• ימי עיון שלוחות המלך – להתחבר למטען הפנימי

    כך זה נראה בשנה שעברה
    17 | הצג גלריה

    כמידי שנה, לקראת חודש שבט, הן מתחילות להתרגש. בין ים המטלות ושלל העיסוקים הן מפנות להן עוד רסיס זמן, סדק צר של הזדמנויות, פתח להזדמנות, וקבוצת ווצאפ. ימי עיון נשות המלך, המפגש השנתי של שלוחות המלך יתקיים זו השנה השלישית, ובתוכנית משודרגת במיוחד • לכתבה המלאה ולפרטים

    כמידי שנה, לקראת חודש שבט, הן מתחילות להתרגש. בין ים המטלות ושלל העיסוקים הן מפנות להן עוד רסיס זמן, סדק צר של הזדמנויות, פתח להזדמנות, וקבוצת ווצאפ. ימי עיון נשות המלך, המפגש השנתי של שלוחות המלך יתקיים זו השנה השלישית, ובתוכנית משודרגת במיוחד.

    כנגד כל הסיכויים, אינסוף מטלות והמון המון הנחתות ואירועים בלתי צפויים, מתרחש לו המפגש הקסום שבו הן מוצאות אוזן קשבת, מפגש חסידי וחברי, מקום לפרוק בו וגם להתמלא, ובעיקר – הפוגה מעבודת השליחות האינטנסיבית והזדמנות להתחבר למטען המרכזי, הלא הוא המשלח.

    כ"ב שבט, בית רבינו.

    הקור בחוץ מקפיא, אנשים עטופים במעיליהם מזדרזים להגיע למחוז חפצם אך בבניין האש"ל חם ושוקק. זה מכבר נסתיימה התפילה בבית רבינו, ולאחר לימוד חסידות, מפגש מרגש עם שליחות נוספות וספיגה הגונה של החום החסידי הבוקע מבין כותלי עזרת הנשים שבבית המדרש יוצאות השליחות ליום עמוס פעילות.

    כל הסוגיות איתן מתמודדות השליחות במהלך חייהן מועלות כאן על השולחן ונידונות ברצינות ומקצועיות. מחינוך ילדים ועד התא המשפחתי החסידי, מהאופן המתקבל להפצת המעיינות ועד לכלים מעשיים בעולם הפרסום והדיגיטל, מסדנאות העצמה ומיקוד בשליחות ועד פינוקים כראוי לשליחות המלך בתחומי הסטיילינג, העיצוב, הטיפוח ועוד. הכל מהכל, ומעל לכל: חסידות. ישר לווריד, אלוקות מזוקקת באווירה חמימה ומקרבת.

    מתי בפעם האחרונה היה להן כך זמן, לשבת מול ארוחת בוקר מפנקת וללמוד דבר מלכות בנחת, שיחה או מאמר? חלקן כבר לא זוכרות. עיסוקי השליחות השוטפים, חינוך הילדים וכינון הבית לוקחים את מרבית שעות היום, וגם הלילה, ועוד לא דיברנו על המנהלות ועל התקלות שפוקדות אותן בעבודת השליחות – כל אחת במקומה.

    שטרני (השמות בדויים) מספרת על נפילות חשמל יומיומיות בבית חב"ד, ופחד תמידי שמא יפול החשמל דווקא בסעודת ערב שבת, מושקא מספרת על קשיים מצד השלטונות, שלילת ויזות והצרת צעדיהם של השליחים כל פעם בדרך יצירתית אחרת, חיה מספרת על חבורת שודדים שרוקנו את בית חב"ד מנכסיו המועטים גם כך, ורחלי מספרת על סיפוק רב מעבודת השליחות מול המטיילים לצד עייפות רבה מהמאמץ הסיזיפי, לעיתים, היא אומרת, אפילו החדר הפרטי שלי מוקרב לטובת המטיילות הזקוקות לכך.

    אין ספק, אם כן, שבעבודה כה קדושה ויקרה, שמתבצעת תוך מסירות נפש אמיתית ראוי ונכון לעצור פעם בשנה, להתכנס, לדבר ולהקשיב, להתייעץ, לדון, ללמוד ופשוט להיות. לקבל כוחות ולשוב רעננה ומחוזקת למקום השליחות, בידיעה – שאת לא לבד.

    באירוע המרכזי, הלא הוא סעודת מלווה מלכה האולם כבר מוכן ומואר, העיצוב המפואר, העריכה המהודרת והאווירה החגיגית הם רק הכנה לערב מושקע ומרגש ונראה שלא רק את הרשומות לימי העיון הוא מושך אלא רבות נוספות מצטרפות עד כדי אפס מקום לערב חסידי חגיגי טעים ומלא בתוכן עשיר.

    במושב האחרון, קשה להפרד. סיפורי מופת על הרבנית מפי מתוועדות בעלות שיעור קומה ומשפיעות ידועות מרתקות את כל הנוכחות. לרגע הן שוכחות שכל המזוודות כבר ארוזות ומחר הן תעלינה על מטוס, כל אחת ליעד השליחות שלה: זו להודו, זו למקסיקו, ההיא לעפולה ואלו לאירופה. ובכל זאת, חוטי קשרים נרקמים ביניהן, רשת חזקה ועמידה של שותפות חסידית במפעל הגדול מכולם: הבאת פני משיח צדקנו בפועל ממש.

    השנה, יתקיימו ימי העיון בתאריכים י"ז- כ"ב שבט (רביעי-שני, 12-17.2 למניינם), בבית רבינו ובניין האש"ל המפורסם. התוכניה עשירה ומרתקת והמקומות מתמלאים, היי גם את חלק מהאירוע החסידי הזה, מובטח לך שתתמלאי כאן כוח והשראה מסוג חדש.

    להרשמה ופרטים: 22shvat.com

































    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.