• הכל בכלל בשבילך! • מושקא שהינו

    הגדלה

    " מי קדם למי , מי יותר חשוב , התורה או עם ישראל? מצד אחד תורה קדמה לעולם, אבל למה בכלל היא נבראה? מסביר לנו הרבי בפרשתנו שהתורה באמת נבראה בשביל עם ישראל ולא להפך. עובדה ? שמחללים את השבת- את הוראות התורה בשביל יהודי הנמצא בפיקוח נפש... " • לטור המלא

    מי קדם למי , מי יותר חשוב , התורה או עם ישראל? מצד אחד תורה קדמה לעולם, אבל למה בכלל היא נבראה? מסביר לנו הרבי בפרשתנו שהתורה באמת נבראה בשביל עם ישראל ולא להפך. עובדה ? שמחללים את השבת- את הוראות התורה בשביל יהודי הנמצא בפיקוח נפש. הוכחה נוספת יהודי, אפילו אם הוא רחוק, שלא באשמתו ,בכל זאת הוא נשאר יהודי למרות שלא מקיים את התורה.

    ומהי התורה ? היא החיים שלנו, הקיום שלנו, היא מגלה את המצב הפנימי שלנו – מצב נעלה של 'ביכורים' להשם – הדבר הראשון והמובחר, אנחנו של השם קודם כל. אך הדבר המופלא שמגלה לנו הרבי, שגם יהודי שאינו יודע ולא לומד תורה ומקיים ,הוא כבר נמצא במצב של ביכורים ,הוא כבר נמצא במקום הכי נעלה.
    והמצב הזה גורם לו בסופו של דבר 'להימשך' אל התורה והמצוות ולקיים אותם.

    אז יש בתוכנו שני מצבים. ניתן להסתכל על המקומות בתוכנו פנימה שאנחנו בהם 'עדין לא יודעים'.. ולדעת שהמהות הפנימית שלנו היא באמת בדרגה נעלית. זה שעדיין לא הגענו לשם ? עוד נגיע אי"ה בזכות המהות האמיתית שלנו. והמקומות בתוכנו שהם כבר מוארים ו'בדרך הנכונה' , יש לנו רק להוסיף, ללמוד ולהתקדם בהם. התורה תעזור לנו להאיר אותם.

    שנרגיש בעצמנו ובכל יהודי איך המהות הפנימית האמיתית היא ביכורים, הדבר המובחר ביותר של השם!

    שבת שלום!

    מ.שהינו

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.