• אפליה? יש גם בעיית הסמינרים החב"דית • דעה

    אילוסטרציה
    הגדלה

    כשיש בחורה שיושבת בבית כי היא לא התקבלה לסמינר בגלל הנהגה חסידית, עוד מילא, הדעת יכולה לסבול זאת. אבל אצלנו בנות לא מתקבלות לסמינרים בגלל שהן לא הצליחו לעבור את הפסיכומטרי בציון המתאים! האם יתכן שמוסדות של הרבי יחליטו איזו בת ראויה להתחנך במוסדות חב"ד ואיזו לא חלילה, לפי ציוני מבחן הפסיכומטרי?! מה אשמה אותה בחורה שהנהגתה כשל האמהות הצדקניות והליכותיה בדרך החסידות, אך אינה ניחנה ביכולת לעמוד במסגרת הפסיכומטרית? • לטור המלא

    מאת: רחל צדוק

    לאחרונה אני רואה שעלה מעין קמפיין באתרים החב"דיים של טורי דעה או מכתבים פתוחים על בעיות בנוגע לתלמידי ישיבות שיושבים בבית ואף ישיבה לא מקבלת אותם.

    לצערי הרב איש לא נותן את הדעת על העובדה שהמציאות הזו אינה קיימת רק בישיבות חב"ד – אלא גם בסמינרי חב"די.

    מידי שנה צצות להן כותרות העוסקות בבעיית הסמינרים הכללית. אפליה, גזענות, קבלת תלמידות לפי השתייכות לקהילה או לקשרים ופרוטקציות…. וכמובן עולה שם הזעקה של אותן בנות שנשארות בבית. אלו שיושבות ומחכות שמנהל סמינר רחום יסכים לקבלן סוף-סוף.

    ואנו בנות חב"ד קוראות את הכתבות האלו ומרגישות כאילו כל זה ממש אינו נוגע אלינו. כאילו לנו אין אף חברה שיושבת בבית ומחכה ומצפה ובוכה. כאילו מדובר על נחלתן של בנות עדות המזרח בקהילות האשכנזיות המסוגרות של ירושלים החרדית, אבל חלילה לא נחלתן של בנות טובות ומצוינות מבתים חב"דיים, שמשום מה אף סמינר לא מצא לנכון לקבלן. מדוע אנחנו שותקות?! מדוע אף אחת לא מרימה קול זעקה?! מדוע לא מדברים על בעייתה הסמינרים שקיימת אצלנו בתוככי אנ"ש?!

    כשיש בחורה שיושבת בבית כי היא לא התקבלה לסמינר בגלל הנהגה חסידית, עוד מילא, הדעת יכולה לסבול זאת. אבל אצלנו בנות לא מתקבלות לסמינרים בגלל שהן לא הצליחו לעבור את הפסיכומטרי בציון המתאים! האם יתכן שמוסדות של הרבי יחליטו איזו בת ראויה להתחנך במוסדות חב"ד ואיזו לא חלילה, לפי ציוני מבחן הפסיכומטרי?! מה אשמה אותה בחורה שהנהגתה כשל האמהות הצדקניות והליכותיה בדרך החסידות, אך אינה ניחנה ביכולת לעמוד במסגרת הפסיכומטרית?! האם לא מגיע לה להתחנך במוסדותיו של הרבי והיא נגזרה להיפלט מהמסגרת החסידית?!

    בנות, זו הבעיה שלנו וחבל לטשטש אותה. בעיית הסמינרים אינה בעיה זרה של חרדים מדירי ספרדים (וסליחה על הבוטות! פשוט כשכואב צריכים לדבר כך….) אלא בעיה שקיימת גם בתוכנו, בינינו, כשהחברה או השכנה נשארה בבית ולא המשיכה איתנו לסמינר ואיש לא שם לב!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    41 תגובות

    1. sara
      ו׳ בתמוז ה׳תשע״ג (14/06/2013) בשעה 17:54

      אני מזדהה עם העניין, גם אותי לא רצו לקבל לסמינר רק בגלל הציונים, והייתי צריכה להתחנן כדי שיקבלו אותי.
      וזה לא בגלל שאני לא חסידית….
      הגיע הזמן באמת שיבחנו בחורה לפי ההנהגה ולא לפי הציונים.
      שמישהי תתעורר כבר ותעשה משהו !!!!!!!!!

    2. מושקא
      ג׳ בתמוז ה׳תשע״ג (11/06/2013) בשעה 0:55

      אגב הרמת כפפות וכו' – מישהי פה חושבת לבקש מהמכללה תגובה הולמת לכתבה? בואו נשמע מה יש להם להגיד.
      אני מסכימה חלקית עם הטענות, וחלקית בלבד..קצת מחשבה ותבנה יפה שפסיכומטרי ובגרויות הן דרישות לא כל כך פומפוזיות לכניסה ללימודים אקדמאים, השאלה היא מה קורה כאשר מצד אחד דורשים מאיתנו להתאים לדרישות האקדמיה ומצד שני היחס אלינו הוא מקסימום כמו בכיתה י' ולא כסטודנטיות בעלות רצון ובחירה במכללה מתפקדת כראוי.

      • אני
        ו׳ בתמוז ה׳תשע״ג (14/06/2013) בשעה 0:16

        מסכימה איתך מאוד בנושא היחד מצד המכללה לתלמידות…כיתה י' זה במקרה הכי טוב…

    3. פ770
      כ״ז בסיון ה׳תשע״ג (05/06/2013) בשעה 17:59

      כל כך הרבה טירוניה על הסמינר בכפר, אולי שמישהו יקום ויעשה מעשה, במקום שעד ביאת גואל, ימשיכו לכתוב כתבות ויעשו רעש גדול בקשר לסמינר בכפר, ובפועל לא יוצא מזה כלום?!?!
      לדעתי, פשוט הגיע זמן, לקום לשנות את המציאות, ושיפסיקו להתל בלי שום סיבה הגיונית בבנות שרוצות ללמוד הוראה או כל מקצוע אחר,ולמצוא פתרון הגיוני אשר יאפשר סוף כל סוף ללמוד בלי כ"כ הרבה בעיות ומעניות, ואי נעימויות אשר מתרחשים בסמינר בלי סוף, מקצוע שכל אחת תלמד את אשר היא רוצה ואוהבת!!!
      בטוחה שיש עוד כמה רבבות שחושבות כמוני.פשוט צריך לקום ולמחות!

    4. אסנת
      כ״ו בסיון ה׳תשע״ג (04/06/2013) בשעה 15:42

      אני אם לבת שעברה את הפסיכומטרי בציון גבולי מאד, ובעלת תעודת בגרות מלאה רק שבבית רבקה החליטו על ממוצע גבוהה מאד! בתעודת הבגרות ( ממוצע של 95) דבר אשר מכללות וסמינרים אחרים אינם דורשים. אני יכולה להעיד על ביתי כי היא מאד מאד מכשרת ומתאימה להוראה ומגיל צעיר היא עובדת ומדריכה ילדים בקייטנות ובחוגים וכל מי שמכיר אותה ממליץ לה בחום כי עליה ללמוד הוראה בלבד. אך מה לעשות שבבית רבקה חושבים אחרת ולא נותנים לבנות כמו ביתי הזדמנות לניסיון בכדי לראות אם היא תצליח או לא . ולא זו בלבד שחברותיה " המוצלחות" שחלקן התקבלו למסלול מצויינות על סמך בחינות הבגרות שלהן קושרות כתרים לא להן, במילים פשוטות הן יודעות היטב שהציונים שלהן אינם שלהן. עיני לא צרה בהן חס ושלום שיצליחו , אך ידוע לכולם שציוני הבגרות אינם משקפים את היכולות של הבנות!
      ד"נ מניסיוני הרב (גם כמורה) ואני מאמינה כי יש עוד רבות שיסכימו איתי בעניין, ישנן מורות רבות "גאוניות וידעניות" אשר אינן מתאימות כלל למקצוע , הן אומנם בקיאות יפה בחומר הנלמד אך אין להן שום גישה חינוכית או דידקטית לתלמידים ואינן יודעות לתקשר עימם. אני מאד מקוה כי מי שצריך לקרא את התגובות יפנים את הדברים האמורים. בשו"ט ובהצלחה לכולם

      • יחי המלך!
        כ״ו בסיון ה׳תשע״ג (04/06/2013) בשעה 22:10

        צודקת לגרמי בכל מילה ומילה!!!

      • ההיתי רוצה להתעקש?
        ב׳ בתמוז ה׳תשע״ג (10/06/2013) בשעה 19:29

        מסכימה עם כל מילה. יש לי חברה בסמינר שציון תעודת הבגרות שלה זהה לשלי להפליא וד"ל, שלא תבינו לא נכון היא 'חרשה' לבגרויות אבל…היום היא לומדת איתי בסמינר אני רואה אותה סובלת מהלמודים לא נהנית ולא ממש מבינה ההע' לא פסקו, היא חייבת להוציא תעודת שידוכים טובה וגם היא רוצה להיות מורה – הבחורה פופלארית באופייה ובחנוכה כבר שלוחים סוגרים איתה קייטנות.

        נשארת לי השאלה א. למה הציונים קובעים מי יהיו מחנכות דור חב"ד העתיד?
        ב. מי אמר שכריזמטיות (בלי יכולות לימודיות) הן סמל למדריכה או מורה טובה?

    5. רחל
      כ״ב בסיון ה׳תשע״ג (31/05/2013) בשעה 18:04

      הכל בשביל שידוך!!!!

    6. :)
      כ׳ בסיון ה׳תשע״ג (29/05/2013) בשעה 18:51

      בנות..
      דבר ראשון, טוב מאד ויישר כח שהעלו את הנושא הכאוב באמת אצלנו בחב"ד..
      דבר שני, אין אף אחד שאמר שכל אחת צריכה לגשת למסלול ההוראה.. זה בהחלט לא מתאים לכל אחת ובחורה שהולכת ללמוד הוראה רק בגלל ש…. יש לה בעיה והבעיה הגדולה עוד יותר תהיה לבנות שהיא תחנך!!! תחשבו על הילדות שלכן בעז"ה עוד כמה שנים שמתחנכות אצל מורה שלא מתאימה בגרוש לתפקיד שלה והלכה ללמוד אותו רק מפחד השידוך או משהו בסגנון.. הרבי תמיד אמר שרק המוכשרים(!!) לחינוך יעסקו בחינוך.. אגב, לבנות הרוצות להישאר במסגרת חב"דית וללמוד מקצוע שונה מהוראה יש את סמינר חיה מושקא (באור חיה) בירושלים – מקום מדהים!! מומלץ ביותר..
      דבר שלישי, אין ספק כי הבעיה בקבלת הבנות שכןן מתאימות לעסוק בחינוך קיימת ועל זה באמת יש לצעוק ולזעוק! במכללות אחרות דרך הקבלה הרבה יותר גמישה גם למי שלא הגיע לציון הדרוש הן בבגרויות והן בפסיכומטרי. ועל יש לתת את הדין למכללה שהוקמה כדי לתת מענה לבנות החב"דיות ובפועל לא כ"כ נותנת מענה..
      שיהיו בשורות טובות

      • אני
        כ״ז בסיון ה׳תשע״ג (05/06/2013) בשעה 0:01

        הוצאת לי את המילים מהפה…כל כך נכון! הבעיה האמיתית שלנו היא, שכולן הולכות אחרי תיכון ישר להוראה כמו עדר כבשים, מבלי לעצור לרגע ולחשוב, אני בכלל מתאימה להוראה? ההוראה בכלל מתאימה לי? בתור אחת שלומדת הוראה (כבר לקראת סיום) ומרגישה לא שייכת למקצוע בעליל, אני יכולה להעיד כמה הדבר יכול לפגוע בתלמידות כאשר המורה לא מתאימה\לא אוהבת את המקצוע וכמה המורה (וזה עוד עניין שבכלל לא נותנים עליו את הדעת אצלנו משום מה) תהיה אומללה בעתיד, כאשר יהיה עליה ללכת לעבודה שהיא ממש לא אוהבת (בלשון המעטה) יום אחרי יום ופשוט "לשרוד". ואם מישהי לא נולדה להיות מורה, זה ממש לא הופך אותה לסוג ב'. בנות רבות הן ברוכות כשרונות אחרים (הקב"ה לא משאיר אף אחת בלי כלום) ויכולות לעשות חיל במקצוע אחר, רק שאין להן לאן ללכת. למכללה לא דתית או אוניברסיטה ברור שלא ילכו…הגיע הזמן שנתחיל להפנים את הרעיון שאנולדנו בעלי נטיות וכשרונות מגוונים מאוד! לא כולן צריכות להיתקע בהוראה, וגם אין בכלל צורך בכל כך הרבה מורות. בנות רבות נשארות אחרי הסמינר ללא עבודה כי אין ביקוש. הכל עניין של סוויצ'. מקווה מאוד שיתחילו להרים כפפות בקרוב…

      • טובה
        ד׳ בתמוז ה׳תשע״ג (12/06/2013) בשעה 21:28

        ל:) ואני, פשוט כול מילה במקום ואין לי מה להוסיף חוץ מלהגיד שאני מאוד מזדהה עם כול מילה ותודה שהגבתם… אישית, לי ממש לא מתאים להיות מורה ונירשמתי לסמינר כמו כולם ובסוף הגעתי למסקנה שחבל עלי… והלכתי לאור חיה וב"ה שכך, אני כול כך נהנית ומקבלת הההמממווון, חיות חסידית הווי חברתי חסידי, יש פה שיעורים מהממים,2שיעורי הלכה,3 הבית היהודי. חינוך ילדים, תניא-מדהים!,ליקוטי שיחות,ועוד יש לנו הרבה התוועדויות מדהימות ושבתות בקיצור אני יודעת שאני קיבלתי בשנה הזאת בהההרררבבבבה יותר ממה שאני היתי מקבלת בבית רבקה! ושנה הבאה אני ילמד בעז"ה במקום חרדי משהו שמתאים לי. בהצלחה לכולם:)!

      • אני
        ו׳ בתמוז ה׳תשע״ג (14/06/2013) בשעה 0:19

        לטובה, אני מורידה בפניך את הכובע! באמת ובתמים מקנאה בך…הלוואי שלי היה את האומץ לנטוש את הספינה כשהבנתי שזה לא בשבילי…למרות שהגילוי הגיע קצת מאוחר מידי ובאמת שאין הרבה אופציות אחרות ללימודים. בעיה אמיתית.

    7. ליאת
      כ׳ בסיון ה׳תשע״ג (29/05/2013) בשעה 11:05

      יישר כוח למי שהעלת את הנושא הכאוב אך באמת מה ניתן לעשות עם הדרישות של משרד החינוך הם לפסיכומטרי בממוצע מסוים ? זה לא נכון להאשים את הסמינר צריך לראות את העניין בצורה הגיונית להעלות פתרונות יצירתיים שיעזרו לכולם …

      • חיה
        כ״ז בסיון ה׳תשע״ג (05/06/2013) בשעה 14:47

        מעניין שבבני ברק יש עוד מכללות שהם גם ממשרד החינוך ומקבלים אותה תעודה!! (אני למדתי שם בגלל שלא התקבלתי בכפר כי היה חסר לי נקודה אחת!!! בממוצע של הבגרויות..) ולא צריך פסיכומטרי.. רק תעודת בגרות.. וזה למה??? בגלל נקודה…

    8. pnina
      כ׳ בסיון ה׳תשע״ג (29/05/2013) בשעה 2:06

      חבל שסתם מנפחים הוראות של הרבי (ולדעתי זה יותר תירוץ טוב לבנות שהולכות לסמינר ביגלל השידוך)! המורה לי"ב שלנו הביאה לנו הרבה מכתבים של הרבי על הוראה והסיכום מיכולם: לעסוק בהוראה זה זכות גדולה מאוד ומי שמתאים לו צריך לעסוק בזה. מי שלא מתאים לה הוראה לדעתי הפוך עם היא רוצה לחסוך לעצמה 4 שנים של תיסכול והרגשה שהיא לא מוצלחת שלא תילך להוראה אלא היא יכולה לעשות שנה של מיקצועות קודש (יש למשל באור חיה ובנות מאוד נהנות שם) ואח"כ ללכת למיכללה חרדית ולילמוד משהוא שמתאים באמת לה ובערב ללכת לשיעורי תורה, למה לא? מזה הריבוע המקובע והפחדני שיש לנו בחב"ד? למה בנות רק בגיל 24 מתחילות לילמוד מיקצוע שמתאים להם וזרקו 46 אלף שקל לפח? למה, כי אין להם ביטחון במזווג הזיווגים?

      • אני
        כ״ז בסיון ה׳תשע״ג (05/06/2013) בשעה 0:04

        פנינה, בטחון במזווג הזיווגים למעלה יש בשפע, מזווגי הזיווגים פה בעולם הזה הם הבעיה…;)

    9. חיה מושקא
      י״ט בסיון ה׳תשע״ג (28/05/2013) בשעה 22:06

      הכל נכון וזה ככ חבל

      אבל אני בתור אחת שלומדת בבית ספר שכבר שלוש שנים אני לומדת כמו במגמת סמינר רק קודש באירופה הבנות שבשכבה מתקבלות לסמינרים בלי בגרות כמו בנות חיה מושקא שמשלבים אווירה חסידית וחלק מהמקצועות הם בלי בגרות
      אין להוראה אבל מי אמר שחייב הוראה למה ללמוד ככ קשה אם בפועל קשה למצוא מקום עבודה כי כולם עושים אותו דבר לא חבל? אני אישית נמשכת להוראה אבל לא לכולן זה מתאים
      לאומת זאת לאלו שנוסעות לשליחות זה עוזר ומבוקש

    10. חיהלה
      י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 19:29

      טור נכון מאודדדדדדדדדדדד!!!
      וכל הכבוד שמשהי העלתה כזה נושא!!!
      ישר כח!!!

    11. צד
      י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 16:48

      יחי המלך!
      לליאל,נכגון שבית יעקוב זה יותר זול וכו,.
      אבל מה עם האוירה החבדית?כל התאריכים?את זה שוכחים….
      וחוץ מיזה הרעבע רוצה שכל הבנות ילמדו הוראה,אז מזה ממש לא נכון שבגלל שלא עוברים ת'פסיכומטרי אי פשר ללמוד הוראה..
      באמת צריך מישהו שיקום ויצעק על זה…!

      • אני
        כ״ז בסיון ה׳תשע״ג (05/06/2013) בשעה 0:06

        מה פתאום?! איפה ראית שהרבי אמר שכולן צריכות ללמוד הוראה??? ממש לא נכון…

      • חיה
        כ״ז בסיון ה׳תשע״ג (05/06/2013) בשעה 13:02

        מי שישמע איך בבית רבקה מתייחסים לתאריכים..

    12. מישהי
      י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 15:16

      תכל'ס מה אתם רוצים שיעשו? זאת הדרישה של משרד החינוך!

      • העם רוצה משיח
        י״ט בסיון ה׳תשע״ג (28/05/2013) בשעה 23:35

        שיפסיקו לרדוף אחרי כסף וכבוד ותראי שהכל הסתדר
        הכל מתחיל שלראשים לא עומד בראש טובתן של הבנות.
        ותאמיני לי יש פתרונות ואם תקראי את התגובות בטור זה תמצאי אותם.

      • חיה
        כ״ז בסיון ה׳תשע״ג (05/06/2013) בשעה 14:55

        זה לא הדרישות של משרד החינוך… בבני ברק יש עוד מכללות של משרד החינוך ובהם לא צריך פסיכומטרי אלא רק תעודת בגרות..

    13. lail
      י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 14:07

      ב"ה
      אני מבינה את הכאב והצער אך ככל שידוע לי יש אפשרות להשתלב בסמינר חב"די גם ללא פסיכומטרי אך לא בתחום ההוראה. אני מאמינה ויודעת מניסיון שהפסיכומטרי הוא לא בהכרח מדד להצלחה בתחום אך גם הסמינר כפוף לדרישות משה"ח ובתחום ההוראה הדרישות נחשבות למועטות באופן יחסי. לסמינר אין אפשרות להעריך במדויק לאילו תל' פוטנציאל להצלחה בתחום ולכן דרושים כלי עזר בדוג' הבגרות, הפסיכומטרי וכיו"ב.

      • ציפי גרין
        י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 22:06

        אכן, יש אפשרות ללמוד בסמינר אבל לא לימודי מקצוע, אלא – "מדרשה". וזה טוב לכל מי שזקוקה לאווירה החבדית.

      • העם רוצה משיח
        י״ט בסיון ה׳תשע״ג (28/05/2013) בשעה 23:30

        ציפי גרין היקרה
        בנות שמבזבזות שנה בסמינר בשביל מדרשה עושות את טעות חייהן
        ב"ה יש מקומות חבדים אחרים שמשמשים כאווירה חבדית אמיתית בלי אינטרסים כספיים
        סלחי לי הייתי בשניהם זאת אומרת באור חיה ובבית רבקה ואין מה להשוות פשוט חבל לבזבז זמן בבית רבקה בשביל אווירה חסידית כי פשוט אין שם

      • אני
        כ״ז בסיון ה׳תשע״ג (05/06/2013) בשעה 0:16

        היית לוקחת מזלג כדי לאכול מרק? כלי עזר זה טוב ויפה, אבל בגרויות ופסיכומטרי הם בטח לא הכלים שיכולים להעריך כשרונות ויכולות, לא רק בהוראה, בשום תחום אחר!!! איך היית מרגישה אם היו עורכים לך מבחן כלשהו עם כמה שאלות מגוחכות שצריך לסמן בעיגול, שבסופו אומרים לך שאת בנאדם טיפש? אם את תמימה היית מאמינה להם ואוכלת את הלב ואם מבינה עניין היית מבינה שזה סתם קשקוש. אף אחד לא יכול לקבוע אם את חכמה או לא על סמך כמה תשובות שהקפת בעיגול! זאת חתיכת הצהרה (וזה מה שהם אומרים במילים אחרות, לאלו שלא מתקבלות על סמך ציונים, שלא להתחיל בכלל לדבר על תכניות ה"מצויינות" למיניהן…שה' יעזור לאנשים שהגו את הרעיון הזה…) יכול להיות שאת לא עברת את זה, אבל הרבה בנות אחרות מרגישות ככה וזה ממש נורא.ציונים הם אולי מדד לזיכרון טוב, לא יותר מזה. לא מראה על יכולות חשיבה, ניתוח, העמקה, הסקת מסקנות, חקר, או במקרה של הוראה העברת חומר, גישה לילדים והבנה, אמפתיה וסימפתיה ובקיצור, כל מה שחשוב באמת לא בתמונה בכלל.

    14. רחלי
      י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 13:51

      נכון מאוד!!

    15. סיגל
      י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 9:45

      ממש נכון!
      אני גם זוכרת בנות מהשכבה שלי לפני 7 שנים שלא עברו את הפסיכומטרי ונכנסו ללמוד כרגיל במכללה.
      (פשוט היה להם את הקשרים הנכונים… ודי למבין). אבל היו גם בנות שנשארו בחוץ וזה לא סוף העולם והן הלכו ללמוד בסמינרים בבני ברק שהם לא פחות מוצלחים! וגם יותר זולים, (וכן בנות ממשפחות חב"דנקיות)
      כיום הן גם עובדות בתחום ההוראה וחלקן אף השלימו לתואר E.D וגם תואר שני.

    16. rev770
      י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 9:43

      ב"ה
      אני לא מבינה הטענה המגוחכת הזו."בית רבקה" הינו מוסד אקדמאי הכפוף לדרישות המועצה להשכלה גבוהה שמשם הוא מקבל את האסמכתא לחלוקת תארים,כיוון שכך,ועקב הביקוש הגבוה למקצוע זה,הוא נאלץ לסנן עפ"י בחינה פסיכומטרית וממוצע בגרות כדי שיגיעו הבנות האיכותיות ביותר למקצוע ההוראה. דבר זה מקובל ברחבי המכללות האוניברסיטאות ברחבי הארץ והעולם.כמו בכל מקצוע אחר שבו המוסדות האקדמאים מסננים עפ"י קריטריונים אלו כך גם צריך להיות פה ולא כל אחת תלך למקצוע ההוראה רק כי זה מקובל במגזר. הפסיכומטרי לא אמור להוות בעיה במציאת מקצוע מי שלא עומדת בסטנדרטים שתפנה למקצוע אחר!!!!גם אני כשרציתי להתקבל למקצוע שלי נאלצתי לעבור 3 פעמים פסיכומטרי עד שהתקבלתי.

      • העם רוצה משיח
        י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 18:21

        הבעיה לא מתחילה כאן
        אני רוצה לחדש לך שהייתה אפשרות לא להמשיך לתואר ולגמור את הלימודים בשלוש שנים ואת השנה הרבעת להמשיך באופן עצמאי.
        וזה היה מקל על הרבה בנות

      • דבורי
        י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 20:49

        rev 770 ירבו כמותך! קול שפוי בתוך ההמון המתלהם…

        ראשית, נמאס לי בכל פעם לשמוע את האמירה "הרבי רצה שכולן תלמדנה הוראה", הריי לא מעטים הרבנים שדיברו והבהירו את העניין, מי שבינה לבין הוראת בנות ישראל אין ולא קשר קלוש, שלא תלמד הוראה! בפירוש כך!
        בטח לא במשך 4 שנים……
        שנית, אלו הן הדרישות! אתן רוצות תעודות כמו של בית יעקב? אין בעיה! רק שאז מורות של בית רבקה תוכלנה ללמד רק בבתי ספר של בית יעקב.. מנסיון, להכנס ללמד בממ"ד או אפילו בממלכתי, בלי מינימום תואר ראשון, זה כמעט ולא קורה…
        זה כואב? נכון. אבל זהו המצב, ומספיק לזעוק זעקות חסרות פשר!
        מה שכן, לצערי הרב, אמהות נלחמות כדיי שהבנות שלהן תלמדנה בסמינר חבד"י…….
        אוי לאותה בושה, סמינר חבד"י……. עברתי שם 4 שנים, כאשר כל שנה צבטה לי בלב יותר מקודמתה.
        יקירותיי, אותו מוסד המנגן על מצפונכן כדיי שתפרדו לטובתו מסכומים אסטרונומיים, רחוק מלהקרא מוסד של הרבי! וזה בהחלט, נושא כואב!!!
        אולי על זה תזעקו? במקום סתם, להוציא את המרמור החוצה?

      • פ770
        י״ט בסיון ה׳תשע״ג (28/05/2013) בשעה 1:55

        לדבורי היקרה,
        לדעתי בקשותיו של רבי ללמוד הוראה, ורצונותיו ודרישותיו בקשר לסמינר, קיימות ותקפות גם היום ללא שום שינוי.!!
        אם היו שומעים לדברי הרבי כבר אז, אני בטוחה שלא היינו סובלות כיום מה שאנו סובלות את הסמינר בכפר.

      • העם רוצה משיח
        י״ט בסיון ה׳תשע״ג (28/05/2013) בשעה 19:16

        לדבורי!
        דבר ראשון,
        אני גם חושבת שלא כל בת צריכה להיות מורה. אך מה קובע אם בת מתאימה להוראה? פסיכומטרי? תעודת בגרות 92?
        למה בת שיש לה את כל הנתונים המתאימים לגננת או למורה לא יכולה להיות גננת או מורה?בגלל שהיא לא טובה במתמטיקה למשל? והרבה פעמים יש בנות עם גישה מדהימה לילדים שלא מצליחות להיכנס לסמינר ולעומתם בנות שלא יודעות בכלל איך לדבר אם ילדים, מוצאות את עצמם בין כותלי הסמינר בגלל הציונים. אז נכון שזה הדרישות של שאנן או לא יודעת שלמי אבל אני לא יודעת אם את מודעת לכך שבהחלט יש סמינרים (לא חב"דים) שהדרישות שלהם הרבה פחות ולומדים בהם 3 שנים וזו תעודה בדיוק כמו שלנו רק בלי תואר אבל את התואר אפשר להשלים איפה שרוצים ואז זה בדיוק כמו ה4 שנים בסמינר רק שבסמינרים האלו לא קובעים לך איפה לעשות את התואר שזה מאוד משמעותי לבנות הדרום. אז ובאמת חבל שאחרי כל זה שמוותרים על הסמינרים האלו בשביל ללמוד במוסד חב"די מגלים שזה לא היה שווה את המאמץץ

      • אני
        כ״ז בסיון ה׳תשע״ג (05/06/2013) בשעה 0:21

        העם רוצה משיח-העם איתך! צודקת במליון אחוז!!!!

    17. שליחה
      י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 6:39

      כתבה נכונה!
      וחבל שככה

    18. העם רוצה משיח
      י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 1:05

      כל מילה בסלע!!!!
      מצטערת לומר אבל זו הבעיה הקטנה
      הבעיה הגדולה היא שאחרי שהופכים עולמות רוצים להגיע לסמינר חבדי ומוצאים את עצמינו במשהו כמו אוניברסיטת בר אילן. שהתביישו להם כמה שהם יודעים לנפנף בהוראה של הרבי ללמוד בבית רבקה וחוץ מהוראה זו לא אכפת להם שום הוראה נוספת של נשיא דורינו, בעצם יש עוד הוראה שמעניינת אותם וזה כמובן השליחות בקיצור כל מה שקשור לכסף ואנחנו צריכות לכבד.

      • רחל
        י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 8:28

        מסכימה איתך וזה גם מתבטא בעוד כל מיני כללים בתוך הסמינר שלא מתאימים ומקשים מאד על הבנות והנשים עם תינוקות.
        סמנריסטית..

      • חיה מושקא
        י״ח בסיון ה׳תשע״ג (27/05/2013) בשעה 14:20

        באמת העם רוצה משיח! וגם אני!
        צודקת בכל מילה!

      • גאולה
        כ׳ בסיון ה׳תשע״ג (29/05/2013) בשעה 21:56

        גם אני רוצה משיח!!! עכשיו כי כבר נמאס לי מעולם הגלות!!! נו רבה, רוצות ג א ו ל ה

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.