• על דחייה, גאולה ורגשות שליליים • טיפ שבועי

    אילוסטרציה
    הגדלה

    ממש גיליתי שאין ספור פעמים ביום אני מרגישה רגש של דחיה לאנשים סביבי ובתוכם לבני משפחתי הקרובים ביותר, ותמיד הרגשתי שמשהו אצלי דורש תיקון ולא הצלחתי לזהות מה • גם למדתי שכאשר מעיזים לזהות בתוכנו את הרגש השלילי ולקרוא לו בשמו, זה עוזר לנו להשתחרר ממנו • טיפ שבועי

    אהבת חינם- גאולה פרטית

    רציתי לשתף אתכם בגאולה פרטית שאני מרגישה בימים האחרונים.

    כתוב: "כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח"- אז אולי זה גם משובח להרבות לספר ביציאת המצרים הפרטית שלנו?

    וכן הרבי מעודד ומבקש שנספר ניסים, נראה לי שמה שגיליתי זה ממש נס, כי זה מאוד מציל אותי בחיים ועוזר לי לראות את העולם נכון יותר ואמתי יותר ואולי זה גם יעזור לעוד אנשים להרגיש   גאולה פרטית, ואם כן היה לי שווה לשתף אתכם.

    נו… אז באיזו גאולה מדובר?

    נקדים ונסביר על שיטת אית"ן ע"פ התניא, בהנהלת הגב' חנה רות  אברהם כדי שיהיה מובן יותר.

    לפני שנים מועטות השתתפתי בהתוועדות בה הגב' אברהם לימדה והסבירה מהי עבודת ה' בעוה"ז.

    היא אמרה שהמשקפת של הקב"ה היא מכוונת לתוך ליבו של האדם איך האדם עובד בפנימיותו ולא איך הוא נראה כלפי חוץ ולא מה ההצלחות שלו וכדו'.

    כל העבודה שלנו זה לנסות לזהות את הרגשות השליליים שפועלים בתוכנו, להתגבר על רגשות אלו, ולא להשתכנע מהיצה"ר  שאומר לנו שאנו לא יכולים להסתדר בלעדיהם.

    בהמשך גם למדתי שכאשר מעיזים לזהות בתוכנו את הרגש השלילי ולקרוא לו בשמו, זה עוזר לנו להשתחרר ממנו. (כל רגש בפני עצמו).

    מאז ששמעתי את הגב' אברהם בהתוועדות,  אני משתדלת כמה שאפשר לזהות בתוכי מתי עולה בי רגש שלילי, לתת לו שם ולנסות להסתדר בלעדיו. וב"ה ראיתי הרבה טוב ושמחה בזכות זה והשתחררתי הרבה מהמיצרים שלי (בהתחלה היה לי מאוד מאוד קשה לעשות את השינוי ולהתמקד בעולמי הפנימי ולא במה שנראה "יפה" כלפי חוץ- "כל ההתחלות קשות"- אך לבסוף זה נהיה חלק ממני- ב"ה).

    הרגשות שגיליתי אצלי והיו לי בולטים זה: כעס, התנשאות, לחץ, מתח, עצבות. ולאט לאט השתחררתי מהם. (ועדיין הם מופיעים אצלי אך יותר קל לי להתמודד איתם ולהשתלט עליהם).

    מה שגיליתי ממש עכשיו זה רגש שלילי שיודע להסתתר ולהקשות עלי שלא אצליח לחשוף אותו, וזה בהשגחה פרטית מתאים לספירת העומר- שתלמידי ר' עקיבא נפטרו בגלל שלא נהגו כבוד זה בזה.

    שמו של הרגש הוא: "דחייה".

    ממש גיליתי שאין ספור פעמים ביום אני מרגישה רגש של דחיה לאנשים סביבי ובתוכם לבני משפחתי הקרובים ביותר, ותמיד הרגשתי שמשהו אצלי דורש תיקון ולא הצלחתי לזהות מה והנה סוף כל סוף זה הגיע, תודה לקל.

    ההתמודדות שלי עם רגש זה: זה לשים לב כאשר הוא רוצה לעלות בי, לקרוא לו בשמו, לנשום עמוק ולהגיד לעצמי רק אהבה לא דחייה, אלוקים לא רוצה ולא אוהב רגש זה, העבודה שלי- להפיג רגש שלילי זה. ולהשתדל להרגיש אותו כמה שפחות. עד שיעלם לגמרי (הלוואי).

    נראה לי שצריך עדינות מיוחדת כדי לזהות זאת, אולי בזכות זה שעבדתי והתאמנתי על הרגשות הגסים והמורגשים יותר, קל לי יותר לתפוס רגש זה על חם!!! מקוה שגם אתם תגלו את השיטה ותרגישו הרבה גאולה בחיים.

    ובעז"ה שבזכות אהבת חינם יבנה בית המקדש! ושתבוא הגאולה האמיתית והשלימה!

    נ.ב: יש רשימה של רגשות חיוביים ושליליים באתר של מכון איתן, מומלץ לכולנו…

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    2 תגובות

    1. קלרה
      י״א באייר ה׳תשע״ד (11/05/2014) בשעה 10:00

      ב"ה שבוע טוב ומבורך! תודה רבה ששיתפת אותנו בגאולתך האישית. אני חושבת שמודעות לעצמנו, לתגובות ו'הרגשות שלנו כלפי הזולת תעזור לנו להשתפר ולהיות בני אדם טובים יותר. תודה שהארת את עינינו וחיזקת אצלנו את עבודת המידות. שתמיד תהי'י ממזכי הרבים. ברכה ו'הצלחה לכולן.

    2. יחי המלך המשיח
      ו׳ באייר ה׳תשע״ד (06/05/2014) בשעה 23:43

      יישר כוח לכותבת, זה יפה ומחזק!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.