• יום בחיי בעלת תשובה • מעורר השראה

    הגדלה

    מכתב מיוחד שרץ ברשת - על החמרות של פסח בעיניה של חוזרת בתשובה, על הזכות להביט על כל חומרה ועל כל יהודי/ה קצת אחרת • לקריאה

    עוד יום בחיי בעלת תשובה

    אתמול שוחחתי שיחה פנים אל פנים עם רב חכם. שוחחנו על ההנהגות לפסח, על הכשריות, על ההידורים, ועל ההחמרות וההידורים הרבים שאנו לוקחים על עצמנו כל פעם כשרוצים לעלות בקודש. ואז אמר אותו רב חכם: ״כי יהודי/ה אשר מהדרים ומחמירים במה שהם מוצאים מהפה, הקב״ה משגיח על מה שנכנס לפיהם״.

    ״אם הינו מהדרים ומחמירים במה שיוצא מהפה, מרבים בברכות, בלהדר מעשי חברנו/ילדנו/ שכננו והינו מלמדים עליהם זכויות, הקב״ה יראה מעלות בניו ובנותיו ויגאלנו״

    אלו הם ימים בהם פרעות ומעשי חבלה באחינו, לצד ימים בהם אנו מנקים את ביתנו, מוציאים ומבררים את החמץ מתוכנו. אלו ימים בהם שליחים ושליחות פועלים בגיוסי כספים לקיים את מוסדותיהם בהם הם מונחים, קמחא דפסחא ועוד… תבוא הברכה על כל העמלים בדבר!

    אך בד בבד: אל תוציאו דיבה על זה שלא נתן! אל תלכו רכיל בעמנו! אל תשפטו את שלא נתן השנה כי הוא עוד סוחב הוראת קבע מהשנה שחלפה! זכרו כי רק הוא יתברך זן ומפרנס לכל, כדי למלא את הכלי אפשר רק בגשמי ברכה, ולא רחמנא ליצלן בדברי סרה ושררה! כששליח/ה בוחר לארח סועדים על שולחן ביתו – הוא עושה חסד ראשית עם עצמו ורק לאחר מכן אם האחר! אין הסועד בעל חוב לזה השליח שהסעידו! חסד ושליחות של אמת נעשית ללא כל צפיה או דרישה לתמורה! היה וזה הסועד יבחר ויתן תבוא עליו הברכה! היה ובחר הסועד מסיבות השמורות עימו אף אז נברכו בברכה לשפע כפול ומכופל, כך אולי אם נהיה ראויים נזכה לנתינה ממנו בפעם הבאה…

    ואולי אם נתבוננן באמת נגלה כי כסף אולי לא נתן, אך השיב בעזרה בזה הבית, סייע בבישולים, בהכנות, סייע בשמירה על ילדי השליחים, סייע בעזרה בלימודים לילדים השליחים ועוד… לא כל נתינה מגולמת בכסף!!! הרבה דרכים למקום קרי הקב״ה לעזור לשליחים העמלים. פקחו עיניכם וראו כמה בני עמנו נותנים בהרחבה, איש איש בדרכו ובאמצעים העומדים לרשותו. כדי לעמוד ביעדי הגיוס שלקחתם, התפתחו למעגלים חדשים! תרחיבו אופקים! פנו לגופים וחברות ציבורים שיש להם תקציבי תרומות בהרחבה! אל תאלצו את הסובבים אתכם להתחייב לכספים אשר ידם לא מסגת,! אל תכריחו אותם להגדיל את היעד שלקחו על עצמם כי השיגו את יעדם במהרה! השאירו להם טעם של הצלחה, שמחה בנתינה ולא רגשי אשמה ומינוס בחשבון כי לא עמדו בלחץ מולכם!

    והכי חשוב הישמרו במוצא פיכם על מעגל האנשים והמכרים הסובבים אתכם! זכרו כשם שאתם מודדים את אחיכם כך ימדדו אתכם! גם אם לא אתם דיברתם, אלא שליח אחר מטעמכם, העמידו אותו על טעותו! ראו בעין טובה, בברכה את הסובבים אתכם, והקב״ה ירעיף עליכם גשמי ברכה בהרחבה על שליחותכם! אנו בימי ההכנות לפסח חג יציאת מצרים, בהם אנו משילים את העבדות שגזר על עמנו – פרעה. מיהו פרעה של זה הדור???הפה הרע שלנו. ממנו אנו צריכים להיפטר, לנקות , לצחצח ולהבריק אותו! כך ניפרע מזה הפה רע. ותצא מאיתנו מילה טובה.

    מאחלת לכולנו ואני בתוכנו, שנזכה לראות מעלת חברינו. שנזכה לנקות את החמץ מתוכנו. ונשאיר את החמיצות לחמוצים כדי שהפסח לא נחמיץ את הגאולה השלימה!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.