• נרצחה על קידוש ה': הילדה אדל ביטון הי"ד

    הגדלה

    אדווה ביטון, אמה של אדל בת הארבע, שנפצעה אנוש לפני כשנתיים מפיגוע והלכה לעולמה אמש (שלישי) ממחלה, סיפרה על התחושות הקשות בעקבות מותה של בתה הקטנה. "זה לא פשוט, אבל אני באמת מאמינה שהשם החליט מה שטוב עבורה ועבורנו", סיפרה ביטון. אדל נפצעה לפני כשנתיים באורח אנוש מיידוי אבנים בשומרון והשבוע אושפזה בבית החולים שניידר שבפתח תקווה בשל דלקת ריאות. אתמול חלה הידרדרות במצבה והיא הלכה לעולמה • לסיפור המלא

    שבתי בנדט ומור שמעוני, וואלה

    אדווה ביטון, אמה של אדל בת הארבע, שנפצעה אנוש לפני כשנתיים מפיגוע והלכה לעולמה אמש (שלישי) ממחלה, סיפרה על התחושות הקשות בעקבות מותה של בתה הקטנה. "זה לא פשוט, אבל אני באמת מאמינה שהשם החליט מה שטוב עבורה ועבורנו", סיפרה ביטון. אדל נפצעה לפני כשנתיים באורח אנוש מיידוי אבנים בשומרון והשבוע אושפזה בבית החולים שניידר שבפתח תקווה בשל דלקת ריאות. אתמול חלה הידרדרות במצבה והיא הלכה לעולמה.

    "לאורך כל התקופה חזרתי על כך שנסתרות דרכי הא-ל", הוסיפה אדווה ביטון. "אנחנו כאלה קטנים ואנחנו לא יודעים מה ייעודנו כאן ולאיזה מטרה הגענו לפה". לדבריה, "אני יכולה להגיד ללא ספק, שבאמת זכיתי בנשמה ענקית. הילדה הזו הגיעה לעולם הזה ועשתה קידוש השם ענקי. אין אחד שלא התפלל למענה בכל העולם. כולי תפילה שהקב"ה יתן לי כוח להתמודד עם כל המצב הזה, להישאר חזקה, להשפיע ולהישאר עם כוחות לכולנו. אדל תישאר ואני אישית אדאג לזה שהיא לא תמחק מהעולם הזה. אנחנו נזכיר לכולם שהיא נרצחה על קידוש השם לטובת עם ישראל. אדל שינתה פה סדרים למען הזולת וכנראה שזה מה שהיא הייתה צריכה לעשות. היא באה לעולם לתקופה כל כך קצרה ועשתה שינוי, ואני לא יכולה להיות חזירה כי קיבלתי מתנה ענקית".

    בתשובה לשאלה כיצד היא תמשיך מכאן, השיבה ביטון: "ממשיכים להאמין. האמונה היא כלי אדיר, שנותנת כוחות, גם בפן החומרי וגם בפן הרוחני. יש לנו קהילה תומכת, משפחה תומכת וכל עם ישראל לצדנו. אני מרגישה שהיא כבר לא הילדה הפרטית שלי זמן רב. אני מתפללת שהזמן יעשה את שלו כי החיים חזקים. אני לא מחדשת כלום – יש פה טרגדיות והחיים חזקים".

    ביטון התייחסה גם לסוגיית קבורתה של אדל. בהתנחלות יקיר, שם מתגוררת משפחתה של ביטון, אין בית קברות. עם זאת, קיים שטח של 20 דונם, שיכול לשמש כבית עלמין. בעקבות רצונה של משפחת ביטון לקבור את אדל ביישוב, נעשתה פנייה למנהל האזרחי כדי שיאשרו את הקבורה שם, אף שבתב"ע לא מופיע שם בית קברות. "נתנו הסכמה לרב היישוב לפעול בעניין, כדי שיהיה פה בית קברות", אמרה אדווה ביטון. "אולי כך היא רצתה להשאיר חותם וליצור פריצת דרך".

    במנהל האזרחי טרם אישרו את הקבורה, אך במשפחה החליטו לקיים את ההלוויה במקום היום בשעה 13:00 ללא אישור. "אנו משתתפים בצער המשפחה. המנהל האזרחי יסייע לאיתור מקום קבורה ככל הניתן", נמסר בהודעת המנהל.

    ממלא מקום ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, פנה אמש ללשכת ראש הממשלה בדרישה לאשר את קבורתה של אדל ביטון בשטח הישוב. ראש המועצה גרשון מסיקה מסר: "מדובר באטימות. לא יעלה על הדעת שגם בשעה זו הבירוקרטיה והפוליטיקה ימנעו ממשפחת ביטון לקבור את אדל ביישוב".

    האירוע שבו נפצעה ביטון אירע לפני שנתיים. ערבים יידו אבנים לעבר כלי הרכב שבו נסעה עם משפחתה בכביש 5, בסמוך לאריאל. מלבדה, אמה ושתי אחיותיה נפצעו באורח קל עד בינוני. יממה לאחר מכן עצרו חיילי צה"ל עשרה פלסטינים, תושבי הכפרים כיפל חרת' וחרס, בחשד למעורבות ביידוי האבנים.

    לאחר הפיגוע אושפזה ביטון בבית הרפואה שניידר, ובהמשך הועברה לשיקום בבית לוינשטיין שברעננה. לאחר למעלה כשנה הודיע המוסד למשפחה כי הטיפול בה הסתיים, וכי על הילדה לשוב לביתה. המשפחה ערערה על ההחלטה לבית המשפט השלום בכפר סבא, בטענה שביתה אינו מונגש כראוי למגבלות הסיעודיות של בתם. בית המשפט קיבל את עמדת המשפחה וקבע כי על בית הרפואה לאפשר לה להישאר בין כתליו.

    עם זאת, גופה, שנותר פגיע בעקבות הפציעה בפיגוע, לא הצליח להתמודד עם המחלה שממנה סבלה השבוע, והיא כאמור הלכה לעולמה אתמול.

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    2 תגובות

    1. חופש ים דייי כמה אפשר ללמוד
      ט׳ בניסן ה׳תשע״ה (29/03/2015) בשעה 22:32

      נכון…
      אין מילים עצוב…

    2. פנינה
      ל׳ בשבט ה׳תשע״ה (19/02/2015) בשעה 18:38

      ברוך דיין האמת האמונה של האנשים זה משהו מעל לשכל ומעל להיגיון הגיע הזמן שגם הקבה יעשה מעל לשכל ומעל להיגיון ויבנה לנו כבר את בית המקדש נמאס לחכות כמה צרות יכולות להיות

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.