• למידה מאנשים שאנו מעריצים, גם כשהם לא מושלמים

    אילוסטרציה. צילום אודליה ש
    הגדלה

    טבעי להעריץ אנשים שאנחנו חולקים אתם ערכים או מטרות משותפים. זה גם טבעי לעשות טעויות ולא להיות מושלמים. אבל יש שאלה שחוזרת על עצמה, כשאני שואל אנשים מי ההשראה שלהם הם עונים לי: “האם אני יכול ללמוד ולראות השראה אצל אדם בדבר אחד, למרות שיש בו צדדים אחרים שאני פחות אוהב”?. לטור המלא

    טבעי להעריץ אנשים שאנחנו חולקים אתם ערכים או מטרות משותפים. זה גם טבעי לעשות טעויות ולא להיות מושלמים. אבל יש שאלה שחוזרת על עצמה, כשאני שואל אנשים מי ההשראה שלהם הם עונים לי: “האם אני יכול ללמוד ולראות השראה אצל אדם בדבר אחד, למרות שיש בו צדדים אחרים שאני פחות אוהב”?. זה באמת יכול להיות קשה ליישב את שני ההיבטים הללו של אדם כשמנסים ללמוד מהם. ובכל זאת איך נוכל ללמוד מהטוב שבאדם, למרות שיש בו דברים שאנחנו לא מתחברים אליהם?

    ראשית, חשוב לזכור שכולם עושים טעויות ויש להם פגמים. אף אחד לא מושלם, וזה לא מציאותי לצפות לשלמות מאלה שאנו רואים בהם השראה עבורנו. במקום להתמקד בהיבטים השליליים של אדם, כדאי להתמקד במה שהוא עושה נכון. אילו תכונות יש להם שאתם מעריצים? אילו ערכים הם מביאים לידי ביטוי שנותנים לכם השראה? איזה סוג של פעולות הם עושים שהייתם רוצים לחקות? מציאת היתרונות החיוביים תעזור לכם לשמור על מוטיבציה והשראה מהסובבים אתכם.

    שנית, שאלו את עצמכם אילו לקחים אתם יכולים ללמוד מטעויות של אדם שאתם מעריצים. זה עשוי להרגיש לא נוח בהתחלה להכיר בפגמים של מישהו, אבל אם עושים זאת כמו שצריך זו יכולה להיות הזדמנות לצמיחה והבנה. שקלו כיצד ניתן היה למנוע את הטעויות שלהם או לעשות את אותם דברים אחרת, ואז לחשוב כיצד תוכלו ליישם את השיעורים הללו בחיים שלכם או בקריירה שלכם. פעולה זו עוזרת לכם להיות מודעים יותר לחולשות שלכם ולאופן שבו עליכם לגשת אליהן אחרת בעתיד.

    שלישית, הציבו לעצמכם גבולות כשאתם לומדים ממישהו שתם רוצים לראות בו השראה, ואתם גם רואים בו תכונות חיוביות ושליליות כאחד. זה בהחלט מקובל – ואפילו מעודד – לקחת השראה מאנשים מבלי לאפשר להם להשפיע או לשלוט בחיים או בהחלטות שלכם. קחו בחשבון את ערכי הליבה שלכם, זה יעזור לכם להיות מחוברים לעצמכם בזמן שאתם פועלים להשגת המטרות שלכם, ומתקדמים להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמכם.

    לסיכום, בין אם מישהו מצליח או לא מצליח בכל מצב נתון, תמיד יש משהו שנוכל ללמוד ממנו – דברים חיוביים ושליליים כאחד. חשוב לא רק להתמקד במה שהלך “כמו שצריך”, אלא גם להכיר בתחומים שבהם צריך לבצע שיפורים, כדי שתוכלו להגיע לתוצאות טובות יותר בעצמכם. במקום להתעלם ממישהו רק בגלל שיש לו כמה תכונות או דעות שונות משלכם, אתגרו את עצמכם באופן חיובי על ידי חיפוש הזדמנויות חדשות לצמיחה, באמצעות למידה וקבלת השראה דווקא ממנו.

     

    מאת שמואל הראל המומחה לעסקים

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.