• דברים שרציתי לספר לרבנית • טור מרגש

    הגדלה

    רבנית יקרה שלי, השבוע חל יום ההילולא שלך. כה הרבה מילים נכתבו על דמותך, כה הרבה סיפורים מנסים לתפוס את תוארך, כה מעט נחשפנו להודך ועדיין, מצליחים להתחמם לאורך, ועל כן, חשבתי, במקום להתיימר לספר עלייך, רציתי לספר לך, כמה דברים עלינו, שבטח את יודעת, ובכל זאת... • מאת נעמה טוכפלד • לקריאה

    רבנית יקרה שלי, היום הוא יום ההילולא שלך. כה הרבה מילים נכתבו על דמותך, כה הרבה סיפורים מנסים לתפוס את תוארך, כה מעט נחשפנו להודך ועדיין, מצליחים להתחמם לאורך, ועל כן, חשבתי, במקום להתיימר לספר עלייך, רציתי לספר לך, כמה דברים עלינו, שבטח את יודעת, ובכל זאת…

    רציתי לספר לך רבנית יקרה שלי שאנו, הנשים חיות בדור מאוד מיוחד ולא פשוט בכלל. שאנו מתמודדות עם כל קשת האתגרים ועם מציאויות חדשות שאיש לא שיער, ועדיין נושאות את לפיד האמונה בגאון וללא שום היסוס.

    רציתי לספר לך, שאנו הנשים, ממשיכות בעבודת הקודש של גידול וחינוך הילדים, למרות ועל אף כל הקשיים, וכל הרוחות הזרות המנשבות בחוץ, וכל התופעות שה' ישמרנו ויצילנו, מתעקשות על חינוך בטהרת הקודש ומגדלות את הדור הבא במסירות נפש.

    רציתי לספר לך כי אנו, כל אחת כפי יכלתה, מקומה וברכת ה' עליה, יולדות ומביאות עוד ועוד נשמות קדושות לעולם, בקדושה ובטהרה, למרות עול הפרנסה, הקושי, הבית הצפוף, הפרצוף החמוץ והבלתי מבין של סביבתנו הקרובה והתפיסות המודרניות שהחליטו עבורנו מה טוב לנו.

    רציתי לספר לך כי ישנן שליחות, רבות מספור שעושות מסירות נפש מופלאה כשליחות, בכל קצווי הארץ והעולם, מביאות את אור החסידות ואת אורו של משיח לכל פינה ומתקנות ללא הרף את קלקולי דור המדבר עד לגאולה האמיתית מיד ממש.

    רציתי לספר לך כי ישנן נשים, כמוני שהמילים "פאה" ו-"גרביים" היו רחוקות מהן כרחוק מזרח ממערב- הפכו לחלק בלתי נפרד מבחיינו וזו הקרבה לא קטנה.

    רציתי לספר לך כי יותר ויותר נשים שצמד המילים "פסח חב"די" מטיל עליהן אימה ורעד, מחליטות להיות ביטול גמור ולוקחות עליהן את האתגר העצום בשמחה.

    רציתי לספר לך כי קבוצות הולכות וגדלות של נשים עושות כל מאמץ לזרז את הגאולה: מקדימות את הכנסת השבת, מתחזקות ללא הרף בצניעות, משפיעות על חברותיהן להתחזקות בתורה ומצוות, מחלקות עוד זוג נרות ביום שישי במרכז המסחרי וחושבות באלף ואחת דרכים יצירתיות איך "לסחוב את הגאולה לחדר" ולא לוותר.

    רציתי לספר לך כי נשים חסידיות, חלקן עובדות, חלקן לומדות, חלקן מלמדות, חלקן עקרות בית וכולן- מרגישות שליחות בעבודתן ובמקומן ללא רגשי נחיתות ולמרות האתגרים.

    רציתי לספר לך כי לרבי מלך המשיח, בעלך, יש צבא שלם של חיילות, נאמנות מסורות וחדורות במשימה, שמבצעות מהפכות קטנות וגדולות בכל שעות היממה.

    רציתי לספר לך כי בדור שבו הכל פרוץ, והילדים נופלים קורבן לעיוותים חסרי שחר ולקלקולים גדולים, מצטרפות בנותינו, גדולות כקטנות ל"קעמפים" למבצעים, למסיבות שבת, לקבוצות לימוד, לכנסים ומפגשים שכל תכליתם זירוז הגאולה ומהוות דוגמא ומופת לבת חסידית יראת שמים.

    רציתי לספר לך כי עוד ועוד הורים אובדי דרך מחפשים תשובה לאותם קלקולים בגני חב"ד, במוסדות חב"ד ובבתי חב"ד כי הם יודעים שזו באר מים חיים, ונמאס להם מבורות ריקים ונשברים.

    רציתי לספר לך כי למרות ההקפדות והחומרות בכשרות בכל בית חסידי תמצא ארוחת ערב שבת מגוונת, עשירה וערבה לחיך שתמיד מאכילה עוד כמה וכמה פיות של אורחים ואורחות המרגישים חמימות יהודית מהי.

    רציתי לספר לך כי הזוגיות המבוססת על תחושת שליחות משותפת וביטול לרבי, היא הזוגיות היפה, האיתנה והמבוססת שנתקלתי בה, מכל המגזרים ומכל השיטות.

    רציתי לספר לך כי נשים מתל אביב, מקיבוצים מנותקי יהדות, ממקומות רחוקי בעולם וממעמקי חשכת הגלות הולכות כמוקסמות אחר אורו של הרבי, אורך, אורה של החסידות וממירות חיים של ריקנות, בחיים של משמעות שתובעים מהן מאמצי גוף ונפש אדירים והן עושות זאת בשמחה, הן נשים חסידיות מבחירה!

    רציתי לספר לך עוד המון, את הכל את בטח כבר יודעת, אז הסיבה שבכל זאת סיפרתי היא כי הרבי אמר בשיחה מכוננת כי הסתלקותך היא שלב חשוב ומשמעותי בזירוז הגאולה הקרובה. אנחנו ממשיכות כאן במרץ את העבודה אבל בלבנו רק תפילה אחת: שנזכה כבר לראותך, בעיניים גשמיות, בגאולה האמיתית והשלימה, ונשיא דורנו, הרבי, הולך בראשנו, ויקוים הפס' הלכה למעשה, "בזכות נשים צדקניות-יגאלו". תיכף ומיד ממש!

    תגיות: , ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    8 תגובות

    1. מושקי
      א׳ באדר ה׳תשע״ה (20/02/2015) בשעה 15:28

      אני רוצה להבין משהו!! למה לא שמים תמונות ועדכונים מהבנות שטסו לכ'ב שבט?? כי אנחנו לא משיחיסטיות??? אני לא מבינה!!! מה זה ההתעלמות הזאת???

      • מושקי אחת
        ב׳ באדר ה׳תשע״ה (21/02/2015) בשעה 20:49

        את סתם נפגעת – נראלי שפשוט אין להם חומר להעלות… אם יש לך תמונות מהבנות ב770 או משו כזה ותשלחי לעורכת של האתר – אין שום סיבה שזה לא יתפרסם.

    2. חגית
      כ״ה בשבט ה׳תשע״ה (14/02/2015) בשעה 23:12

      ב"ה. וואי, מקסים!!! כל הכבוד לכותבת

    3. נעמי
      כ״ה בשבט ה׳תשע״ה (14/02/2015) בשעה 21:48

      תודה מקרב לב על שהיית נציגת כולנו במכתבך. אנו מזדהות עם כל מילה שבו ושמחות להיות שותפות בחיל הנשים העומדות הכן בשורה הראשונה.
      נעמי

    4. מיטבי
      כ״ה בשבט ה׳תשע״ה (14/02/2015) בשעה 21:45

      כל מילה חצובה בסלע.

    5. פנינה
      כ״ה בשבט ה׳תשע״ה (14/02/2015) בשעה 20:28

      ואי לבכות זה כל כך נכון

    6. מיטבי
      כ״ה בשבט ה׳תשע״ה (14/02/2015) בשעה 19:11

      ממש מרגש…

    7. חיהלה
      כ״ה בשבט ה׳תשע״ה (14/02/2015) בשעה 18:33

      מצמרר…

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.