• הום סטיילינג: טיפים לבחירת תמונות לבית

    הגדלה

    ערב פסח. התקופה בה אנו שואפים לנקות, להבריק, לסדר ולחדש. מי לא חולמת להגיע לליל הסדר כשהקירות סביבה בוהקים והבית כולו אומר חג? • מינדי ויזל - מעצבת פנים, מגישה טור קבוע באתר • לקריאה

    ערב פסח. התקופה בה אנו שואפים לנקות, להבריק, לסדר ולחדש. מי לא חולמת להגיע לליל הסדר כשהקירות סביבה בוהקים והבית כולו אומר חג?

    אחת הדרכים הפשוטות והפרקטיות ביותר לשדרות קירות הבית היא תליית תמונות. זוהי תורה שלמה המתפלגת בין אילו המשקיעים מאות אלפי שקלים ביצירות אומנות מקוריות ובין רובינו- הבוחרים את התמונות על פי התאמתן לחלל בו נרצה לתלותן.

    הטור הזה רלוונטי לשני הפלגים וכל אחד יכול ליישם את הטיפים שאתן כאן הן על תמונה מ'איקאה' ובאותה מידה על פיס של 'קדישמן'…

    נתחיל בבחירת סגנון התמונה והתאמתה לחלל:

    תחילה נבחן את הגוונים השולטים בבית ונחליט מה אנו רוצים שהתמונה תייצר. אם אנו מעוניינים שהיא תשתלב בחלל, תהיה חלק ממנו ולא תבלוט- נתאים את התמונה בגווניה בהתאמה מושלמת לחלל- כך נרוויח חלל קוהרנטי וקלאסי. אפשרות אחרת היא ליצור ניגודיות ולהבליט את התמונה ביחס לחלל. נבחר באפשרות הזו כאשר אנו מעוניינים להבליט את התמונה מפאת חשיבותה או על מנת לייצר בחלל סיפור או אווירה מאד מסוימת. לדוגמא: בחלל שגווניו שחור ולבן נוכל לתלות תמונה בגוונים עזים ולתת לה "להשתלט" על החלל…

    נקודה נוספת בה יש להתחשב היא בסגנון החלל. תמיד כדאי לשאוף לאיזון, ולכן אם החלל מעוצב בסגנון כבד ועתיק, נעדיף תמונה קלאסית בצבעים קרים שיתרמו לתחושת קלילות בחלל, וכן להיפך: בחלל מודרני וקריר נעדיף תמונה בעלת גוונים חמים על מנת להוסיף לחלל נופך חמים..

    גודל התמונה:

    בין התמונה לחלל חייבת לחול יחסיות מאוזנת. לחלל קטן תמונה קטנה- לחלל גדול תמונה גדולה. תמונה שאינה מתאימה בגודלה עלולה לייצר מראה של חלל חנוק מידי או לחלופין ריק ומשעמם. כמובן שיש למדוד תחילה את הקיר עליו אנו מעוניינים לתלות את התמונה ולהשאיר מספיק שוליים על מנת לייצר סביבה הארה ומרחב.

    בבתים בהם אין קירות גדולים כגון במגדלים בהם יש בעיקר חלונות ניתן לתלות תמונות אחת מתחת השנייה או לחלופין תמונת אורך.

    איך לתלות נכון?

    חשוב להקפיד על תליית תמונה בגובה העיניים באופן שייצר הרמוניה עם שאר הריהוט בחלל.

    דרך נוספת לשימוש בתמונות היא יצירת קירות גלריה כאשר העיצוב על הקיר הוא משחק של תמונות בגדלים, בצורות או בסגנונות שונים. בקירות גלריה חשוב להקפיד על קומפוזיציה נכונה, בין אם החלטתם לתלות את התמונות באופן אקראי ובין אם בחרתם לסדר אותן בשורה ישרה.

    תאורה:

    להשלמת המראה של החלל יש לדאוג לתאורה נכונה על התמונה, כך היא מקבלת את המקום הראוי לה מבחינת עיצוב ומשמעות. חשוב להקפיד על תאורת שמש שאינה ישירה על מנת לשמור על איכות התמונה במשך השנים, בפרט בתמונות שמן.

    צבע התאורה המלאכותית המומלץ הוא צהוב. אור צהוב נותן את העומק הנכון לגוונים בתמונה לעומת אור פלורוסנט לבן שמחוויר אותם.

    מסגרת. או שלא…

    חשוב להקפיד על קנית מסגרת שתתאים לתמונה ולסגנון בבית. המסגרת מתנהגת כרהיט לכל דבר ואין להקל ראש בבחירה שלה! צבע המסגרת וסגנונה יכול לשנות לגמרי את התמונה ולכן יש להקפיד שאף היא תתאים היטב לחלל.

    אם בחרתם למסגר את התמונה עם זכוכית- העדיפו זכוכית מט על מנת למנע סנוור מן התאורה בחלל.

    לתשומת לבכן: אל תפחדנה לצאת מהמסגרת!! לפעמים התמונה נראית פשוט מדהים גם בלי…

    עד כאן להיום… אשמח אם תשתפנה אותי בלבטים שיש לכן בנוגע לתכנון ועיצוב הבית או שתעלינה נושאים שמעניין אתכן לשמוע עליהם..

    אם אתן בדיוק לפני תהליך של שיפוץ, אשמח להגיע אליכן לפגישת ייעוץ חינם!

    מעוניינות לקרוא עוד על עיצוב הבית? כנסנה לאתר שלי: www.mindyvizel.com

    שלכן,

     

    מינדי ויזל- מעצבת פנים

    052-7632491

    www.mindyvizel.com

    [email protected]

    תגיות:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.