• לא הכל ביחד, פרה פרה… • חיה גילר

    2 | הצג גלריה

    המשפט "אין אדם מושלם"  כבר ידוע לכולם. כל עוד אנחנו חיים בעולם הזה, והגאולה עדיין לא הגיעה, תמיד נווכח לראות ולגלות שיש לנו ולילדינו פגמים שעלינו עדיין לתקן אותם. • לכתבה המלאה

    ב"ה

     

    לא הכל ביחד, פרה פרה…

     

    המשפט "אין אדם מושלם"  כבר ידוע לכולם. כל עוד אנחנו חיים בעולם הזה, והגאולה עדיין לא הגיעה, תמיד נווכח לראות ולגלות שיש לנו ולילדינו פגמים שעלינו עדיין לתקן אותם.

    אך מה לעשות כאשר אנחנו מגלים בבת אחת מלא חסרונות שיש בנו ולילדינו, כמו: פריקת עול, מריבות בן אחים, חוסר הרגלים יומיומיים, כמו הכנת שיעורי בית, סידור הבית, תפילות ועוד…

    מאיפה מתחילים?! זה נורא מבלבל ומייאש!? ובמיוחד הרגישות והמוסריות שיש לנו מעוררים בנו רגשות אשמה בלתי פוסקים, שלעיתים ממש עוצרים אותנו מעשיה…

    אז איך מתמודדים עם השק הכבד הזה שיש לנו, לתקן את מעשינו ומידותינו הרבים שלנו ושל ילדינו, תוך שמירה על הערך העצמי?

     

    תפסת מרובה לא תפסת

    כלל חשוב ובסיסי כאשר אנו באים לחנך את ילדינו, הוא מיקוד.

    עלינו לבחור ולהתמקד במידה או הרגל אחד שהוא הכי הכרחי לתיקון בשלב הזה, ואיתו להתחיל לעבוד.  כיצד נדע מה יותר הכרחי ומה יבוא ראשון בראש סדר עדיפויות ועל מה עלי לשים את הדגש במלא תשומת הלב?

     

    ההרגל, שיבחר ראשון לטיפול החינוכי הוא הרגל שהכי טבוע בנפש הילד, ושהתוצאותיו שלו הכי מוסכנות. (שימו לב מה שורש הקושי של הילד שבגללו הוא נכשל, אם זה פריקת עול\חוסר ביטחון עצמי או שבאמת קשה לו ליישם זאת).

    לדוגמא: ילד אשר גם מרים יד, משקר, מתחצף, ואינו מכין שיעורי בית, קרוב לוודאי שנתמקד ראשית בעניין דחיית הכעס והאיפוק, ואחרי שנראה שיפור לאורך זמן, נוכל להתמקד בהרגל נוסף.

    הארה חשובה: לעיתים, מומלץ לקבוע יעדים חינוכיים ודרכי טיפול עם איש מקצוע, אשר יוכל למקד ולהדריך באופן אובייקטיבי תוך ראיית התמונה המלאה.

    האור בקצה המנהרה

    נכון, לעיתים זה מייאש, כאשר אנחנו מתמודדים עם הרבה כיבויי שריפות בבת אחת, אך אני רוצה לגלות לכם, שכאשר נתמקד ונפעל בקור רוח, באהבה והרבה סבלנות ותקווה, נגלה פתאום שהדרך מתחילה להתבהר והרבה מחיצות נופלים  לפתע, ואז מגלים את האור האינסופי החבוי בתכונו, אור של אהבה, אור של תקווה ושל שמחה פורצת גבולות. מאחלת לכם שתגלו אותו בקרוב בביתכם.

    רוב נחת!!

     

    לייעוץ פרטני / סדנאות והרצאות, מוזמנים ליצור קשר ל: 054-9404776

     

    הכותבת: חיה גילר

    מרצה ומנחת הורים מומחית להקניית הרגלים והעצמה,

    בוגרת מרכז י.נ.ר

    מייסדת שיטת "שביל הזהב לחינוך"



    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.