• נגיעה נשית לפרשת האזינו

    הגדלה

    "אני כבר לא יכולה יותר לראות את הסבל של אבא שלי״, זועקת רחלי מקירות ליבה. החברות היושבות סביבה מטכסות עצה לעזור לה ומבטיחות להתפלל, אך היא בשלה: ״תודה, חברות שלי, אבל עצוב לי בלב״ היא עוצרת, ונראה כאילו כל עול העולם על כתפיה הצנומות • לקריאה

    מה אתה רוצה ממני? שתקשיבי! שתרגישי!

     

    ״אני כבר לא יכולה יותר לראות את הסבל של אבא שלי״, זועקת רחלי מקירות ליבה. החברות היושבות סביבה מטכסות עצה לעזור לה ומבטיחות להתפלל, אך היא בשלה: ״תודה, חברות שלי, אבל עצוב לי בלב״ היא עוצרת, ונראה כאילו כל עול העולם על כתפיה הצנומות. וממשיכה: ״אולי זו הפעם הראשונה בחיי שאני מבקשת מכן להתפלל, כמה שיותר בבקשה, עבור אבי היקר שברגעים אלה נכנס לניתוח".

    שרית אחותה הקטנה ניגשת אליה ומעוררת אותה מעילפונה. ניכר שקשה לה אבל המילים חייבות להיאמר: "אם את רוצה שאבא יירפא במהרה, תחליפי מהר את העצב בשמחה. בכוחה של השמחה לשבור את כל החומות ולפתוח שערי שמיים. קחי את אחיותיך, את אימא ואת ילדיך, וצאו בריקודים של שמחה והודיה לבורא עולם שישמור על אבא בריא ושלם בגוף ונפש״. שרית זזה אחורה, כאילו נרתעת מכובד משקלן של המילים, בוחנת מרחוק את תגובתה של רחלי ומוסיפה כאילו לעצמה: "רק רק בשמחה. את האחות הבכורה, האחריות על השמחה במשפחה מוטלת עלייך והקב״ה נותן לך כוחות, יכולות וכישרונות להיות כזאת שמחה ומצחיקה ובעלת חוש הומור ואופטימית".

     

    רגע לפני יום כיפור, ערב שבת שובה ופרשת האזינו בפתח. זה הזמן להאזין ולשמוע בקולו של אבא שבשמיים מה הוא רוצה מאיתנו עכשיו. אחרי שנה רוויית אתגרים, צרות, מחלות ומגפות, הוא רוצה שנשלב ידיים ונתפלל זה עבור זה, שנרגיש את צערם וסבלם של חברינו ונהיה שם בשבילם, כדי להוציאם מעומקי הכאב למחוזות השמחה.

     

    בפרשת האזינו קורא משה רבנו לשמיים ולארץ להאזין לקריאה שלו לעם ישראל להתקרב אל ה'.

    הפרשה היא קריאה לכל יהודי, שצריך להתקרב לקב"ה ולהתעלות לכיוון הרוחני, לשמיים ובעצם לתורה שעניינה רוחניות. בהפטרה נקרא על ישעיהו הנביא שמפריד בין הקריאות השונות לשמיים ולארץ: "שמעו שמיים והאזיני ארץ". יש שמיעה ויש האזנה. האזנה זו הקשבה עמוקה, ממקום קרוב, מהתקרבות אל השני!

    הספרי אומר שמשה רבנו גדול הנביאים שהיה במעלה נעלית – השתמש בהאזינו לשמיים, ואילו ישעיהו, שגם הוא היה נביא, היה קרוב יותר לארץ ואמר "האזיני ארץ". ישעיהו, נביא הגאולה, אומר שכדי שנגיע לגאולה שתהיה ממשית וארצית עלינו להמשיך את פעולתו של משה רבנו בשמיים לתוך הארץ. כיצד?

    על ידי קיום המצוות בארץ.

     

    לפי הקבלה אותיות האל"ף-בי"ת הן אבני הבניין של הבריאה. השנה, יותר מתמיד, נזדקק לכל הברכות על פי האותיות מאל"ף ועד ת"ו כפי שבירך הרבי בערב ראש השנה תשנ״א:

     

    "שתהא שנת אורה, ושנת ברכה, ושנת גאולה, ושנת דיצה, ושנת הוד והדר, ושנת וִעוּד טוב, ושנת זכיות גדולות, ושנת חיים טובים וארוכים, ושנת טובות גדולות, בטוב הנראה והנגלה, ושנת יעוד טוב, ושנת כלכלה, ושנת לימוד בהצלחה מופלגה, ושנת מילוי משאלות לבב כל אחד ואחת בתוך כלל ישראל (עם כח הציבור), ושנת נסים גדולים – פרטיים וגם כלליים, ושנת סייעתא דשמיא בכל הענינים, הן בגשמיות והן ברוחניות, ושנת עוז והדר לכאו"א מישראל ולכלל ישראל, בחייו הפרטיים ובחייו הכלליים, וביהדותו ביתר שאת וביתר 'עוז', ושנת פדות, ושנת צדקה, ושנת קדושה, ושנת קוממיות, ושנת רוממות, ושנת שמחה ושנת ששון, ושנת תורה, ושנת תפילה, ושנת תשובה, ושנת תהילה, ושנה – כאמור לעיל – של מילוי משאלות לבב כל אחד ואחת, בתוך כלל ישראל… דהיינו השאלה ובקשה הכי עיקרית… – גאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו".

    הכותבת: מירי שניאורסון-מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת.

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבהלחצו כאן    mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.