• איך מרגישים? • מושקא שהינו

    הגדלה

    "פרשת בלק, באה לפני החולי, לפני החורבן והגלות, ולכן כשמדובר בה על הגאולה ב'ברכות' של בלעם, מדובר רק על העניין החיובי של הגאולה... " • לטור המלא

    פרשת בלק

    יש שתי סוגים של אנשים שעושים 'פעילות גופנית'.ישנם אנשים שעושים זאת ולכן- הם לא חולים. אך ישנם אנשים שחלו – ולכן הם צריכים לעשות 'פעילות גופנית'… פרשת בלק היא הפרשה הקודמת לימי בין המצרים. בפרשה הזאת מדובר על הגאולה באופן מיוחד. מה מייחד אותה? פרשות אחרות שנקראות בתוך ימי בין המיצרים- הם כמו האנשים שכבר חלו, כבר יש חורבן ויש גלות, ועכשיו צריך לראות איך לתקן ולהביא את הגאולה ,זהו עניין חיובי אך בא לאחר העניין השלילי, הגלות. לעומתם פרשת בלק, באה לפני החולי, לפני החורבן והגלות, ולכן כשמדובר בה על הגאולה ב'ברכות' של בלעם, מדובר רק על העניין החיובי של הגאולה. פשוט דיבור על גאולה ! לא בגלל שהייתה גלות, אלא בגלל המעלה העצמית והנפלאה של הגאולה בפני עצמה.

    רק חיובי.

    אך איך נרגיש את המעלה הנפלאה של פרשת בלק? זה נראה לפעמים לא מציאותי. לעיתים אנחנו לא מרגישים כי אנחנו מתחילים כבר את תקופת הגאולה, עולם, העלם חושך והסתר מסביב. כיצד נרגיש זאת? לנו לבד באמת לפעמים אין את הכח. לתורה יש כח ! התורה מעלה את האדם מעל הגדרים שלו, הגדרים הגשמיים של העולם גורמת לו להיות מעל ההסתרים וממילא הוא רואה ומרגיש את הגאולה.

    אז ,על ידי לימוד תורה. ולא רק תורה, אלא גם תורה בענייני גאולה ומשיח, ולא רק בשביל להתכונן לגאולה אלא בשביל להרגיש אותה פה. עכשיו.

    שנלמד, נתחבר, ונרגיש. שכל עם ישראל יצאו לגאולה עכשיו מיד ממש !

    שבת שלום!

    מ.שהינו

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.