• לקראת שנת הלימודים: כך תתכננו נכון את ההוצאות שלכם

    הגדלה

    הורים וילדים מתכוננים לפתיחת שנת הלימודים בדרכים שונות ובין היתר עליהם להביא בחשבון את ההיבט הכספי. מה ההוצאות העיקריות שיידרשו מכם ואיך נערכים אליהן? הנה כמה טיפים לחודשים הבאים • לכתבה המלאה

    החופש הגדול מייצג תקופה תובענית שבה כל המשפחה נדרשת לבצע התאמות ושינויים. הבעיה היא שהרבה הורים נוטים להזניח את מה שעומד לקרות רגע אחרי שהילדים יחזרו לבית, בעיקר בכל מה שנוגע להתנהלות כלכלית. בפועל, החודשים הראשונים בפתיחת שנת הלימודים כרוכים בשורה ארוכה של הוצאות כספיות וחשוב להתכונן אליהן בצורה נכונה.

    ראשית, כדאי לפנות כבר עכשיו לצוות החינוכי בבית הספר או למזכירות ולברר לגבי ההוצאות הקבועות של תחילת השנה. שנית, חשוב להתייחס לעלויות של דמי הרישום בבתי ספר מסוים, תשלומי ביטוח ומחירי טיולים או פעילויות מיוחדות.

    קונים מה שצריך ולא רק מה שרוצים

    החינוך מגיל 3 אמנם אמור להיות חינם, אך הורים לילדים יודעים טוב מאוד שזה לא בדיוק המצב. במידה ולא מצליחים לעמוד בהוצאות, ייתכן ומשתלם לקחת הלוואות מיידיות כדי לפתוח את השנה ברגל ימין ולפרוס את ההחזר לתקופה ארוכה.

    רוב ההוצאות שמוטלות על ההורים לקראת תחילת שנת הלימודים קשורות לדרישות של הילדים. כל ילד רוצה להגיע לבית הספר עם תיק חדש, מחברות מפוארות וקלמר נוצץ – אך האם יש בכך צורך?

    התפקיד של ההורים הוא להציב גבולות ברורים לקראת תחילת שנת הלימודים. אפשר לנצל את השבועות הקרובים על מנת לקבוע יחד עם הילדים סדר עדיפויות, להגיע לחנויות ולראות מה באמת הם צריכים לקנות ומה הם רק רוצים בשביל השעשוע.

    חוגים, פעילויות העשרה והוצאות מיוחדות

    שנת הלימודים נמשכת פחות מ-10 חודשים ברוטו ובמהלכה ההורים מתמודדים עם המון הוצאות שלא קשורות ישירות לבית הספר. כך לדוגמא כל הורה רוצה לשלוח את הילד שלו לחוג ופעילות העשרה, אך זה בתשלום נפרד. הפערים העיקריים הם בין תשלום על חוגים פרטיים לבין חוגים של העירייה ואפשר לבדוק בשבועות הקרובים כמה עולה התענוג.

    כמו כן, הורים לילדים יכולים לתאם ביניהם חלק מההוצאות השוטפות על ההתנהלות לאורך שנת הלימודים. תיאום כזה כולל התייחסות לשאלה מי לוקח את הילדים לבית ספר, איזה סידורי הסעות יכולים לסייע לחסוך דלק והוצאות אחזקה ואיזה פעילויות שוות את ההשקעה הכספית. הוצאות מיוחדות מן הסוג הזה אולי נראות קטנות בתחילת השנה, אך עד הקיץ הבא הן צפויות להצטבר ולגדול.

    בסופו של דבר, כדאי להורים עם ילדים גדולים להשתמש בניסיון משנים קודמות על מנת לתכנן את התקציב לחודשים הבאים. במידה וההורים עושים זאת בפעם הראשונה עם ילד שעולה לכיתה א', הם יכולים להיעזר במידע מאתרי אינטרנט ורשתות חברתיות. תכנון התקציב ימנע הפתעות ויפעל לטובת כל המשפחה.

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.