-
פרשת בלק מזוית נשית רגשית

וזוהי תמצית הביטחון: גם כשנדמה שיש אסון, נשלחות אלייך "קללות", ונראה שהברכות עברו לאחרות, ואת עטופה רק בניסיונות. לטור המלא
*פרשת בלק*/ אסתי פרקשראית איך הוא ניצח?את עוג וסיחון אליו סיפח.אני חייב אותו לקלל,לשנות את ברכת הא-ל.הוא מצליח וכובש כל פינה,אני חייב שייצא מן הזירה.אחרת מה יהיה מקומי?חייב להציל את קיומי.והוא קם והולך…והמלאך את האתון מסבך.היא את רגלו לוחצת,ובפעם השלישית רובצת.הוא כועס, מכה ברגליה,והיא… פותחת את פיה:"מדוע זה היכיתני?"מלאך ה' הנחני.ולפתע המלאך נגלה,ואת סודו אליו גילה:"המשך בדרכך,ה' ישים את המילים בפיך."ובלָק לחוץ,מחכה לו בחוץ.בלעם מבקש מזבחות,מקריב שבעה קורבנות,ומתחיל בשלושה סבבי ברכות:"כִּי לֹא נַחַשׁ בְּיַעֲקֹב, וְלֹא קֶסֶם בְּיִשְׂרָאֵל.""הֶן עָם כְּלָבִיא יָקוּם, וְכַאֲרִי יִתְנַשָּׂא.""מַה טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ יַעֲקֹב, מִשְׁכְּנֹתֶיךָ יִשְׂרָאֵל."בלק זועק ומשתולל:"ביקשתי ממך לקלל!נתתי לך שלוש הזדמנויותלחסל אותם בקללות,ואתה מרבה בברכות?""ברח לך לביתך!רציתי לכבד אותך!"ובלעם עונה:*"אִם יִתֶּן לִי בָלָק מְלֹא בֵיתוֹ כֶּסֶף וְזָהָב, לֹא אוּכַל לַעֲבֹר אֶת פִּי ה'."*אתה שלחתני לקללה,ואלוקים הנחני לברכה.וזוהי תמצית הביטחון:גם כשנדמה שיש אסון,נשלחות אלייך "קללות",ונראה שהברכות עברו לאחרות,ואת עטופה רק בניסיונות.דעי שאלוקים שולח מלאכים,שלעיתים את הדרך משבשים,אך מכוונים אל חסדי האלוקים.הם הופכים קללות לברכות,ומושכים ישועות ונפלאות.גם כשהדרך נראית חשוכה,ה' כבר מכין עבורך את הברכה.את רואה חלק מן התמונה,וה' טווה אותה לתפארה.*ולך נשאר רק**להאמין,**לבטוח,**ולהתברך!*השבת חל חג הגאולה של הרבי הריי"ץ,שהתעקש והתמסר למען החינוך היהודי הכשר ברוסיה הקומוניסטית.לא נרתע מן ה"קללות",וה' הפך אותן לברכות.לע"ניוסף אורי בן ברוךור' ברוך בן חנה.שבת מבורכת!
אסתיכתבות נוספות שיעניינו אותך:






