• זמן המתנה = מתנה

    הגדלה

    סיפור אמיתי ומפעים על כך ש"כל אחת שליחה".  "יש לנו את הזכות העצומה, לפעול במקום בו אנו נמצאים לעת עתה. להיות שליח לדבר מצוה. להציל נשמה יהודיה"... מאת הגברת טמה חורושוכין • לקריאה

    גם אם לא זכינו לצאת לקצה העולם ולהפיח את השממה הרוחנית. למנוע התבוללות, להקים בית חב"ד, להטיס אוכל כשר למקומות נידחים, להשפיע על בנות ונשים להדליק נרות שבת בזמן, ללמד על החשיבות של מצוות טהרת המשפחה, לדאוג להכנסתו של תינוק יהודי בבריתו של אברהם אבינו וכו'… עדיין יש לנו את הזכות העצומה, לפעול במקום בו אנו נמצאים לעת עתה. להיות שליח לדבר מצוה. להציל נשמה יהודיה. והרי כל יהודי הוא עולם מלא!

    ומעשה שהיה – כך היה.

    השתתפתי ב"ה בהתוועדות לרגל יט' כסלו בבית כנסת חב"ד בבני ברק. פגשתי שם אשה שלא ראיתיה זה זמן רב מאד. הפגישה עמה, ששימחה אותי מאד, הזכירה לי ….

    חיכיתי בתור לרופאת משפחה במרכז רפואי, לפני שלושים ושלוש שנים. התור היה ארוך. ברירה אחרת לא היתה, אלא לחכות בסבלנות להתקדמות התור שלי.

    חשבתי בליבי; מה אוכל להעניק בדקות הקרובות לנשים שמסביבי, מהעושר הפנימי של חסידות חב"ד, מתוך מיגוון הנושאים שאפשר לדבר עליהם? החלטתי לדבר על החשיבות של מתן חינוך חסידי במוסדות חב"ד, ופניתי לאשה שעמדה מולי במיסדרון.

    הסברתי בין השאר שביהדות רוסיה בזכות הלימוד בספר התניא קדישא, שחיבר אותו רבי שניאור זלמן מליאדי, משפחות יהודיות נשארו שלמות באמונה ובקיום המיצוות, בזכות הלימוד של התניא.

    חלפו שנים. באחד מהטיולים המאורגנים, שיצאו מבני ברק עם נשות חב"ד ליום תפילה בקברי צדיקים, נעמדה אשה ליד המיקרופון וסיפרה איך היא הגיעה לחב"ד. סיפרה איך בזמן המתנה לרופאת משפחה שמעה על החשיבות, שבמתן חינוך יהודי חסידי לילדים. היא הפנימה את הדברים, ואת ילדיה העבירה ללמוד במוסדות חב"ד.

    התרגשות אחזה בי. הסיפור שלה החזיר אותי באחת, שנים רבות קודם לכן. ראיתי בעיני רוחי את המיסדרון במרכז הרפואי…ואת עומס האנשים שחיכו בתור לרופאה…

    בסיום התוועדות שנערכה אתמול עידכנה אותי, שהילד הקטן שלה היה במכינה. הוא שמע בחיידר על העונשים שיקבלו יהודים שעשו עבירות, ואיך שהם יסבלו מהעונשים בגיהנום.

    שיטת החינוך הזו זעזעה את האמא. היא החליטה לקחת את המילים שנאמרו לה בתור בקופת חולים ברצינות. את הילד העבירה למכינה של תלמוד תורה חב"ד.

    אחת הנשים שמלמדת חסידות הוזמנה לביתה למסירת שיעורים קבועים. בכל שבוע מחדש. גם בעלה וגם שאר ילדיה דבקו בשיטה של חב"ד.

    מי היה מאמין, ששיח נשים לכאורה שיחה אקראית במסדרון שבקופת חולים יהיה ה"זרז" לכך שיתחיל תהליך, שיגרום לכל המשפחה לשנות כיוון. להתחיל לעבוד את השם בדרך של אהבת ישראל. ללמוד לאהוב את השם יתברך ולא להפחיד עם איומים איזה עונש יהי' בגיהנום.

    ועפ"י מה שלימד אותנו הבעל שם טוב הקדוש ; "אהוב יהודי והשם יאהב אותך. קרב יהודי והשם יקרב אותך. עשה טובה ליהודי והשם ייטיב עמך".

    שניזכה לראות את פירות מאמצינו לקרב יהודים. שהשם יקרב אותנו ושניזכה לקירוב הכי גדול. התגלות הרבי מלך המשיח בגאולה האמיתית והשלמה תכף ומיד ממש.

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.