• נכנסים אל הלב • בדידי הווא עובדא

    הגדלה

    הוצאתי מהתיק צילום של פניו הקדושות והמאירות של הרבי והצגתי בפניהן, כדי שידעו לאיזה רבי אני מתכוונת בסיפורי. שאלתי את הילדות: מכירות את התמונה של הרבי מליובאוויטש? אחת הילדות ענתה מיד: *המשיח"... • מרתק

    ב"ה ראש חודש סיון תשפ"ב

    סיפור 1

    פגשתי אישה מחוג חסידי (שאיננה חסידת חב"ד), צועדת עם ילדיה הקטנים באחד מרחובות העיר בני ברק, והצעתי לה לקנות עבורם אותיות בספר התורה של ילדי ישראל. התחלתי לספר איך המבצע התחיל. לפני ארבעים ואחת שנה, ביום ההולדת של הרבי, י"א  ניסן תשמ"א, הכין הרבי תרופה רוחנית שמיימית עבורנו. באותה תקופה, שליט עיראק סאדאם חוסיין איים שיטיל פצצת אטום על ישראל.

    הרבי, שמקפיד תמיד להשתמש במילים טובות לכולם, נקט הפעם במילה חריפה, שלמיטב ידיעתי היה זה באופן חריג וחד פעמי; הרבי סיפר שישנו משוגע, שעלול להתגנב למקום, וללחוץ על הכפתור ולהביא הרס וחורבן רחמנא ליצלן לכל העולם כולו. צריכים למנוע את זה עכשיו אמר הרבי, ואין זמן לחנך אותו. הדרך המהירה והיחידה למנוע את זה, היא ע"י האחדות של ילדי ישראל מתחת לגיל מצוות, בכל העולם כולו, ע"י כתיבת ספר תורה בירושלים, בין החומות.

    ואכן ב"ה, זמן קצר לאחר שהתחילו לכתוב את ספר התורה המיוחד הזה לזכות ילדי ישראל, והתחילו לרשום ילדים לספר המיוחד הזה, (תוך כדי שהרבי הסביר שזה דחוף, זה צו השעה, והתעניין כמה ילדים נרשמו מכל מדינה ומדינה) – ממשלת ישראל החליטה החלטה דרמטית. מטוסי צה"ל נשלחו מבסיס צה"ל בדרום הארץ  בערב חג השבועות תשמ"א. חלפו מעל שמי ירדן, והצליחו בפעולה אחת להפציץ ולהרוס את הכור האטומי בעירק. ב"ה היה כאן נס שמיימי  נוסף, כל מטוסינו וטייסינו חזרו בשלום לבסיסם (זאת למרות העובדה, שחוסיין מלך ירדן זיהה את מטוסינו בטיסת  ההלוך למשימתם !!!).

    בעומדי למול האישה ההיא בבני ברק, עם ילדותיה – הוצאתי מהתיק צילום של פניו הקדושות והמאירות של הרבי והצגתי בפניהן, כדי שידעו לאיזה רבי אני מתכוונת בסיפורי. שאלתי את הילדות: מכירות את התמונה של הרבי מליובאוויטש? אחת הילדות ענתה מיד: *המשיח* ! אין בפי מספיק מילים לתאר את האושר שחשתי, כשילדה קטנה מתבטאת בכזו ספונטניות ובוודאות גמורה על זהות המשיח ! שאלתי את הילדה: "איך את יודעת" ? והיא ענתה, שיש מסך ענק ליד הבית שלה, ושם רואים סרטים מהרבי.

    אז מכאן שלוח יישר כח ענק לרב קורקוס חנניה שליט"א ורעייתו – שליחי הרבי בשיכון ה' בבני ברק, שבהתקשרותם לרבי פועלים גדולות ונצורות, בלי שהם בעצמם יודעים  על התוצאות המרגשות של פעילותם.

    ב"ה האישה שמאד מאד מיהרה, הסכימה לקנות לכל אחד מילדיה אות בספר התורה המיוחד הזה. שוב ושוב נוכחים, שדברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב.

    סיפור 2

    פגשתי ברחוב רבי עקיבא העמוס שבבני ברק, אם ובתה נחות על הספסל. התפתחה שיחה ביננו. הצעתי לבת, שתדליק נר בברכה לכבוד שבת קודש. כפי שהרבי הסביר, שמזלה של הבת מאיר, כשהיא מדליקה נר לכבוד שבת, וכסגולה להינשא לזיווג טוב ומתאים. היו להן הרבה שאלות והשתדלתי לענות כמיטב יכולתי. התברר שהאם נוהגת להדליק חלק מהנרות עם שמן זית. ובהשגחה פרטית היה מצוי  בביתי בקבוק מיותר של  שמן למאור. סיכמנו, שהבת תגיע אלינו, לקבל כמתנה ממני את בקבוק השמן הזה.

    השעה היתה תשע בערב. ישבנו הבת ואני בביתי במשך שלוש שעות בפגישה, שהתפתחה למעין התוועדות פרטית עם סיפורים מהרבי.

    בהשגחה פרטית קיבלתי כמה דקות לפני כן, סירטון מתהלוכת ל"ג בעומר, שהתקיימה השנה מטעם בית חב"ד באבן יהודה, בניהולו של שליח הרבי הרב נוימן שליט"א. הראיתי לה את הסרטון והיא התפעלה לראות איך משלבים מופע להטוטים בהפנינג מרשים, ומזכים  ילדים מסביבה שאיננה דתית באמירת פסוקי קודש. ב"ה היא רכשה לעצמה ולאמה, אות לכל אחת מהן בספר התורה הכללי לאחדות עם ישראל, שיזם הרבי לפני ארבעים  שנה.

    במהלך השיחה התקשרה אימה להזכיר לה, שהן קבעו להיפגש הערב והיא לא הגיעה לפגישה… סיפרתי לה עוד סיפור מהרבי והשעה כבר הגיעה לחצות הלילה. הפעם התקבל אצלה צלצול טלפון מאביה. הוא שאל אותה בבדיחות הדעת האם היא נסעה ל- 770 –  ל"סעבען סעבענטי". מרכז חב"ד העולמי בניו יורק.

    "לא נסעתי ל770" היא ענתה "אבל הנשמה שלי שם" !!!

    הנשמה של כולנו קשורה עמוק עמוק לרבי. ראש בני ישראל. יהודים מכל החוגים.  חסידים. ושאינם חסידים. חרדים וגם יהודים שלעת עתה עדיין אינם  שומרי תורה ומצוות. ובחג השבועות הקרב ובא, ניענה לבקשת הרבי ונגיע כולנו  באחדות, כאיש אחד בלב אחד, לבית הכנסת עם כל הילדים ועם כל התינוקות. וכו-ל-ם  יקבלו  שוב את התורה הקדושה ויאמרו: *נעשה ונישמע* !

    בדידי הווא עובדא

    טמה חורושוכין

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.