• מעבר דירה?! הילדים ישנים! • דבר המומחה

    הגדלה

    "כל שינוי בחיים, ובמיוחד מעבר דירה - יכול להשפיע על השינה. האדרנלין עולה וקשה להירדם. אז קודם כל נשימה עמוקה, זו תקופה זמנית, היא תעבור והשיגרה תחזור..." יועצת השינה ציבי פרקל עברה דירה בעצמה - ושלחה לנו טיפים מעולים, למעבר דירה ולשינה של ילדים • לקריאה

    ציבי פרקל

    מעבר דירה 

    לאחרונה עברנו דירה, פעם ראשונה אחרי 10 שנות נישואין ומגורים באותה דירה. אז לפני שנדבר על הקשר בין המעבר לשינה, נתחיל בכמה טיפים מהנסיון הטרי שלי:

    אריזה –

    1. יש מובילים שאפשר לקנות מהם ארגזים, מומלץ בחום! חוסך את הכאב ראש של חיפוש ארגזים ושווה את הרוגע של ארגזים שלמים, נקיים ואיכותיים.

    2. לפני שאורזים- מיון ובעיקר זריקה ותרומה של כל מה שכנראה לא תשתמשו בו. ככל שתיקחו איתכם פחות חפצים הפירוק יהיה מהיר וקל יותר.

    3. סימון: כל ארגז מקבל סימון לפי החדר שבו הוא אמור להיות מפורק בבית החדש. מומלץ לכתוב על כל ארגז מה הוא מכיל. חשוב- כל ארגז מכיל חפצים שקשורים לאותו חדר, אל תכניסו בארגז אחד חפצים של שני חדרים שונים. את החפצים שלא משתמשים בהם ביום יום אפשר להתחיל לארוז בנחת לפחות שבועיים לפני המעבר ולהניח בפינה ריקה בבית. בימים האחרונים לפני המעבר אפשר כבר לארוז הכל, מה שחשוב לשימוש יומיומי מומלץ לארוז במזוודה, בדומה להתארגנות לנופש.

    בוקר המעבר –

    אם יש מישהו שיכול לשמור על הילדים בזמן שהמובילים נמצאים ובשעות שאחרי- מומלץ בחום. בבוקר המעבר ממליצה להכניס את המצעים והכריות לארגזים מסומנים היטב כדי שתוכלו לפרוק מיד בבית החדש ולהרגיש בנוח

    פירוק –

    אריזה מסודרת = פירוק מהיר ונוח. תנצלו את האדרנלין הגבוה ותפרקו ארגז אחרי ארגז לפי חדרים. ארגזים ריקים- לפנות כמה שיותר מהר כדי להרגיש כמה שיותר מהר בית

    שינה אצל תינוקות וילדים

    כל שינוי, גם קטן ובמיוחד גדול כמו מעבר דירה יכול להשפיע על השינה. האדרנלין עולה, קשה להירדם, וגם השינה יכולה להיות איכותית פחות במיוחד אצל תינוקות וילדים. אז קודם כל נשימה עמוקה 🙂 זו תקופה זמנית, היא תעבור והשיגרה תחזור.

    א. לא לוותר על הכנה. לספר לתינוק גם אם נראה לנו שהוא לא מבין על המעבר, על הדירה החדשה. אם מסתדר להגיע לפני ולספר לו איפה יהיה החדר שלו ואיפה הוא יישן.

    ב. בתקופות כאלה אפשר לעזור לתינוק קצת יותר להירדם. בימים הראשונים- בין אם זה בנוכחות למרות שהוא כבר נרדם לבד או קצת ידיים אם הוא רגיל להירדם בנוכחות.

    ג. קחו איתכם חפצים מוכרים שיעזרו לו להרגיש יותר בבית- אפילו שמיכה, כרית או מצעים מוכרים יכולים לעזור.

    ד. לשים לב במיוחד לסימני עייפות ראשונים עד כמה שאפשר, למנוע כמה שיותר עייפות יתר

    בהצלחה רבה רבה!!

    לפרטים על סדנאות קרובות וייעוץ שינה:
    ציבי 054-8484498
    או במייל [email protected]

     

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.