• לא ללכת לקעמפ רק בגלל לחץ חברתי • תגובה

    אילוסטרציה
    הגדלה

    בעקבות הדיון בבמת הגולשות באתר באיזה גיל מתאים לשלוח ילדה למחנה הקיץ, הגיעה למערכת תגובה העוסקת בלחץ החברתי שמופעל על בנות בכל הגילאים ללכת לקעמפ - למרות שלא כל המשפחות מסוגלות להרשות לעצמן לשלוח את הילדים למחנות הקיץ היקרים • לתגובה המלאה

    אני יודעת מקרוב שיש בנות שעבורן היום הראשון של הקעמפ הוא היום הכי עצוב בשנה. לא לכל הורה יש את הפרווילגיה לשלוח ילדים לקעמפ ובטח לא כשיש מספר בנים ובנות בגילאי קעמפים ועלות של כל קעמפ מתקרב לאלפיים שקלים!!

    מדובר על סכומים אסטרונומיים שמצטרפים לכדי משכורת שלימה או יותר. אנשים אחרים לוקחים הלוואות ומתמוטטים רק בגלל שלא נעים להם מהילדים שלהם, כשהשיקול המרכזי הוא לחץ חברתי מאסיבי.

    פעם היו קייטנות והיה מספיק לכולם. נכון שזה לא היה מושלם והיה מקום להוסיף אבל בסופו של דבר הקעמפים יצרו סטנדרטים שקשה לעמוד בהם והקייטנות נחשבות לפחות יוקרתיות. הילדים שנשארים בבית והולכים לקייטנות נחשבים הילדים הפחות פופולריים ומוצלחים בכיתה – כמה חבל!!

    יש בנות מצויינות שבוכות ביום הראשון של השנה כי לא נעים להן להגיע לבית הספר ולפגוש את כל הבנות-חברותיהן שחזרו מהקעמפ.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    25 תגובות

    1. 770
      י״ז בסיון ה׳תש״פ (09/06/2020) בשעה 9:17

      לא מאמינה מה כותבת פה!!
      קאמפ זה הדבר שאין עליו בעולם!!!
      הורים שלא שולחים מפסידים!!!

    2. רותם
      כ״ד באב ה׳תשע״ג (31/07/2013) בשעה 17:23

      מי נרשמה לקעמפ???????

    3. בס
      כ״ג באב ה׳תשע״ג (30/07/2013) בשעה 19:53

      אני חושבת שבכפר חבד (שמה אני מכירה)…. מי שלא הולכת לקעמפ זה נחשב שאין לה כסף…. ואני מאוד מסכימה עם אלו שכתבו שצריך להוריד את המחיר, בכפר חבד יש קעמפ זול יחסית… (חילי הרבי).
      ועוד משהו… אנחנו לא יכולים בשום אופן לדעת מה הרבי היה עכשיוווווו אומר!!!!!!

    4. חיה
      כ״ב באב ה׳תשע״ג (29/07/2013) בשעה 22:06

      לכל אחיותי,
      נראה שכמה בנות כאן מצאו במה לפרוק את תסכוליהן בעקבות חוסר יכולת כלכלית.
      אין ספק, שמחיר הקעמפ גבוה (לכאורה!) ולא כולם יכולים לעמוד בו, אך חבל לשלול בשם כך מסגרת אדירה ומעניקה.
      מסגרת של עשרים וארבע שעות בחממה חסידית מלאה בחיות חום לכל עניניו הק' של הרבי שליט"א. מסגרת שנותנת לבנותינו יכולת וכלים להיות שליחות בסביבתן השגרתית. מסגרת שמעשיה את עולמן בידע חסידי עצום!
      אשרינו!!!
      אמא שזכתה להויח בכך

    5. רותם
      כ״א באב ה׳תשע״ג (28/07/2013) בשעה 15:09

      מי נרשמה לקעמפ "אורו של משיח"???…?(:

    6. רותמוש
      י״ט באב ה׳תשע״ג (26/07/2013) בשעה 15:11

      לדעתי אין שם לחץ חברתי בכללל……………….
      ההפך הגמור……..

    7. יחי המלך המשיח!
      ט״ו באב ה׳תשע״ג (22/07/2013) בשעה 21:08

      טוב,בקיצור מי שרוצה,יכולה,וההורים שלה מסכימים,שתבוא,אני ממש ממליצה!
      אבל רק לאורו של משיח בנות!!!

    8. חיה
      י״ג באב ה׳תשע״ג (20/07/2013) בשעה 23:46

      את צודקת במאה אחוז קעמפ זה דבר יקר ולא נצרך כל כך הרבי לא רצה שההורים יתמוטטו מלשלוח לקעמפ וחוץ מזה הרבי דיבר על קעמפ לבנים!!!!!!!!!! לא לבנות לדעתי כל עניין הקעמפים לבנות הינו דבר מיותר לגמרי …. ורק גורם ללחץ חברתי וחבל…

    9. sara
      י׳ באב ה׳תשע״ג (17/07/2013) בשעה 12:55

      מאד מזדהה עם התגובה,
      ורציתי להוסיף ולשאול לעצת המנוסות בעינין זה והוא: שנה שעברה שלחנו את בננו לקעמפ לאחר שהוא ביצע הסכם רוחני מסוים שדרשנו ממנו, השנה עשינו איתו שוב הסכם כדי לשלוח אותו לקעמפ והוא לא עמד בו, לאור כך אמרנו לו שלא נוכל לשלוח אותו לקעמפ אבל בעז"ה נרשום אותו למיניקעמפ שקיים באזורנו ותגובתו היתה, עצובה מאד! אני לא רוצה ללכת למיני קעמפ וגם לא לחיידר שנה הבאה כי כל החברים שלי יאמרו לי ש…….. וד"ל.
      עד לרגע זה אני אובדת עצות ולא יודעת מה נכון לעשות.
      אם יש למשהי עצה אים לרומם את הילד, אודה לה מאד.

    10. ש'
      י׳ באב ה׳תשע״ג (17/07/2013) בשעה 10:16

      מנהלים וכל הצוות של הקעמפ פשוט עושים שליחות!!
      הם לא מקבלים עלזה כסף וגם אם כן אז סכום ממש פעוט…
      אבל אני חושבת שגם אם יש כסף זה לא אומר שכדאי לשלוח..
      הייתי בקעמפ כמה שנים אני לא אומרת שלא קיבלתי אולי קיבלתי משם כמה דברים..(לא בטוח שהם חיובים)
      אבל לא נהייתי חסידית יותר..
      קעמפ לא מתאים לכל הילדים גם אם הם כריזמטים ויצליחו להשתלב
      יש בקעמפ הגבלות וילד שקשה לו עם זה לא יצליח להסתדר בקעמפ!!

      • 770
        י׳ באב ה׳תשע״ג (17/07/2013) בשעה 16:52

        אני לא כל כך מסכימה איתך….
        אני הייתי בקעמפ שנה אחת,והשתנתי מ א ו ד !!!! ורק לטובה………
        ובקשר להוצאה כספית- אני לא יודעת על איזה גיל מדובר,אבל אישית חלק מהקעמפ אני מימנתי!
        אמנם לא לכל ילד יש חסכונות,אבל אם זה באמת חשוב לילד,כדאי להמריץ אותו לחסוך הרבה קודם……….
        בהצלחה ומשיחנאו!

    11. שרה
      ט׳ באב ה׳תשע״ג (16/07/2013) בשעה 10:28

      נכון מאוד מאוד!

      זה מחיר גבוה מאוד מאוד!

      כשהרבי דיבר על קעמפ בחול זה היה למי שמרוויח כמו בכל והיה פותר להם את כל החופש!

      בחול עןשים להם כביסה ….

      כאן פותר בקושי שבועיים וצריכים לקנות בגדים בהתאם……..

      הלוואי שלא היו בארץ קעמפים!!!!!!!

      ולהפסיק להגיד: זה הרצון של הרבי…..

      • משיח עכשיו!!!!!
        ט׳ באב ה׳תשע״ג (16/07/2013) בשעה 16:33

        תאמינו לי הנהלת הקעמפ לא מרוויחה כסף מזה…מה שאנחנו משלמים עבור הקעמפ בקושי מכסה את ההוצאות…
        אז..למי שיש את האפשרות שישלח. ולמי שאין שישלח לקייטנה,גם שם אפשר לקבל המווון!!!

      • יחי המלך המשיח!
        ט״ו באב ה׳תשע״ג (22/07/2013) בשעה 12:47

        אז אני אומרת לך, שזה כן רצון של הרבי! ועוד איך……וחוץ מזה,מי לדעתך היקים את אירגון ציבאות השם ליפני 32 שנה?
        הרבי……..וחוץ מזה,מה הבעיה? שלא מכבסים שם את הבגדים? אי,אי,אי,כאילו מה זה! ואל תגידי "הלוואי שלא יהיו בארץ קעמפים". כאילו מישהו חייב אותך ללכת לקעמפ! מי שרוצה שתלך! אני ממש ממליצה! ואם כבר רק לאורו של משיח בנות!

      • רותמוש
        י״ט באב ה׳תשע״ג (26/07/2013) בשעה 15:08

        זה לא כל כך נורא שלא מכבסים שם כי את יכולה בעצמך לכבס תביאי את מהבית ןתכבסי…………
        תפסיקו להיות כאלו מפונקות בכלל לפחות תגידו תודה שהרבי מלפני 32 שנה הקים את ארגון צבאות ה ואתם עוד מתלוננות?!
        וזה רצון הרבי ועוד איך………

    12. אאאא
      ח׳ באב ה׳תשע״ג (15/07/2013) בשעה 21:51

      בס"ד
      צריך למצוא פתרון חלופי שיתאים לדעת הרבי.
      למי יש כסף לשלוח אפילו 2 או 3 ילדים לקמפ בנוסף להוצאות השוטפות. רובנו בקושי רב סוגרים את החודש במקרה הטוב.
      אני בל"נ את הילדים שלי לא אשלח. גם אם יהיה לי כסף איפה הפשטות.
      צריכים להיות מחוברים למציאות.
      אולי בחו"ל שאנשים יותר מבוססים זה מתקבל. אבל בטח לא במציאות שלנו.

      • באצילות
        י״ב באב ה׳תשע״ג (19/07/2013) בשעה 12:36

        את משעשעת אותי קלות..

        יש תדעה של הרבי. היא לא מסתדרת לך כרגע מבחינה כלכלית. את זה הבנתי.
        אבל גם אם תהיה לך אפשרות כלכלית לשלוח את הילדים לא תשלחי כי צריכים לחיות בפשטות???! מי עם לא הרבי, עודד וייסד את ענין הקעמפים?? הרבי דיבר רק על הקעמפים באמריקה? זה לא מסובך בשבילו לציין את זה. משמע שמדובר על קעמפים בכל רחבי העולם, ושההשפעה שלהם משפיעה ומעצבת את הילד. אפשר להבין את השיקול הכלכלי, אבל כשזה הופך לאידיאל…. אני שוקלת אם לרחם קצת.. חסיד צריך להיות אמיתי.. תחלמי על זה שתוכלי לשלוח אותם לקעמפים!! שיהיה להם כייף חסידי!!! ובעזה ה ירחיב את גבולכם..

        בעזה שתגדלי דור ישרים מבורך.. יראי שמים ומקשורים לרבי.מה"מ

    13. יחי המלך המשיח!
      ו׳ באב ה׳תשע״ג (13/07/2013) בשעה 23:41

      סליחה,
      מה עם דעת הרבי???
      קעמפ זה לא רק קייטנה יותר "שווה" "ונחשבת":
      הרבי בעצמו אמר ש"קעמפ הוא סדן שמייצרים עליו חסידים" ושרצוי שהילדים יהיו בקעמפים וכו.
      את זה שכחתם?!

      • א.ל
        ז׳ באב ה׳תשע״ג (14/07/2013) בשעה 8:45

        נכון אבל זה לא סותר את הטענה של חוסר יכולת כלכלית

      • מקרבת ת'משיח
        י׳ באב ה׳תשע״ג (17/07/2013) בשעה 21:50

        צודקת

    14. יחי המלך המשיח!
      ו׳ באב ה׳תשע״ג (13/07/2013) בשעה 21:40

      כמה שזה נכון!!!
      אני בעצמי ככה…
      והשנה לא נתתי לעצמי לנוח עד שהכרחתי את ההורים שלי לרשום אותי…

    15. גאולה
      ה׳ באב ה׳תשע״ג (12/07/2013) בשעה 15:20

      צודקת. חייבים להוריד מהמחירים של הקעמפים!!!!!!!! זה כל כך יקר!

    16. אי בי
      ה׳ באב ה׳תשע״ג (12/07/2013) בשעה 15:12

      נכון מאוד. מדובר בלחץ חברתי במסווה "חסידי" ו"רק ככה תהיי חסידית" ועוד כל מיני כאלה…

      • אמונה
        ט׳ באב ה׳תשע״ג (16/07/2013) בשעה 17:39

        *פשוט תעשו קעמפים אבל במחיר שכולם יכולים לשלם!!!*
        מחיר סימלי לכולם..גם עים זה עולה המון..תשיגו תורמים..או לוידעת מה?!!!

      • משיח עכשיו!!!!!
        י׳ באב ה׳תשע״ג (17/07/2013) בשעה 22:49

        רגע,ונראה לך שלא משיגים תורמים כמה שאפשר…???אנשים עובדים קשה מאד בשביל לעזור לאנשים שקשה להם…!!!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.