• מיואשת מערמות הגיהוצים? טיפ שבועי שיקל עלייך

    הגדלה

    רוצה להעניק ניחוח מיוחד לחולצה אותה את מגהצת? טפטפי מספר טיפות בושם רצוי אל תוך הפתח דרכו מחדירים מים למגהץ האדים. הבושם יתפזר על החולצה במהלך הגיהוץ ויעניק לבגד ניחוח נפלא (ואל דאגה, אין חשש לכתמים) • טור שאף אחת לא מפספסת

    ישנן שתי אסכולות בגיהוץ בגדים. האחת סוברת כי עדיף לגהץ כל פרט לבוש בנפרד, סמוך לזמן שלובשים אותו. כך גם כל בן משפחה יגהץ לעצמו. לעומת זאת יש נשים שאצלן בגדים לא עוברים סלקציה ונכנסים לארון לפני גיהוץ מאסיבי.

    כך או כך, לפני חגים ושבתות – אין ברירה כי אם לגהץ הכל מבעוד מועד, וערימת הבגדים שממתינה ליד קרש הגיהוץ יכולה לתסכל כל אחת.

    קלות

    לפני הכל, ולמען בריאות הגב, הרגילו את עצמכם לגהץ בישיבה. ניתן לעשות זאת באמצעות הנמכת שולחן הגיהוץ, או לחילופין, באמצעות שימוש בכיסא בר גבוה. גיהוץ בישיבה יקל על הרגליים ועל הלחץ בגב שנוצר מתנוחת הגיהוץ, ויעזור לכם להשקיע יותר זמן בגיהוץ ולהגיע לתוצאות מושלמות.

    בחירת המגהץ

    גם בהחירה של מכשיר הגיהוץ, היא בחירה חשובה שכדאי לקחת בחשבון כשאתם קונים מגהץ. זכרו כי המגהץ הוא כלי העבודה וככל שהמגהץ איכותי יותר כך התוצאות טובות יותר.

    אז איך תדעו מה המפרט הטכני שאתם מחפשים למגהץ? תחתית מגהץ העשויה מאלומיניום עבה, לחץ אדים גבוה, הספק גוף חימום, אופציה של אדים יבשים.

    בדקו גם את מיקום חרירי האדים, הם צריכים להיות בקצה המגהץ. בימינו יש גם מגהצים בעלי טכנולוגיה מתקדמת לפיזור האדים, אופציה לחיסכון בחשמל ובמים וגם טכנולוגייה המאפשרת לשלוט על פיזור האדים, העוזרת לטפל בקמטים עיקשים במיוחד.

    התאמת חום המגהץ לסוג הבד

    גיהוץ נכון חייב להתבצע תוך כדי התייחסות לסוג בד החולצה אותה אתם מגהצים. לא רק בשביל להגן על הבגד, אלא גם לעזור לכם לגהץ באופן חלק.

    לא להלחם עם בד עקשן ע"י גיהוץ חוזר ונשנה לריק – כי כיוונתם על חום נמוך מדי, ולא לפחד לגהץ בתנועות חלקות, כשאתם על חום גבוה מדי שיוצר קמטים חדשים.

    גיהוץ חולצות כותנה חייב להיעשות תוך שימוש בחום גבוה של המגהץ. גיהוץ חולצות צמר חייב להיעשות תוך שימוש בחום בינוני. גיהוץ חולצות משי או פוליאסטר מומלץ לגהץ בחום נמוך.

    איך מגהצים חולצה מכופתרת?

    בשלב ראשון, התחילו את הגיהוץ בצווארון דווקא, כשקודם מגהצים את חלקו האחורי, הנסתר, ולאחר מכן את חלקו הקדמי. יש לגהץ את הצווארון תמיד מהחוץ פנימה, כלומר, מחודי הצווארון כלפי המרכז.

    עוברים לגיהוץ השרוולים. מניחים את השרוול בצורה ישרה על גבי הקרש, לגהץ קודם את הצד האחורי ואח"כ את הקדמי ולבסוף לגהץ את חפת פרק היד.

    השלב הבא היא חזית החולצה. את חזית החולצה וגב החולצה מומלץ לגהץ כאשר מכיוון הכתף אל כיוון החלק התחתון של החולצה.

    מניחים כל חלק בנפרד, ולא את כל החולצה. קודם חלק אחד מקדמת החולצה, מכיוון הכתף לחלק התחתון, אח"כ יש לסובב את החולצה ולגהץ את הגב ולסיום יש לגהץ את החלק השני מקדמת החולצה.

    בכלל, חלקי בגד המורכבים מאריג כפול כמו צווארונים ומכפלות רחבות, יש לגהץ קודם מצדם האחורי ואחר כך מצדם הקדמי.

    קמטים עקשניים וריח טוב

    מומלץ להניח לצידכם ספוגית טבולה במים, וכאשר אתם נתקלים בקמט עקשני במיוחד, שפשפו אותו היטב עם הספוג, דבר שיגרום לבד החולצה לקבל לחות, ולכם ליהנות מהחלקת הקמט ביתר קלות ובמהירות.

    אין לגהץ מוצרים מלוכלכים או מוכתמים, חום המגהץ יקבע את הכתמים בבד. גם קרש הגיהוץ ותחתית המגהץ צריכים להיות נקיים.

    רוצים להעניק ניחוח מיוחד לחולצה אותה אתם מגהצים (או כל פריט לבוש אחר)? מטפטפים מספר טיפות בושם רצוי אל תוך הפתח דרכו מחדירים מים למגהץ האדים.

    הבושם יתפזר על החולצה במהלך הגיהוץ ויעניק לבגד ניחוח נפלא (ואל דאגה, אין חשש לכתמים).

    המגהץ יעזור לכם גם להיפטר ממסטיק שנדבק לבגדים. מניחים על הבד עם המסטיק נייר פרגמנט, מחממים את המגהץ לחום גבוה ומגהצים את הנייר. המסטיק ייפרד מהבד בקלות ולא יותיר סימנים.

     

    באדיבות אתר MAME

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.