• לקראת הקהל: מחלקת הבנות של הכנסת אורחים תשודרג

    הגדלה

    בשנים האחרונות גבר זרם הבנות תלמידות התיכון והסמינרים המגיעות מאה"ק לחצרות קדשנו לחודש החגים • מי שאחראי לכל צרכיהן של הבנות בגשמיות וברוחניות הוא ארגון "אש"ל - הכנסת אורחים", בו פועלת מחלקה מיוחדת הפועלת בשיתוף פעולה מלא עם בית המדרש לנשים ובנות, וכן עם ארגון אחו"ת התמימים • לסיפור המלא

    בשנים האחרונות גבר זרם הבנות תלמידות התיכון והסמינרים המגיעות מאה"ק לחצרות קדשנו לחודש החגים, ובשנה האחרונה הגיע מספרם הכולל ללא פחות מאלף בנות(!) כן תרבינה. לקראת חודש תשרי תשע"ו, צפוי מספר הבנות אף לגדול, וזאת כיון שהשנה היא שנת הקהל, ובנות רבות עושות מאמץ להגיע, אף יותר מכל שנה.

    מי שאחראי לכל צרכיהן של הבנות בגשמיות וברוחניות הוא ארגון "אש"ל – הכנסת אורחים", בו פועלת מחלקה נפרדת המנוהלת על ידי הרבנית רחל הענדל, הפועלת בשיתוף פעולה מלא עם בית המדרש לנשים ובנות בהנהלת הגב' אריאלה בן-חיון, וכן עם ארגון אחו"ת התמימים בהנהלת הרבנית יפה קדוש.

    המערך הכולל של אירוח הבנות כולל תתי-מחלקות בהן מחלקת הדירות, חדר האוכל, שיעורים, התוועדויות ועוד ועוד, כאשר בסיכומו של יום ניכרת דאגה לכל צרכיהן של האורחות, הן בגשמיות והן ברוחניות, כך שיוכלו להשקיע את זמנן בלימוד ובתפילה, ולנצל את הזמן היקר בביתו של הרבי מלך המשיח.

    לצורך כך פועל חדר אוכל ומטבח נפרד עבור הבנות, הממוקם בבנין אש"ל בסמוך ל-770, שם סועדות האורחות שלוש ארוחות ביום, והצוות מצידו עושה כל מאמץ להכין ארוחות טעימות ומזינות, וכן שיהיה הכל בשפע ובהרחבה כיאה לאורחות המלך. בנוסף נשכרו דירות אירוח, ונעשה מאמץ מיוחד למצוא דירות הממוקמות בקירבת מקום יחסית ל-770, זאת למרות הביקוש הרב לכל דירה פנויה בקראון הייטס בכל השנה, ובפרט בחודש החגים.

    בנוסף נערך מידי שנה מבצע לימוד לאורחות, המתקיים במקביל למערך השיעורים הענק, במסגרתו נמסרים מידי יום שיעורים רבים, וכמו כן מתקיימות מידי ערב התוועדויות או כנסים, עם משפיעות מקומיות ואורחות.

    כאמור השנה צפויות להגיע מספר גדול יותר של בנות, מה שדורש הכנה רבה יותר, ובארגון הכנסת אורחים הוחלט על שדרוג רחב של המערכת כולה, כאשר מנהלות המחלקה הגב' רוחל'ה שמולביץ, הגב' דינה ווילשאנסקי והגב' חיה סגל מנצחות על צוות גדול של מתנדבות העושות את מלאכתן במסירות עבור האורחות של הרבי.

    מהנהלת הכנסת אורחים מבקשים להזכיר שוב כי השנה נפתח מוקד המעניק מענה אנושי לכל פניה בנושא אירוח בגשמיות וברוחניות. לצורך כך הושק "הקו החם" של הכנסת אורחים, הפועל במספר 077-271-6392. שימו לב כי הקו החם פעיל בין השעות 19:00/22:00 שעון ישראל.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.