• הכל מתחיל מהראש – פאה ארוכה או קצרה?

    הגדלה

    סטודיו לפאות עומדת כלה צעירה, רעננה, בוחרת פאה. לא הכי ארוכה שיש בשוק ובכל זאת אף פעם כרווקה לא עלה בדעתה ללכת עם שער פזור ארוך כל כך. יש איזו מוסכמה שלא כתובה שפאה זה משהו אחר.• טיפים: איך מתאימים פאה למבנה וצבע הפנים? • דילמות: ומה עושה כלה שרוצה להשקיע בפאה שתהיה גם יפה וגם צנועה? • לקריאה

    סטדויו לפאות עומדת כלה צעירה, רעננה, בוחרת פאה. לא הכי ארוכה שיש בשוק ובכל זאת אף פעם כרווקה לא עלה בדעתה ללכת עם שער פזור ארוך כל כך. יש איזו מוסכמה שלא כתובה שפאה זה משהו אחר.

    לידה עומדת חני, משתתפת במעגלים ומספרת על חוויה ש'הורידה לה את האסימון', כדבריה: "בבית הספר בו אני עובדת נכנסתי לחדר מורות בפאה די ארוכה שרכשתי פה לאחרונה. פניתי לחברותיי ושאלתי: 'מה דעתכן על אורך הפאה?' התחיל דיון בחדר מורות: זו פוסקת ארוך, וזו פוסקת קצר. יש הטוענת ש"סביר". חשבתי לעצמי: מהיכן שואבת כל אחת את פסק הדין שלה? על סמך מה קובעת כל אחת מה בסדר ומה לא? מה קצר ומה ארוך? אז הבנתי את המשמעות והחשיבות של מודל. המודל החרדי שהרבי מציב לנו ומשמש כסרגל מדידה. האם כך הולכים בצבור החרדי? שאלתי את עצמי ובמהלך תהליך פנימי שאני עוברת במעגלים, החלטתי לקצר את הפאה ולצורך כך הגעתי לכאן".

    מעגלים הוא מיזם ייחודי, מעין 'קבוצות תמיכה' בנושא הצניעות. עשרות קבוצות של נשים ובנות ברחבי הארץ, נפגשות אחת לשבוע או שבועיים ומדברות על… הצניעות. כולן רוצות לשפר ולהוסיף, לשמוע מה הרבי רוצה ולהתקדם לשם. כאן על גבי העיתון נחשפנו כבר מספר פעמים ל"מעגלים" ולקבוצות הקיימות. הפעם, פנינו לגב' הרצליה דיין ובתה שטערנא יהושע מסטודיו הפאות היוקרתי "פאות הרצליה דיין" בכפר חב"ד. הרצליה ובתה הינן שותפות פעילות במיזם 'מעגלים' התורמות מהונן וכשרונן על–ידי קיצור פאות ועיצובן בהתנדבות מלאה.

    תנועה של קיצור

    "איך הגעתן ל'מעגלים' וליוזמה הברוכה הזו?" אנו שואלות את הרצליה ובתה שטערנא.

    "במסגרת עבודתי כפאנית, הבחנתי בתופעה חדשה, שלא היתה בעבר", משתפת הרצליה, "נשים החלו להזמין דווקא פאות קצרות. הן סיפרו לי על מיזם בשם 'מעגלים' שהן שותפות לו, שיתפו בחוויות. גיליתי שהנשים מחפשות צנוע ויפה. הוקסמתי".

    שטערנא: "שמעתי מחברות על מעגלים, התרשמתי ורציתי ליטול חלק. ובדיוק אז פנו אלי מ"מעגלים" וביקשו ממני לסייע לנשים שמעוניינות לקצר פאה, בהחלטתן, על מנת שהתוצאה תהיה מוצלחת במיוחד. החלטתי לתרום מההתמחות שלי ולקצר לנשות "מעגלים" את הפאות בחינם. הופתעתי מכמות הפניות. כל כך מרגש לראות את הנשים, אחרי התספורת, מרוצות ומאושרות. זה לא קל! לקחת מספרים, לחתוך בתלתלי הפאה הארוכה, אין דרך חזרה… אפשר לחוש באוויר את המסירות נפש. אבל אחרי התהליך, רואים אור בעיניים. זה מחמיא, מכובד, פתאום רואים שעם פאה קצרה אפשר להראות מאוד טוב.

    הייתה אצלי נשואה טרייה, בחורה חסידית, שכמו רבות קנתה פאה ארוכה. אחרי שקיצרנו, אמרה לי בגילוי לב: "זה מחזיר אותי אחורה, אל מי שאני באמת. עם הפאה הארוכה לא הייתי אני". ואצל אחרת, ישבנו שעה ארוכה גוזרות עוד מילימטר קטן ועוד אחד, היה לה כל כך קשה, אבל עשינו את זה.

    שטערנא ידועה בידי האמן שלה וכל אחת שמקצרת, קוצרת מחמאות.

    כלה בהתמודדות לא קלה

    "יש גם קשיים", הן מודות, "אנו נתקלות בנשים שרוצות לקצר, אבל חוששות מ'מה יגידו'. הלחץ החברתי חזק מאוד. גם כשבת רואה שלא מתאים לה ארוך, היא חוששת ללכת קצר. מה תאמרנה החברות?"

    "ככלה הניסיון הוא לא קל. זו הפאה הראשונה ויש תחושה שזו ההזדמנות לקנות ארוך ויקר, וגם אם קונים ארוך, תמיד נשארת האופציה לקצר. אבל מניסיון, כשמתחילים לחבוש פאה ארוכה, קשה אחר–כך לקצר. בפרט לאור העובדה שכל סנטימטר בפאה עולה הרבה כסף", הן מוסיפות בחיוך.

    טיפים לפאה המושלמת

    "מה שעושה את היופי בפאה הוא לא האורך אלא ההתאמה למבנה הפנים", אומרת שטערנא ותורמת גם טיפים לפאה המוצלחת:

    יש להתאים את הפאה למבנה הפנים, לאורך הצוואר, לגובה הגוף ומבנהו. הפאה צריכה להחמיא לאישה החובשת אותה ולא לעמוד בפני עצמה.

    מראה הפאה נבחן בשלושה פרמטרים: מבנה פנים, צבע עור ומבנה גוף. השאיפה היא להשיג מראה הרמוני וזורם. יש להתאים את הרצוי למצוי, לזהות את הפוטנציאל ולבחור את היעד הסופי אליו מעוניינים להגיע. חשבי איזה סוג מראה תרצי: יומיומי, אלגנטי, מוקפד?

    סוגי פנים:

    1. פנים מאורכות: מתאים גזרות באורך בינוני שיטשטשו את המראה המאורך. מתאים נפח כמו תלתלים, שפיצים ודירוגים חדים. פן חיצוני או תספורת שמסתיימת בקו הסנטר. יש להימנע משיער ארוך מידי או קצר מידי שמדגיש את אורך הפנים. מומלץ להימנע משביל באמצע ולבחור פאה עם פרונט צדדי.

    2. פנים אובליות, מאוזנות: זהו מבנה אידיאלי וניתן לבחור כל גזרה. להימנע מפוני עבה שמסתיר את הפנים.

    3. פנים עגולות, מלאות: כדי להוריד מנפח הפנים ולתת מראה יותר צר, יש לבחור פאות שבנויות על קו אורך, דרוג יתחיל מתחת לעצמות לחיים. כדאי לבחור פאה עם פרונט גבוה (מצח חשוף). להימנע מתספורת מתחת לקו הסנטר ופאות בעלות נפח או תלתלים.

    צבע:

    הכי מתאים הצבע המקורי והטבעי. יש להתאים לגוון הפנים והגבות, ולהתייחס לכך שצבע הפאה יוצר שינוי במראה גוון הפנים.

    1. צבע עור בהיר מאוד וצבע שיער כהה מאוד — בדרך כלל יתאים חום–כהה. הוא יוצר קונטרה לפנים ומדגיש את התווים ואת העיניים (בפרט אם העיניים בהירות).

    2. צבע עור הנוטה לצהוב גוון שזוף: מתאים בלונד משולב בארבעה צבעים.

    3. פנים שחומות כהות: לא מתאימה פאה בהירה. הבהיר יוצר גוון לא טוב בפנים, חיוור ומבגר.

    4. לבעלות שיער בהיר: תתאים פאה בגוונים הבהירים, בין אם העור שזוף ובין אם הוא בהיר.

    5. בכללות: צבע כהה מצעיר את האישה ובהיר מבגר.

    נתונים נוספים:

    1. מצח גבוה: נדרג בשפיצים לכיוון הפנים וכן פוני שיטשטש את המצח הגבוה. להימנע מפרונט פתוח מידי, השיער צריך לזרום לכיוון הפנים בצורה טבעית.

    2. מצח קטן: כל סוגי הפוני. לבחור בפרונט עדין מאוד שמתאים למבנה המצח.

    3. נשים מבוגרות: להן תתאים פאה באורך קצר או בינוני עם כל סוגי הפרונט הגבוה.

    4. צוואר קצר: פאה קצרה ומדורגת, שתחשוף את הצוואר, תיצור אשליה של צוואר ארוך יותר.

    יש עוד הרבה דקויות ופאנית טובה יודעת לכוון לגוון הנכון שיחמיא לעור הפנים, לגיל. הכישרון הוא לבחור בפאה שתתן ליופי הטבעי לקרון. חשוב להתאים את תפירת הפאה לנתונים ולאישיות ולא בכל מחיר להיות "קורבן האופנה". בהתאמה נכונה לכללי הצניעות והעיצוב תוכלי להראות רעננה ויפה.

    עיצוב פאות חינם על–ידי שטערנא נעשה רק דרך פניה ל"מעגלים".

    פאניות נוספות הרוצות להצטרף למיזם, נא ליצור קשר בטלפון: 054–3512770

    להצטרפות ל"מעגלים" כמשתתפת או יוזמת מעגל: 050–2489770 יפה,
    054–3512770 ד.ל, 054–3141718 רבקי.

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    7 תגובות

    1. בעה
      י״ח באלול ה׳תשע״ז (09/09/2017) בשעה 12:31

      העיקר האמונה

    2. נחמה
      כ״א במרחשוון ה׳תשע״ו (03/11/2015) בשעה 14:04

      ישר כח מיזם מדהים! הערה לגבי התגובה הראשונה: בהחלט יש קוו מנחה באיז אורך הפאה צריכה להיות ולא לפי מה שנראה לי או הסביבה. נניח שבחדר מורות אצלינו הפאות כולן ארוכות והמורות כולן נשים חסידיות, וכך מקובל בקהילתנו, אז זה בסדר?! ממש לא! יש דברים בהם מנהג המקום הוא הקובע ויש דברים בהם יש לנו הנחיות ברורות מרב או מהרבי. דוג' אשה שגרה במקום שאשה נהגת נחשב דבר לא צנוע, אסור לה לנהוג שם, אך במקום אחר יהיה לה מותר. אך ב"ה בצניעות קיבלנו הוראות ברורות מרבנים ומהרבי קיבלנו קו מנחה שבנות/נשות חב"ד צריכות להראות כבנות בית יעקב לכל דבר. (ולא הכוונה לבתי יעקב מודרנים שקיימים היום במקומות מסויימים).
      לגבי הפאניות המתנדבות, אי אפשר לתאר כמה חשוב הדבר, לצערי יש גם תופעה הפוכה שכלות רוצות פאה קצרה וצנועה והפאנית לא מוכנה להוציא תחת ידיה "כלה נכסית ומוזנחת" והכלה שלא ברצונה יוצאת עם פאה ארוכה, אני מכירה די הרבה סיפורים כאלה כך שב"ה זה ממש משמח לראות כזו התקדמות והתחזקות במחננו.

    3. שירלי
      י״ט במרחשוון ה׳תשע״ו (01/11/2015) בשעה 18:55

      יישר כח לכל המתחזקות, אני מעריכה מאוד. זה בטח לא קל. רק אציין שמבחינת ההלכה אין שום חובה ללבוש פאה קצרה, אלא שהפאה צריכה להיות באורך סביר ונורמלי, זאת אומרת אם היא ארוכה בצורה שמסובבת ראשים ויוצאת דופן, פה יש בעיה. אבל אורך סביר ונורמלי, שמקובל באותו מקום – בוודאי שמבחינת ההלכה אין בזה שום בעיה.
      ישנם כאלה שבכוונה עושים רעש שצריך ללכת עם פאות קצרות מאוד, ושהפאה צריכה להיות מכוערת במידה כזו שרואים מרחוק שזה פאה, וכל זה כדי שלא יהיה חשק ללכת בכלל עם פאה. ברור שזה נגד רצון הרבי. אז צריך לשים לב.

      • מושקא770
        כ׳ במרחשוון ה׳תשע״ו (02/11/2015) בשעה 21:34

        מה זאת אומרת? יש כללים ברורים באיזה אורך פאה צריכה להיות, זה לא רק אם זה מסובב ראשים או משהו כזה…

    4. יחי המלך!
      י״ז במרחשוון ה׳תשע״ו (30/10/2015) בשעה 13:51

      יפה מאוד יישר כח גדול!
      יש קבוצות של מעגלים גם לבנות צעירות, בנות 16 נניח….?

    5. רבקה
      ט״ו במרחשוון ה׳תשע״ו (28/10/2015) בשעה 21:03

      מדהים יישר כח. כדאי לציין שאחת מהיוזמות הראשונות לקבוצה היתה מירה שארף ע"ה. שדיברה ואירגנה המון בקשר לארגון המדהים הזה,שבזכות קיום רצונה נזכה להתגלותו המלאה והקיצו ורננו שוכני עפר והיא בתוכם.

    6. yaelie
      י״ד במרחשוון ה׳תשע״ו (27/10/2015) בשעה 22:50

      ישר כח! איזו יוזמה יפה!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.