• איך מחליטים איפה ללמוד? • אל תוך הנפש

    אילוסטרציה
    הגדלה

    אני בכיתה י"ב. עד לזמן האחרון ידעתי איפה אני רוצה ללמוד אחרי התיכון- בסמינר בכפר, במגמה שמכל המגמות היא הכי פרקטית בשבילי כי זה מקצוע שאני מאוד שולטת בו. לאחרונה, החלו ספיקות לכרסם בי עד כמה כדאי ללכת ללמוד הוראה... אני יודעת שאני לא טובה כל כך עם ילדים, ולהקנות חומר זה לא ממש משהו שנראה לי מתאים בשבילי • דילמה ופתרונה השבוע במדור החדש 'אל תוך הנפש' • לטור המלא

    אל מדור "אל תוך הנפש" באתר נשי ובנות חב"ד שלום,
    אני בכיתה י"ב. עד לזמן האחרון ידעתי איפה אני רוצה ללמוד אחרי התיכון- בסמינר בכפר, במגמה שמכל המגמות היא הכי פרקטית בשבילי כי זה מקצוע שאני מאוד שולטת בו. לאחרונה, החלו ספיקות לכרסם בי עד כמה כדאי ללכת ללמוד הוראה… אני יודעת שאני לא טובה כל כך עם ילדים, ולהקנות חומר זה לא ממש משהו שנראה לי מתאים בשבילי. למבחנים אני לומדת לבד כך שאף פעם לא התנסיתי עם זה. מצד שני, אני לא יודעת מה אני כן רוצה ללמוד ולעסוק בעתיד. הייתי כ"כ 'מקובעת' על רעיון המגמה הזו בסמינר שלא חשבתי על דברים אחרים. אני מאוד רוצה להמשיך במסגרת חב"ד אבל לא יודעת אם יש שם מקצועות שמתאימים לי וחבל לי לבזבז 4 שנים על מקצוע שלא מתאים לי רק בגלל הרצון של הרבי ושלי להמשיך במסגרת חב"ד… אני לא יודעת מה לעשות.
    תשובה:
    לבת כתה י"ב שלום,
    ההתלבטות שלך מאפיינת בנות רבות בגילך ומצבך. אנחנו רוצים מאוד משהו, וברור לנו שזהו זה, אבל כשזה מתקרב ונהיה יותר מעשי ופחות וירטואלי, פתאום יש רתיעה. יש רתיעה, כי זה החיים האמיתיים, וזה מחייב, ואכן ההתלבטות שלך נכונה.

    האם להמשיך לכיוון הוראה – זה תלוי. את יכולה להמשיך בכיוון הזה, מתוך ידיעה שתקבלי בסמינר את ההכשרה הנכונה והאימון לעמוד מול כיתה, ולהקנות ידע, וגם לטפל בבעיות משמעת. זה דבר שנרכש. מצד שני, יש מקצועות אחרים שאולי מושכים אותך יותר.
    אם יש לך ראש ריאלי וטכני, כדאי אולי לך להמשיך לכיוון הנדסאות או מיחשוב. לדעתי, חשוב מאוד שאדם יעסוק במקצוע שמושך אותו, ולא להיתלות בגורמים תועלתיים בלבד. כמו בשידוך גם בבחירת מקצוע צריך גם את הכישורים המתאימים וגם את משיכת הלב.
    בכל מקרה, גם אם תתחילי ללמוד הוראה ותלמדי רק שנה אחת, תרוויחי את ברכת הרבי, שהיה מאוד בעד שבנות ילמדו חינוך לפחות שנה אחת, כדי לקבל פרקטיקה טובה כאמהות בעתיד, גם אם לא תצאי מזה מורה.
    לסיכום – תבררי בנתיים אפשרויות נוספות, לפי נטיית ליבך, ואם את טיפוס ריאלי [כפי שנראה לי], אולי ראיית חשבון או ייעוץ מס יכולים גם כן להתאים לך. השאירי את אופצית ההוראה כאופציה פתוחה בנתיים, וקבלי החלטה כאשר כל התמונה תהיה פרושה לפניך.

    בהצלחה!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    8 תגובות

    1. מוש ס
      ל׳ בכסלו ה׳תשע״ד (03/12/2013) בשעה 20:15

      – למערכת –
      תרוויחי את ברכת הרבי, שהיה מאוד בעד שבנות ילמדו…
      שהיה??
      חי וקיים!

    2. חני
      כ״ח בכסלו ה׳תשע״ד (01/12/2013) בשעה 22:26

      אל תשכחי שלימוד הוראה נותן לך הרבה לחיים, לא רק כמורה בשטח…

    3. רחל
      כ״ח בכסלו ה׳תשע״ד (01/12/2013) בשעה 16:08

      אני במכללה ויש לי חברות שאומרות בפירוש שהן לא אוהבות את המקצוע אבל הן לומדות כי כך רגילים.. כי אין משהו אחר.. כי אחרת מה יגידו.. (גם לשידוכים) וזה כואב!! כי הן ממש לא מתאימות לתפקיד ועושות עוול לילדים ולעצמן!
      מ שלא מתחברת להוראה אז שלא תלך!! מה שכן תלך למקצוע שאוהבת ובמסגרת חרדית ובנוסף לשלב מקצועות קודש וחסידות כי זה מאד קשה להיות כך לבד.. בהצלחה רבה!
      זאת נקודה למחשבה עבור המנהלים שיתחילו לפתוח עוד קורסים ימעבר ללימודי תעודה הקיימים ולא רק הוראה כי זה לא מתאים לכולן כך תשאר לפחות המסגרת החבדי"ת שאכן מאד חשובה.

      • דבורה
        ב׳ בטבת ה׳תשע״ד (05/12/2013) בשעה 19:23

        נכון מאוד!! אני מכירה הרבה מורות צעירות שפשוט לא מתאים להן להיות מורות..
        והתלמידות סובלות אף אחת לא מקשיבה בשיעור המורה מתוסכלת כי היא לא מצליחה ללמד…
        אבל באמת מה לעשות זה מה שיש מי שלא במיסגרת חבדי"ת יש עליה כתם…..

    4. מיכל
      כ״ז בכסלו ה׳תשע״ד (30/11/2013) בשעה 23:33

      שלום לך!
      אכן…זו התלבטות קשה. אני למדתי שנה בכפ"ח, אי"כ עשיתי שליחות ובשנה ג' יצאתי ללמוד במקום אחר, חרדי אך ממש לא חב"די. האמת שלא חשבתי שיהיה לי קשה כ"כ, כי שנתיים הייתי במסגרת חב"דית שהיתה חשובה מאד, זה נגמר הגיעה הזמן שאלמד את מה שאני אוהבת רק לא הוראה. אני כיום כבר עומדת לקראת סיום לימודיי ואני מרגישה שהחב"דיות שלי והרוחניות שלי נפגע מאוד כתוצאה מהמעבר החד שלי, למרות שגם כשאת במוסד חב"די את צריכה תמיד לדאוג למלא את עצמך בדברים טובים רק שזה יותר קל….
      לסיכום,
      אני חושבת שקודם כל תחשבי עם עצמך איזה מקצוע את כן רוצה ללמוד ואיפה אפשר ללמוד אותו. דבר שני התייעצי עם משפיעה /מישהי קרובה האם המעבר הזה יועיל לך או יזיק ח"ו. ודבר שלישי, אני חושבת שרק בשביל המסגרת (וזה לא רק…)
      תלמדי לפחות שנה אחת בכפר עם כל הקושי הכלכלי [ולי גם היו נסיעות..]..את נמצאת בגיל קריטי להמשך, עדיף שתצברי הרבה כוח לפני שאת יוצאת לעולם הגדול–גם הוא חרדי לחלוטין!!!

      המון הצלחה בכל דרך שתבחרי!

      • דורשים גאולה!
        כ״ח בכסלו ה׳תשע״ד (01/12/2013) בשעה 20:55

        מסכימה אם כל מילה אך אם תיקון קטן אפשר ללמוד שנה אחת המסגרת חבדית ולא דווקא בבית רבקה…

      • לולה
        ל׳ בכסלו ה׳תשע״ד (03/12/2013) בשעה 0:18

        למיכל!

        אני חושבת שאם את כל-כך מדברת על המסגרת החבדית,אז אני גם בי"ב עכשיו ואני דווקא מאוד מפחדת ללכת לחב"ד מבחינת הצניעות זה נורא והיום המורות לובשות יותר בחוסר צניעות מהבנות אז אולי דווקא כן עדיף משהוא חרדי ולא חב"ד(למרות שכמובן יש בחב"ד גם הרבה דברים טובים)אבל הצניעות קטסטרופה חב"ד צריכים לחזור על זה בתשובה…

    5. שירה
      כ״ב בכסלו ה׳תשע״ד (25/11/2013) בשעה 18:23

      יש היום בירושלים מסגרת חב"דית שיש בה מקצועות אחרים מלבד הוראה.
      ולפעמים אחרי זמן מה שלומדים הוראה- דווקא נהנים מזה למרות הציפיות (זה מה שקרה לי, שתמיד טענתי בתוקף שלא אהיה מורה והיום אני מלמדת ונהנית מזה מאד ב"ה..)
      בכל מקרה- אל תשכחי לכתוב לרבי ולקבל ברכה מהמשפיעה על כל החלטה.
      בהצלחה רבה ומופלגה!! 🙂

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.