• לחצות גבולות שלא הוצבו

    הגדלה

    טור מאת שמואל הראל, המומחה לעסקים, בנושא טיפוח מערכות יחסים מכבדות באמצעות תקשורת ברורה והבנה הדדית. לקריאה

    יום אחד, משה שאל את מכסחת הדשא של איציק מבלי לבקש רשות. איציק הרגיש נסער ופגוע, אבל הוא לא אמר דבר, מחשש שהוא עלול לפגוע ברגשותיו של משה. ככל שחלף הזמן התרחשו מקרים דומים, והמתח ביניהם גבר.

     

    בעולם שבו אנשים לעתים קרובות נאבקים להבין את הגבולות של עצמם, אין זה נדיר שאנשים פוגעים בעצמם ובאחרים מבלי משים על ידי אי יצירת גבולות ברורים. היעדר גבולות מוגדרים היטב עלול להוביל לאי הבנות ולמצוקה רגשית, מכיוון שאנשים חורגים ללא כוונה מהגבולות של הסובבים אותם, וכך גדלים גם להיות אנשים שלא מכבדים ומבקשים גבולות.

     

    על מנת לטפח מערכות יחסים בריאות ומכבדות יותר, חיוני ללמוד כיצד להציב גבולות בצורה חיובית. על ידי ביצוע העצות האלה, את יכולה ליצור סביבה שבה גם את וגם אחרים מרגישים בטוחים ומכובדים.

     

    הנה כמה טיפים להצבת גבולות בצורה חיובית:

     

    הכירי את הגבולות שלך: הביני עם מה נוח לך ומה לא. שקלי את הצרכים הרגשיים, המנטליים והפיזיים שלך בעת זיהוי הגבולות שלך.

    תקשרי בצורה ברורה: הביעי את הגבולות שלך לאחרים בצורה ברורה ואסרטיבית. ודאי שהם מבינים את הציפיות שלך ואת ההשלכות אם גבולות אלה נחצים.

    אמרי כן: תגידי מה את כן רוצה, ואיך את כן מעדיפה שיתבצעו הדברים. ככל שזה מתאפשר, אמירה של המועדף עליך תהיה קלה יותר. עם זאת, לפעמים צריך לדעת להגיד גם מה את לא רוצה.

    היי עקבית: אכפי את הגבולות שלך בעקביות כדי להבטיח שאחרים יבינו אותם ויכבדו אותם. אם מישהו חוצה גבול שוב ושוב, שוחחי אתו על הנושא במהירות ובבהירות.

    תרגלי מודעות עצמית: היי מודעת לרגשות ולרגשות שלך. זהי מתי מעשיו של מישהו גורמים לאי נוחות או מצוקה, והתייחסי למצב בהתאם.

    הפגיני אמפתיה: הביני שלאחרים עשויים להיות גבולות שונים משלך. נהגי בכבוד כלפי רגשותיהם וצרכיהם, והפגיני אמפתיה כאשר את מדברת איתם על גבולות.

    אפשרי לעצמך: זכרי שזה בסדר להציב גבולות ולתעדף את הרווחה שלך. מגיע לך להרגיש בטוחה בעצמך, מוגנת ומכובדת בכל היבטי חייך.

    חפשי תמיכה: פני אל חברות, משפחה או מטפל לקבלת הכוונה ועידוד בעת קביעת והתמודדות עם גבולות.

     

     

    על ידי הצבת גבולות בריאים, את יכולה להגן על עצמך מפני פגיעה רגשית תוך טיפוח מערכות יחסים חזקות ומכבדות יותר עם אחרים. גם הם ילמדו על גבולות, ויוכלו לכבד את עצמם ואת אחרים.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.