• 7 כבשות ו-70 זאבים – מתחת למסכת פורים

    הגדלה

    מכירים את ספרי הילדים שאתם קונים להם, ורק אחר כך מבינים שזה באמת מיועד אליכם? את הספר הייחודי הזה אני שומרת בארון מיוחד ומוציאה אותו רק לפני פורים. שנה שלמה אני מחכה לספר לכם על דסי. דסי הכבשה • לקריאה

    נחמי וילהלם, בית חב"ד בנגקוק

    מכירים את ספרי הילדים שאתם קונים להם, ורק אחכ מבינים שזה באמת מיועד אליכם? את הספר הייחודי הזה אני שומרת בארון מיוחד ומוציאה אותו רק לפני פורים. שנה שלמה אני מחכה לספר לכם על דסי. דסי הכבשה.

    הכל התחיל בבוקר לא בהיר במיוחד כשחברותיה הכבשות החליטו לברוח מהדיר. נמאס להן ללכת כצאן לטבח! לא רוצות שיאמרו להן מה לעשות, לא מעונינות לרקוד לפי החליל של הרועה. זהו, בורחים אל החופש..!

    דסי הקטנה החליטה להצטרף, ולנסות להחזיר אותן הביתה, אך קולה אבד תחת הרגלים הרצות. מהר מאוד גילו אותן הזאבים והן נמלטו על נפשן הרחק הרחק אל תוך היער. ברגע האחרון מצאו הצלה בדמות מדורה קטנה והצטופפו ליד הלהבות הנעימות, מנסות למצוא פתרון.

    הכבשה החזקה הציעה להלחם בזאבים, אך חזרה אל העדר פצועה וכואבת. החכמה ביניהן הציעה שיחות שלום, אך הצד הזאבי לא היה מוכן לשום פשרה והיא חזרה פגועה ללא זנב. המבולבלת, הציעה להניח לפוליטיקה ו"להזדאב"- להפוך לזאבים.. אך הם—כמובן לא חשבו שהתחפושת מוצלחת והיא חזרה חבולה וחסרת נשימה.

    ‏דסי הקטנה ניסתה להשחיל מילות עידוד ובקשה לחזור אל הרועה.. אך קולה לא נשמע..

    כבשה נוספת הציעה לפנות אל הנמר, החיה החזקה ביער ולבקש את חסותו. אך מהר מאוד נזכרו כולם שגם נמרים טורפים כבשים כשהם רעבים. ניסיונות הסברה בכל אמצעי המדיה, כשלו, והלהבות דעכו לאט לאט. עוד רגע והכבשות טרף לשיני הזאבים. הפחד והכעס הופנו כלפי דסי שחזרה על המנטרה שלה ללא הרף: חייבים לחזור לרועה!

    המדורה כבתה והזאבים החלו להתקרב לאט לאט בשיניים נוצצות. רגשות חרטה הציפו את הכבשות המסכנות, עכשיו כולן כבר הסכימו- רק הרועה יציל אותנו!

    השבוע קבלתי סרטון בו אריות באמצע מופע בקרקס מתנפלים על המאמנים שלהם ותוקפים אותם. תזכורת לכך שבטבע, החוקים נשארים כפי שהם..

    פורים הוא החג היחיד שלא יתבטל לעתיד לבוא כי יש בו מסר נצחי לחיים שלנו. לפני הכל אנו חייבות להבין. איך הגענו לגזירה כל כך קשה של השמדה, שכמותה לא היתה בהיסטוריה של עם ישראל? מדוע זה היה מגיע לנו?

    מגילת אסתר מגלה לנו את ההסתר (הסוד) ופותחת בתיאור משתה אחשוורוש. "מפני מה נתחייבו.. ישראל כליה"? מפני שנהנו מסעודתו של אותו רשע" –מה היה כל כך גרוע בהשתתפות בסעודה של אחשוורוש?

    הרי במשתה היה גם אוכל כשר למהדרין, "כרצון איש ואיש" מהסטייקים ועד ליין המשובח, ואם כך, מה היתה הבעיה? למה לא נותנים לנו ליהנות?

    למה יהודים תמיד צריכים להיות שונים ומוזרים!. תזרמו קצת! רק לא מזמן הגענו לפה אחרי חורבן בית המקדש וגלות בבל, ומנסים קצת להתאושש ולהשתלב כאן בין הגויים.. והנה, סוף סוף נתינים מן השורה- יחס ראוי! מה כבר הבעיה??

    מסתבר שאחשוורוש לא היה טיפש כל כך. הוא עשה חשבון (מוטעה) שעברו כבר 70 שנה מאז חורבן בית המקדש והבטחת הנביאים לחזור לארץ ישראל לא מתקיימת, אז זו הוכחה שהוא מלך העולם ואלוקים עזב את עמו. בסעודה זאת הגיש את היינות בכדי הזהב מבית המקדש ולובש את בגדי הכהן הגדול ובכך מתריס את נצחונו על אלוקים. אם כך, כל מי שנהנה מאותה סעודה הכריז שהוא שמח על החורבן! זהו חילול ה' נורא!

    אך מדוע היו ראויים כל העם לכליה, למרות שרק חלקם חטאו?

    ידוע שעם ישראל מכונה "כבשה בין שבעים זאבים" כיצד יכולה כבשה לשרוד בין שבעים זאבים?

    רק בזכות הרועה שמצילה ושומרה. כל היסטוריון שמתבונן בסוד ההישרדות של עמינו בעוד כל האימפריות שניסו להשמידם נכחדו מן העולם, עומד נפעם.

    ההסבר היחיד הוא הרועה, הקב"ה שמצילנו מידם. אך כל זה קורה, כשאנחנו מחוברים אליו וסומכים עליו שיציל אותנו.

    אך לפעמים נראה לנו שאנחנו מסתדרים לבד, ומנסים למצוא חן בעיני הזאבים, הם קורצים ומחייכים אלינו, ואנחנו מרגישים שווים בין שווים. מתפתים לחשוב שהם החברים הכי טובים שלנו ואומרים לרועה, אתה יכול ללכת לנוח, תראה כמה הם נחמדים אלינו! אנחנו מסתדרים בלעדיך!

    ככה, אנחנו מכניסים את עצמינו לסדר הטבעי של העולם ומגלים שהזאבים כבר לא מחייכים. בטבע, זאבים טורפים כבשים.

    אם כן, הגזירה אינה עונש, אלא תוצאה טבעית של התנהגותנו. הדרך לתקן אותה נמצאת בתגובת אסתר המלכה: "לך כנוס את כל היהודים וצומו עלי שלושת ימים: תורה תשובה וצדקה, לחזור ולהתחבר לרועה . התזכורת הזאת עזרה ליהודים לבחור ב'רועה' ולא להמיר את דתם כדי להינצל מהגזירה. ובזכות מסירות הנפש ו.. "ליהודים היתה אורה ושמחה וששון וייקר"

    השנה נחגוג את פורים עם הקהילה הקטנה של בית חב"ד בלי מטיילים ותיירים.. אבל מבטיחה שנשתדל שזו תהיה מסיבה הכיייי שמחה יותר מכל שנה.. שניאור הנגן העולמי שלנו עובד על זה ומתכונו כהוגן..

    וגם לך- המשימה השנה היא לחגוג בשמחה!!

    בכל מקום שאת נמצאת, מאחלת לך להצליח למצוא שמחה גדולה בפורים המדוייק שה' הזמין לך השנה..

    רוצי להקשיב לסיפור המגילה האקטואלי יותר מתמיד, הכיני משלוח מנות לחברה נשכחת ומתנות לאביונים בשפע, וחפשי את משתה הפורים השמח ביותר באזור..

    פורים שמייח!!

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.