• הטוב ביותר בפריז: בית הספר החב"די לבנות

    הגדלה

    בחודשים האחרונים שמענו רבות על צרפת, בעיקר סביב אירועים אנטישמיים ועלייה המונית לישראל, אך מסתבר שיהודי המדינה מצליחים יפה מאוד, במיוחד בתחום החינוך. העיתון הצרפתי "לה פריזיאן" פרסם לאחרונה את רשימת בתי הספר המובילים בפריז, ובמקום הראשון הופיע לא אחר מאשר "בית חנה" – בית ספר לבנות יהודיות מטעם ארגון חב"ד • לסיפור המלא

    צביקה קליין, nrg

    בחודשים האחרונים שמענו רבות על צרפת, בעיקר סביב אירועים אנטישמיים ועלייה המונית לישראל, אך מסתבר שיהודי המדינה מצליחים יפה מאוד, במיוחד בתחום החינוך. העיתון הצרפתי "לה פריזיאן" פרסם לאחרונה את רשימת בתי הספר המובילים בפריז, ובמקום הראשון הופיע לא אחר מאשר "בית חנה" – בית ספר לבנות יהודיות מטעם ארגון חב"ד.

    מתוך אלפי בתי הספר, נבחר "בית חנה" בעקבות העובדה ש-99 אחוז מתלמידותיו מצליחות בבחינות הבגרות במדינה. במקביל, בית הספר זכה ל-32 נקודות במה שהוגדר כ"ערך מוסף" שכוללים בנוסף לציונים את הנוכחות בשיעורים ועוד.

    מערכת בתי הספר של חב"ד בפריז נוסד על ידי הרב שמואל אסימוב, ואילו כיום לומדות במוסדות "בית חיה מושקה" בפריז כ-1500 תלמידות, 700 מהן בתיכון. מדובר בבית הספר היהודי הגדול ביותר בצרפת ומהגדולים באירופה.

    במקביל להצלחה של בית הספר החב"די, ערוץ הטלוויזיה הצרפתי הממלכתי מיקם את בית הספר היהודי Lycee Alliance בקצה העליון של רשימת בתי הספר המובילים. מנהלת בית הספר דומיניק דהאן אמרה לאתר JSS News כי בית הספר שלה זוכה בתואר זה לראשונה. היא סיפרה כי מזה 40 שנה, בוגרי בית הספר שלה מובילים בתחומים שונים, בין השאר כרופאים ואנשי מדע. "בית הספר שלנו דוגל ביהדות פתוחה", אמרה והוסיפה "ואנו מעודדים את התלמידים ליישם זאת".

    ברשימה נוספת שהתפרסמה בעיתון "לה פיגרו" היומי בצרפת, הופיעו שני המוסדות: בית חנה במקום 46 ואליאנס במקום 88. יצויין כי כ-4000 בתי ספר משתתפים ברשימה, דבר שללא ספק מבהיר כי מדובר בבתי ספר איכותיים ביותר.

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.