• חויות מחו"ל

    הגדלה

    נסיעה פשוטה מבני ברק לעיר סמוכה. מהלך של כחצי שעה נסיעה. מה עושה חב"דניקית במהלך נסיעה עם נהגת, שעדיין לא מוכרת לה?מנסה להשפיע עליה דבר ראשון, שתדליק נר לכבוד שבת. עם ברכה כמובן...וזה מה שעשיתי. לסיפור המלא  

    האם הפעם אשתף בסיפור ניסי? אטרקטיבי? עוצר נשימה?

     

    הסכיתו ושמעו;

    נסיעה פשוטה מבני ברק לעיר סמוכה . מהלך של כחצי שעה נסיעה. מה עושה חב"דניקית במהלך נסיעה עם נהגת, שעדיין לא מוכרת לה?מנסה להשפיע עליה דבר ראשון, שתדליק נר לכבוד שבת. עם ברכה כמובן…וזה מה שעשיתי.

    הנהגת עונה לי; "אני מדליקה נרות שבת"! אני מנסה לשאול אם היא מברכת ? עונה לי מיד שכן. טוב…אני שואלת אם שמעה על הבקשה של הרבי לתת כמה פרוטות לצדקה לפני הדלקת הנרות ? היא עונה שכן. והיא גם מקיימת. אני ממש שמחה מאד לשמוע.

    מנסה לשאול את עצמי, מה ההשגחה הפרטית שמסתתרת בנסיעה הזו עמה. מה להציע לה מתורת חסידות חב"ד. שהרי הרבי מסביר, שיהודי צריך להשפיע על יהודי נוסף עוד משהו טוב בכל מיפגש בין יהודים.

    השאלה הבאה היא, האם שמעה על אמירת הפרק האישי בתהילים שמתאים לפי שנותיו ? כפי שהרבי מלמד אותנו בשמו של הבעש"ט הקדוש. היא עונה שכן. אני מעיזה לשאול, האם היא אומרת את הפרק האישי שלה כל יום? היא עונה בחיוב! אני מתחילה להתרגש…

    מנסה לשאול אותה, אם כבר יש לה אות ב"ספר התורה הכללי לאחדות ישראל"? גם על כך היא עונה בחיוב!

    אני כבר לא יכולה להישאר אדישה למשמע התשובה החיובית שלה. על כל שאלה ששאלתי אותה, היא שמעה. ולא רק ששמעה, אלא גם מקיימת !

    ההתרגשות שלי עולה מדרגה ואני מעיזה לשאול אותה מאיפה היא יודעת על הכל ? והיא עונה להפתעתי, שעשתה טיול בחו"ל וביקרה בכמה וכמה בתי חב"ד בעולם. הן במיזרח הרחוק והן באירופה… והיא מתחילה למנות לי אותם;

    "בתאילנד הייתי חודשיים". היא מחדשת לי, שבתאילנד יש ששה בתי חב"ד , ובכולם היא ביקרה..

    "בבית חב"ד בבנקוק הדלקתי נרות שבת ושם גם שמעתי על הפרק האישי בתהילים. ביקרתי בהודו למשך חודש וחצי. יש בעיר דלהי שני בתי חב"ד. הייתי בשניהם"!

    "הייתי בבית חב"ד בפראג שבצ'כיה. הייתי שבוע וחצי בבית חב"ד בברצלונה שבספרד". היא משתפת אותי "השליחים הם אנשים ממש מיוחדים. הם באמת נוגעים בכל אחד."

    היא מציינת, שהיא אוהבת מאד את הרוגע והשקט שיש במזרח הרחוק. והרגישה קשר מיוחד והכרת הטוב לשליח הרב נחמי'ה וילהלם ואשתו נחמי.

    מי היה מאמין, שבחורה שגרה בבני ברק. עיר התורה והחסידות. מבחר מוסדות חינוך חרדיים/דתיים שיש בה, ושפע שיעורי תורה, הוא מהגדולים בעולם היהודי. והבחורה היתה צריכה ליסוע לטיול בחו"ל ולגלות שם בבית חב"ד, את עצמה מחדש. כיהודיה מאמינה בהשם יתברך.

    שוב גיליתי יהלום נקי, אמיתי, בוהק וזוהר בצידי הדרך. עוד סיפור אמיתי של נשמה יהודי'ה שניצלה בזכות הרבי מליובאוויטש. אני נידהמת לגלות כל פעם מחדש, עוד ועוד יהלומים אמיתיים, במיפגשים שונים, בנסיבות שונות. וכולם מספרים על הנס הפרטי שלהם בזכות הרבי !

    בדידי הווה עובדא.

    טמה חורושוכין

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.