• הבשורה שריגשה מאד

    הגדלה

    בכל התקופה שחלפה מאז הנסיעה, לא שמענו מהנהג כל חדש. התעורר בי צורך פנימי לשמוע, שאכן הם נושעו וניפקדו בילד. היה לי לא נעים להתקשר ולשאול אותו ישירות. מצאתי נושא אקטואלי לפתוח את השיחה. התקשרתי לבקש ממנו, שיעזור לנו בחלוקת סטים של מצות שמורות לליל הסדר. לסיפור המרגש

    ביום שני בשבוע שעבר, שושן פורים יצאתי לחפש "מציאות" בחנות בגדי ילדים. לנצל את מחירי סוף העונה ולקנות בגד איכותי במחיר נוח.

    פגשתי אמהות צעירות מובילות תינוקות בעגלה. זו היתה הזדמנות בשבילי להציע להן לקנות אות ב"ספר התורה של ילדי ישראל". הן סירבו מיד.

    התשובה שקיבלתי היתה "אני צריכה לשאול את בעלי". כמה אני "אוהבת" את התשובות הללו. המחיר הוא מחיר סמלי לרכישת אות שהיא סגולה לשמירה ולהגנה. מבצע קדוש של הרבי מליובאוויטש. מחיר של ארבעה שקלים בודדים. חד פעמי. שכבר ארבעים ושתיים שנה לא השתנה. לא הוראת קבע. כולל משלוח תעודה בדואר. האם היא לא תקנה ביסלי/ במבה/צ'יפס/ ארטיק, לילדים בלי לצלצל ולבקש רשות מבעלה ?

    התשובה שלי אליהן היתה ; "על הרבי מליובאוויטש אין שאלות" !

    זה לא שיכנע אותן. ולי זה הכאיב מאד. חזרתי הביתה עם סוודר חדש, מונח בשקית חדשה. במחיר אטרקטיבי, אך עם מפח נפש גדול מהתשובות המתחמקות הללו.

    יום שלישי הפציע. יום שנאמר בו פעמיים "כי טוב". בפלאפון שלי נתקלו עיני בשמו של נהג, שהסיע אותנו בעבר בחודש תמוז תשפ"א, לפני כמעט שלוש שנים.

    אחד התחביבים שלנו הוא לזכות את הנהג ב"אות בספר התורה הכללי לאחדות עם ישראל". ואם כבר יש לו ילדים – לזכות גם אותם ב"ספר התורה של ילדי ישראל". מעניין שבהשגחה פרטית נסענו איתו ביום מיוחד – יב' תמוז. חג הגאולה של הרבי הקודם מליובאוויטש. הרבי הריי"צ.

    ב"ה זיכינו אותו בקניית אות ב"ספר התורה הכללי לאחדות ישראל", הן עבורו והן עבור אשתו. כשביקשנו לרשום את ילדיו אמר מתוך כאב רב , שעדיין לא זכו להיפקד בילדים.

    היה זה עבורנו רגע מכונן של השגחה פרטית ואתגר להציע לו, שנבקש עבורם את ברכת הרבי ב"איגרות קודש". וכהצעת הרבי במיקרים אלו, למסור את התפילין והמזוזות לבדיקה, ולדקדק בדיני טהרת המישפחה. בנוסף הצענו לו לתרום לבית חב"ד אבן יהודה.

    ב"ה הוא שיתף פעולה והסכים. אף אני כתבתי עבורם לרבי וביקשתי את ברכתו הקדושה, שיפקדו בזרעא חי' וקיימא. הכרך שנטלתי היה כרך ט' עמוד ע – עא.

    הרבי באיגרת כתב: " בטח אומר אחר התפילה בכל יום בבוקר. איזה קאפיטלאך ( פרקי תהילים) אשר גם זה אחת הסגולות שינחהו השם יתברך בדרך הטובה לפניו בגשמיות וברוחניות גם יחד."

    הסברנו איך להגיד את השיעור בתהילים לפי יום בחודש כמנהג חסידי חב"ד. ואיך להגיד את הפרק האישי בתהילים המתאים לפי מספר שנותיו, שהרבי מלמד בשם הבעש"ט הקדוש.

    בנוסף סיפרנו על בקשת הרבי שנשים (ובנות) תקפדנה על נתינת כמה פרוטות לצדקה לפני הדלקת הנרות. וגם נתינת פרוטות לצדקה כל בבוקר כל אחד מהם.

    בכל התקופה שחלפה מאז הנסיעה, לא שמענו מהנהג כל חדש. התעורר בי צורך פנימי לשמוע, שאכן הם נושעו וניפקדו בילד.

    היה לי לא נעים להתקשר ולשאול אותו ישירות. מצאתי נושא אקטואלי לפתוח את השיחה. התקשרתי לבקש ממנו, שיעזור לנו בחלוקת סטים של מצות שמורות לליל הסדר.

    להפתעתי ולשמחתי העצומה הוא אמר לי; "לפני יומיים, בפורים, נולד לנו תינוק בכור"!!!

    הרגשתי את אהבת השם אלי. לעודד אותי בבשורה טובה ומשמחת כל כך. כבר לאחר יומיים מהלידה נודע לי, שהנהג נושע בבן. היה פה כביכול מסר: אל תשימי לב לאלו שמסרבים למבצעים של הרבי. תמשיכי בשליחות !

     

    בדידי הווה עובדא

    טמה חורושוכין

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.