• האלמנה שיתפה: "לא צחקתי ככה מעולם" • מרגש

    הגדלה

    חגי תשרי הינם לרוב שמחים, אך יש מי שהחגים עושים להם עצוב ובודד • איך מתמודדות נשות הגיל השלישי בחגים ומה גרם לאלמנה לפרץ צחוק אדיר? לכתבה המלאה

    ב"ה

    האלמנה שיתפה: "לא צחקתי ככה מעולם"

    חודש החגים הוא ככל הנראה התקופה המאתגרת ביותר בשנה עבור אלמנות. בימים אלה המלאים בהתכנסויות משפחתיות, בתפילות מרגשות בבית הכנסת ובמנהגים שאותם מקיימים בצוותא – החסר והבדידות מורגשים שבעתיים ומעיקים מאוד.

    ארגון "נפלאות מתגברות" המקיים לאורך כל השנה עשרות פעילויות ארציות ומאות מפגשים מקומיים ואזוריים לקהילת האלמנות בנות הגיל השליש, ערך במהלך ימי הסליחות והחגים שפע פעילויות שכשמן כן היו – פשוט נפלאות. מימי הסליחות והרחמים ועד לשיאי ההתעלות ב"זמן שמחתנו" – חודש תשרי עבור מאות אלמנות היה מלא בנפלאות.

    החודש נפתח במסע סליחות מיוחד לירושלים ולקבר רחל. המסע שילב מעמד תפילה מרגש במיוחד בקברה של רחל אמנו, ממש כמו רחל בשעתה, העתירו הנשים בתפילה מעומק הלב, ודמעותיהן בקעו את כל הרקיעים. בהמשך נערך מופע מוזיקלי מיוחד של להקת עתיקא, שביצעה ניגונים ופיוטים מבית אבא.

    ולאחריו המשיכו המשתתפות לסיור סליחות בעיר העתיקה וסיימו בתפילה משותפת בכותל המערבי. המסע הוא חוליה בשרשרת המסעות והפעילויות של נפלאות, הנערכות לאורך כל השנה לאחדות נשים ולקירוב הגאולה.

    לקראת יום הכיפורים נערך מפגש הכנה מיוחד בשילוב ניגונים ודברי התעוררות יחד עם הגב' ברכה זילברשטרום. מאות מתגברות מכל רחבי הארץ לקחו חלק בערב ההתעוררות שנערך בזום, חיזקו זו את זו ונשאו תפילה לגמר חתימה טובה ולשנה מתוקה.

    חג הסוכות היה אף הוא עשיר במיוחד באירועים. המפגש החודשי של נשות "מתגברות" באזור המרכז נערך החודש בגדרה, בסוכתה של הגב' נאוה כרמון – רכזת האזור. לאחר ששמעו דברי תורה ונהנו מהכיבוד השתתפו הבאות בסדנת צחוק בהנחייתה של רבקה זבריץ. "אני לא זוכרת שצחקתי כל כך הרבה בערב אחד כבר שנים"! העידה בדמעות של שמחה אחת הנשים בסיום הערב.

    שמחת בית השואבה נוספת נערכה בעיר יקנעם עבור המתגברות המתגוררות באזור הצפון. עשרות משתתפות הגיעו אל סוכתה של הגב' הדס כגן ונהנו ממופע מוזיקלי מקפיץ בשילוב שירה וקלידים. האחדות המיוחדת שמסמלת את סוכות בפרט ו"רוח נפלאות" העניקו לכל אחת מהנשים כוחות לקראת החזרה לשגרה.

    "מה שהחודש הזה העניק לי ילווה אותי עוד חודשים ארוכים" סיפרה מ, שהקפידה להשתתף בכמה שיותר אירועים ואף הביאה איתה חברות נוספות , "הידיעה שאנחנו אף פעם לא לבד, היא לבדה נותנת כוחות . המפגשים, השיחות עם עוד נשים שמבינות אותי אפילו בלי מילים והתכניות העשירות הן מתנת חיים", סיכמה בהתרגשות.

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.