה, שורדת שואה שקיימה את מצוות "והגדת לבנך". היא גם שיתפה אותנו בתמונות וחוויות אישיות מהחיבור שלה לזיכרון השואה, ולבסוף היה דיון ושיחה פתוחה וכנה על מקום זיכרון השואה כיום ובעתיד.

    בסיום המפגש ביקשתי מאופירה לשתף אותנו בסיפור החיים שלה, ואופירה נענתה. "הייתה לי חברה דתיה אז, אורית שמה, למדתי ממנה המון, הכרתי מנהגים והלכות. יום אחד היא שיתפה אותי שהיא בהיריון", אופירה חוזרת בדמיון עשרים שנה אחורה. "הייתי רווקה מצליחה, כסף לא חסר לי ומשרד הפרסום שלי הצליח בגדול, אבל אורית האיצה בי להקים משפחה. לצערי זה לא צלח ואורית ניחמה אותי והייתה לצידי לכל אורך הדרך, כשנולד בנה של אורית היא ביקשה ממני לעזור לה למצוא את השם וקראה לו יאיר, וגם ביקשה שאשמור בביתי את הציוד שקנתה לרך הנולד, וכשהצטערתי שלא זכיתי לילדים היא הפנתה מבט ליאיר ואמרה: 'הוא הרי כמו הילד שלך'. כשיאיר היה בן שלוש נפטרה אורית אחרי מחלה קשה, ושנתיים אחרי כן התחתנתי עם בעלה ואימצתי באופן רשמי את יאיר".

    הפרשה פותחת במילה "ואתחנן". זו אינה רק תפילה כמשמעותה הפשוט אלא גם מלשון מתנת חינם. תפילה היא חלק מעבודת האדם בעולם הזה, זוהי עבודה שבלב, התעוררות מלמטה, מצד האדם, שמטרתה להתעלות מעלה. אולם יש גם מתנות חינם – האפשרות שה' ייתן את השפע מלמעלה, כמתנה. מתנת חינם היא "חינם מן המצוות", כלומר למעלה מהמצוות, כי אפילו המצוות אינן מגיעות לשם.

    משה רבנו משתמש כאן בשתי המשמעויות של "ואתחנן" – הן תפילת הנברא, כלומר עבודה מלמטה למעלה, והן בקשה למתנת חינם מלמעלה. ולכן הוא אומר "אתה החילות להראות את עבדך" – זה מתחיל ממך, מלמעלה.

    כל סיפור בתורה הוא גם הוראה עבורנו בעבודת ה'. במיוחד עבורנו, הדור האחרון, דור עקבתא דמשיחא. מכיוון שדורנו בדרגה נמוכה מאוד בהשוואה לדורות הקודמים, גם אנו מתפללים ומתחננים ומבקשים ברכה והצלחה, אולם עם זאת איננו חדלים לבקש מהשם מתנת חינם, כי אנו שואפים לשפע נעלה יותר ממה שאנו מבקשים. ומדוע יש לנו זכות לכך? בגלל הקשר המיוחד שיש לה' עם כל אחד מאיתנו. כל יהודי הוא בנם של אברהם, יצחק ויעקב, ולמעלה מזה – כל יהודי הוא בנו יחידו של הקב"ה! ולכן אנו מתחננים אליו שעוד לפני שנתפלל – ישפיע עלינו מתנת חינם, וייתן לנו את הכוחות לעבוד אותו בשמחה ובטוב לבב, עד שנזכה לגאולה האמיתית והשלמה בבית המקדש השלישי מייד ממש.

    עריכה והגשה: מירי שניאורסון- נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת.

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבה" לחצו כאן    mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

     

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.