• בנות סמינר אור חיה במסע בעקבות השמיטה וגבולות הארץ

    7 | הצג גלריה

    אוטובוס שיצא מירושלים בעלות השחר של יום שלישי הקודם, פרק קבוצה של תלמידות סמינר בשעות הבוקר המאוחרות בדרום הארץ. כל אחת החזיקה בידה מארז מיוחד לטיול חסידי ומתוק שכלל חוברות קריאה ולימוד, מיני מתיקה וכובע ממותג להגנה מקרני השמש • לכתבה המלאה ותיעוד

    אוטובוס שיצא מירושלים בעלות השחר של יום שלישי הקודם, פרק קבוצה של תלמידות סמינר בשעות הבוקר המאוחרות בדרום הארץ. כל אחת החזיקה בידה מארז מיוחד לטיול חסידי ומתוק שכלל חוברות קריאה ולימוד, מיני מתיקה וכובע ממותג להגנה מקרני השמש.

    שנת תשפ"ג ב'סמינר חיה מושקא' – הסמינר לבנות של 'אור חיה' – נפתחה בהשקה של פרוייקט מיוחד לתלמידות הסמינר. "פרויקט תכל"ס".

    מפגשי לימוד חוייתיים ולימוד בחברותות בנושאי

    תפילה

    כל ישראל (אהבת ישראל)

    לימוד תורה

    סוף דבר הכל נשמע (יראת שמיים)

    היוו את הטון החזק בחודשים האחרונים בסמינר.

    התלמידות סיכמו את הנלמד, מילאו משובים וצברו נקודות על ההשתתפות בפרויקט ובמפגשים.

    ו"תכל'ס". שכרה בצידה: בסיום הפרוייקט, המשתתפות יצאו ל"מסע מיוחד בעקבות גבולות ארץ ישראל ודיני השמיטה" – שמושפעים מההבנה היכן בדיוק עובר הגבול ההלכתי של ארץ ישראל.

    הדי תפילת שחרית שיצאו מנקודת תצפית גבוהה במרכז הנגב, נישאו על גבי פסגותיו של הרי המדבר הצחיחים. כשבאופק נצפה עמק מדברי, בו שוכן נחל ארוך שמקורו במכתש רמון וזורם עד הערבה.

    לעת ערב התיישבו הבנות לתפילת מנחה ו"סדר ניגונים" חסידי בליווי כלי נגינה מיתריים תוך כדי התבוננות בשמש השוקעת לתוך עולם כתום מעבר לאופק. מה רבו מעשיך ה'.

    בין כל המסלולים המאתגרים, התפילות, החוויות, התוועדות בבית חב"ד באילת וכינוס הקהל על שיירת גמלים.

    השיא היה על גג "מצפור השלום" הצופה על נחל הערבה, שמהווה את הגבול המזרחי של ארץ ישראל. מדריכת הטיולים היטיבה להסביר על גבולות הארץ בכלל, ובפרט על הגבול הדרומי. שם ישנה אי וודאות היכן הוא עובר בדיוק. "הרי אם הוא בקצה ים המלח, ים המלח הלך והצטמצם במשך השנים… ויכול להיות שהגיע עד עין יהב שנשקפת מכאן".

    "הדיון לגבי גבולות הארץ – בין דעת בד"ץ העדה החרדית ושיטת חב"ד לבין שיטות אחרות – נראה מוחשי ביותר מנקודת המבט הזו על האזורים הרלוונטיים" אומרת גב' תהילה מרזל מנהלת הסמינר. וממשיכה "אני שמחה להעניק את החוויה המיוחדת הזו לתלמידות הסמינר שלנו".

    חתימת "פרויקט תכל"ס" של 'סמינר חיה מושקא' היתה לקראת סיום המסע, כשהמחנכת רבקי לפידות דיברה על הקשר בין נושאי הפרויקט ושנת הקהל.

    תפילה – להקהיל את עשר כוחות הנפש בשעת התפילה

    כל ישראל – "האנשים הנשים והטף"

    לימוד – "למען ישמעו ולמען ילמדו"

    סוף דבר הכל נשמע – "לירא את השם אלוקיכם".













    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.