• מה הגובה הרצוי? • טור זוגי

    הגדלה

    "מספרים על איכר אחד שיצא בליל סערה לבדוק את מצב חוותו כשלפתע הוא הבחין בגוזל המדשדש במי שלולית קרים. הרים את הגוזל יבש אותו ולאחר מכן הכניסו אל לול התרנגולות... לימים בא חברו לבקרו. פונה אליו החבר ושואל, מה עושה אצלך נשר בלול התרנגולות?..." על הקשר למצב אידיאלי בתוך התא המשפחתי - הרב יצחק ריבקין בטור זוגיות ● לקריאה

    מספרים על איכר אחד שיצא בליל סערה לבדוק את מצב חוותו כשלפתע הוא הבחין בגוזל המדשדש במי שלולית קרים. הרים את הגוזל יבש אותו ולאחר מכן הכניסו אל לול התרנגולות והפקידו מתחת לכנפי תרנגולת אל בין אפרוחיה. לימים בא חברו לבקרו. פונה אליו החבר ושואל, מה עושה אצלך נשר בלול התרנגולות?  האיכר מספר לו על היסטוריית הגוזל ועל כך שאין הוא יודע לעוף. לוקח האיכר את הנשר ומעיף אותו אל על והלה צונח בחוסר אונים אל הרצפה. נענה מיד החבר והציע, הבה נעלה אל ראש ההר עם הנשר ומשם נעיף אותו, בחוסר רצון התלווה האיכר אל חברו. יחדיו הם טיפסו אל ראש ההר. נטל החבר את הנשר ובאחת העיף אותו. פרש הנשר כנפיים ונסק אל על עד שנעלם מעיניהם. פונה החבר אל האיכר ואמר בנימת סיכום, נשר צריך לדעת להעיף מהגבה המתאים…

    אין לך דבר שאין לו מידה ועת, השילוב הנכון בין השניים הוא מתכון הבסיס לקיומם והמשכיותם של תהליכים בריאים. יכולתו של האדם לשלב בתרכובת נכונה את הכנות והאמונה בחיוניותו של הזולת תוך התאמה מלאה של עיתוי ומיקום תואם הופך את המקבל לכ המסוגל להכיל שינויים מקדמי התפתחות. כשאנו מעבירים מסר לזולתנו תוך הטמעת נימה והנגנת דברים באופן הנותן למקבל את תחושת השייכות והאמון להם הוא כה כמהה ומשתוקק.יש אנשים האוהבים לרחם על עצמם ומתוך הבועה האישית משתקף להם העולם החיצון באופן שאין הם מסוגלים להבין כיצד כולם אינם מבינם אותם, הם מצויים כה עמוק בתפיסת עולמם המוטעית עד שכל הסבר אחר אינו בר תפיסה מבחינתם. הם משוכנעים כי הצדק מצוי בדרך בה הם מנווטים עד שכל מי שאינו איתם, נגדם. . .

    ישנם תאים משפחתיים בהם התנהלות השיחות הינה טכנית לחלוטין. "תוריד את הפח". . .  "הארוחה מוכנה בואו לאכול" . . . אמירות המשתייכות אל עולם תקשורת יבשה נטולת רוח חיים, דבר המרוקן את הקשר הזוגי מכל תוכן איכותי. לעומתם יש תאים זוגיים בהם התקשורת הינה בעלת מסרים איכותיים יותר, יש בהם מינון מסויים של הבעת רגשות ואמפטיה חלקית. זהו תא זוגי המתנהל לו לעיתים על מי מנוחות ובעת בה יהום הסער אין הוא מסוגל לצלוח יום סגריר. המינון הנכון, שימוש נכון בשדרי הבנה תוך שזירה כנה של מסרים המועברים בגובה הרצוי למקבל, הם אלה שיפעלו את פעולתם ויגייסו את השומע עד להפיכתו למקבל  ונותן בו זמנית. תנועה דו סטרית ומסוגלות ההכלה של בני זוג הינה התוצר המבורך של השימוש הנכון במסרים תואמי מצב נתון.

    המצב האידיאלי הינו בו בן הזוג תמיד מאפשר לבן/בת הזוג להתבטא באופן משוחרר מכל נימת ביקורת או הכוונה גלויה או סמויה ותוך כדי משדר בכל ערוצי הקשר את מסרי האמונה והאמפטיה באופן בו תמיד ניתן יהיה לחוש את אהדתו והבנתו. הביטוי המשוחרר מכל מגבלת אמת מידה יוביל באופן בטוח להתפתחות קשר איכותי המניב יחסי גומלין תקינים ובגובה הרצוי.

    חובה עלינו תמיד לזכור כי קביעת הגובה הרצוי מצויה באופן מוחלט בידי הזולת, אנו רק פועלים בהתאם לכך.

     

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.