• "אכילה לפני תפילה" בי' שבט? • מורן קורס

    הגדלה

    "לכאורה ביום כל כך קדוש - י' שבט - היינו בטוחים שייכתב בספר 'היום יום' ווארט רוחני, אבל מה כתוב שם? עד כמה חשוב לאכול לפני תפילה - יותר מאשר להתפלל כדי לאכול. שיא הגשמיות ביום כה רוחני?!" • לטור המלא

    גוט יום טוב💕

    לכאורה ביום כל כך קדוש- י' שבט, יום ההסתלקות של הרבי הרי"יצ ויום תחילת הנשיאות של הרבי- היינו בטוחים שייכתב בספר 'היום יום' ווארט רוחני, משהו על העולמות העליוניים, התחברות לנשיא הדור, דרכי התקשרות לרבי, אופן העבודה של חסיד ורבי וכו'. אבל מה כתוב שם?

    ווארט מאד יפה, שהמסר שלו הוא: עד כמה חשוב לאכול לפני תפילה – יותר מאשר להתפלל כדי לאכול. שיא הגשמיות ביום כה רוחני. זה לא קצת סותר?זה היופי של תורת חיים, התורה היא החיים שלנו, ואת היופי הזה החסידות מראה לנו, שהתורה היא לא בשמיים, ה' לא רוצה מאיתנו התחברות לעולמות רוחניים בלבד – אלא דווקא חיים של "רצוא ושוב". להתקשר למעלה ועם הכוחות שקיבלנו מהמקום הרוחני, לרדת לעולם הגשמי ובו לפעול.

    זאת העבודה האמיתית והנכונה. לא גשמיות ורוחניות לחוד, אלא שילוב ההפכים – זהו יהודי. שנזכה ביום זה להתקשר ולהתחבר לנשיא הדור. ללכת לפי הנהגותיו – באופן של נחשון בן עמינדב, כפי שמובא בפרשת השבוע, שכאשר נאמר "ויסעו", הוא המשיך ללכת בבטחה, בלי חשבונות, שווה לי, לא שווה לי, מה יצא לי מזה, מה אקבל מזה, איזה כבוד אקבל מכך וכו'. אין שיקולים של שכל רגש רצון או תענוג, אלא משהו הרבה יותר עצמתי מכך- אמונה יוקדת בדבר ה'. ובזכות אמונתו- נבקע ים סוף. שכן, ברגע שיהודי הולך מעמדה נפשית של תוקף האמונה- אוטומטית המציאות מולו מתקפלת. מתרחשת קריעת ים סוף במציאות הנוכחית. הטבע לא מסתיר על האלוקות , אלא מגלה אותה.

    שנזכה ל"ויסעו" בנפשנו, לחיות בבטחה ובבהירות מחשבתית ולחוות את קרבת ה' כל רגע ורגע.

    גוט יום טוב,

    מורן קורס

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. מחכה לגאולה!!
      י׳ בשבט ה׳תשפ״ב (12/01/2022) בשעה 20:36

      להעיר – שיש שיחה מרתקת על היום יום הזה, שמבארת בצורה נפלאה את העניין הרוחני שבאכילה לפני תפילה מומלץ!!!
      לקו"ש מתורגם חלק א' פרשת יתרו עמ' 139 (במקור משיחת י' שבט תשי"ט)

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.