• צפת: מאות נשים בכנס השנתי בבית יגאל אלון

    17 | הצג גלריה

    ביום שלישי ה' מנחם אב התקיים יום העיון השנתי של נשי חב"ד בצפת בסימן: בית בטוח - "הרפו ודעו כי אני ה'" בבית יגאל אלון בעיר. נשאו דברים: הרב מנחם מענדל רוט, הגב' טובה הניג, הרב מרדכי ביסטריצקי, פרי לנדאו וביתה ועוד • גלריית תמונות

    DSC_4340

    ביום הבהיר ה מנחם אב, יום ההילולא של הארי ז"ל הקדוש, התכנסו נשים מכל גווני הקשת מרחבי העיר צפת וערי הצפון, ליום העיון השנתי בנושא הבית היהודי, והפעם בסימן בית בטוח "הרפו ודעו כי אני ה'", בבית יגאל אלון.

     

    הכנס היה ערוך ומתוכנן כדבעי, עשיר בתוכן רוחני וגשמי כאחד. הנשים זכו לקבלת פנים מפנקת בעוגה וקפה.

     

    המושב הראשון נפתח בצפייה במצגת מרגשת, אשר העניקה תחושה של שלווה ומנוחת נפש לכל אם יהודיה בעבודת הקודש שלה – גידול וחינוך ילדיה.  את הכנס הנחתה בחן ובטוב טעם, הגב' רינה כהן.

     

    הרב מנחם רוט חיזק את הנשים בדבריו, כיצד כל אישה תוכל ליצור מביתה הפרטי בית בטוח וזאת על ידי דיבור טוב, מחשבה טובה, חינוך הילדים באופן חיובי. כל אישה צריכה להתחזק בביטחון ואמונה בשם יתברך, ולהבין כי אין דבר קורה מעצמו, הכל מאיתו יתברך, וכדי לחיות זאת ולהחדיר את הביטחון בחיי היום יום, יש לקחת החלטה טובה בלימוד שיחתו של הרבי שליט"א בעניין הביטחון – ליקוטי שיחות, חלק ל"ו, שיחה א – לפרשת שמות.

     

    הרב מרדכי ביסטריצקי, המרא דאתרא בקהילת חב"ד צפת, חיזק בלימוד הלכות הצניעות בשימת דגש למעלתה וחשיבותה של הצניעות בבת ישראל. והלוואי שנוסיף ונחנך את ילדינו לצניעות, ואזי נזכה כמו קמחית לילדים בדרגה של כהן גדול.

     

    רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, נשא דברי ברכה למשתתפות ובדבריו עמד על חשיבותה של מסירות הנפש של האישה בחינוך ילדיה והבאת הגאולה.

     

    הגב' יהודית חילקה לנשים באולם שלטים וריתקה אותן למשחק הלכות סוחף ומשכיל בעניין טהרת המשפחה. הלוואי שבזכות השמירה על הטהרה נזכה תיכף ומיד ל"וזרקתי עליכם מים טהורים וטיהרתי אתכם מכל טומאותיכם" בגאולה האמיתית והשלמה.

     

    הגברת טובה הניג, יועצת זוגית כותבת מדור "נווה" בעיתון משפחה, הקנתה למשתתפות את אבני הדרך הכיצד לזכות בבית בטוח, קרי, ב טחון אישי טוב עין  ויתור  חירות, האישה ניחנה בבינה יתירה ועליה להקפיד לשמור על הקווים האדומים שלא עוברים לעולם, כאשר עליה לדעת כי קונפליקטים הם בלתי נמנעים ועלינו לנהלם נכון, ואזי נצמח מתוכם כאשר תמיד יש לדבר על עצמנו ועל הבית באופן חיובי ובונה.

    לאחר הפסקה קצרה לארוחת צהריים קלה נפתח המושב השני.

     

    הרבנית רחל הנדל ערכה סיום מסכת עפ"י הוראתו המיוחדת של הרבי לתשעת הימים.

     

    הגב' פרי לנדאו ואמה פתחו בפני קהל הנשים את ביתן, שהמסר העיקרי שלהן היה, כי עלינו לקבל ולהעריך את ילדינו כמו שהם, ולפחות פעם ביום לחשוב על כל ילד שהוא מתנה מהשם כמו שהוא, כאשר הננו אומרים לכל ילד שלנו לפחות פעם ביום מחמאה ומילה טובה ומחזקת.

     

    בסיום נערכה הגרלה לנסיעה לרבי.

     

    כן, בכנס הנשים נחשפו למועדון "ברכת השם" ולהשקת לוח השנה החדש של נשי חב"ד צפת לשנת תשע"ו.

     

    אני, באופן אישי, שבתי לביתי מוארת, נינוחה ושלווה עם ידע רחב וכלים מעשיים- הכיצד לשנות, לבנות ולהצליח להפוך את הבית שלי לבית בטוח, והנני בטוחה כי כמותי כל אחת מהמשתתפות בכנס קיבלה מסר והעשרה עצמית וכוח לחינוך על טהרת הקודש.

     

    תזכרנה נשים יקרות, כי לכל אחת מאיתנו יש את היכולות, את הביטחון, את הכוח להשפיע, להכריע, להעמיק, לבנות ולקבוע יסודות לדורי דורות, לבית בטוח מדאגה, לבית בו נמצאת השכינה, לבית המתנהל עפ"י התורה הקדושה- לבית מקדש מעט.

     

    יישר כוח גדול לכל הנשים היקרות שעבדו וטרחו ועמלו והשקיעו את מרצן לטובת הכנס.

     

    אני תפילה שיהפכו ימים אלה לששון ולשמחה, לישועה ולנחמה ויבנה בית המקדש השלישי במהרה בימינו אמן!

     

    יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד!

     

    שלכם,


    אורנית רשף, צפת.
    DSC_4343

    DSC_4352

    DSC_4354

    DSC_4386

    DSC_4389

    DSC_4391

    DSC_4395

    DSC_4406

    DSC_4410

    DSC_4415

    DSC_4416

    DSC_4424

    DSC_4425

    DSC_4428

    DSC_4435

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.