• ליצור יש מאין

    הגדלה

    המתכונים שירעננו לכם את שולחן החג, בחג שבו אנו 'מבלות' הכי הרבה במטבח:  מנות אחרונות ועוגות, או: איך תצליחי 'ליצור יש מאין'. לקריאה

    אם בכל השנה אנו מרגישות את הצורך 'ליצור יש מאין' – בפסח על אחת כמה וכמה. שכשמסתיים הפסח אנו מרגישות תחושת אכזבה על שהוא עבר כל כך מהר, כי יש קסם מיוחד באוכל המיוחד, הנקי והטהור, נטול החומרים התעשייתיים. ויש לנו גם הנאה מיכולת לייצר רעיונות קולינריים יצירתיים אישיים, אצלינו במטבח עם חומרי הגלם החב"דיים בלבד.

    קיבלנו את הזכות להיות שותפות לקב"ה ליצור (כמעט) יש – מאין בילודה, ואנו מעבירות יכולת ייחודית זו גם אל המטבח, ובמיוחד בפסח שהוא יותר מכל 'חג הנשים'! אנו מנהלות את המקום הכי מרכזי וחשוב בבית: האמא – 'עטרת המטבח', בו אנו רוקחות, אופות ומבשלות מטעמים מכמה מוצרי יסוד בלבד.

    יצירת מטעמים לקינוח מקלה על הילדים את שינוי התזונה, ומעוררת בהם ציפיה להפתעות ה'פסחיות'. חשוב שיזכרו אותו כחג נעים ולא כשבוע שאין בו מה לאכול. לשם כך צריך כושר המצאה מגוון,מעין 'יש מאין'.

    כדאי לרתום אותם לסיוע – באווירה מרוממת ושמחה, שירים חסידיים ברקע, עידוד, מחמאות ו"פתקי נחת" על הכרית לפני השינה. גם אלו משרים אווירה של 'יש מאין' – מרץ וכוחות לקום לעוד יום חדש של עבודה. כך לפני הפסח, וכך גם בעזרה בתוך הפסח בקילופים, בהכנת המאכלים, בפינוי השולחן ועוד. השתמשנה בתמריץ שעובד (אצל אלו שמשתמשים בבישולים שלפני פסח בסוכר לא נוזלי): אם מסיימים מוקדם את ההכנות – משקיעים בהכנת קינוחים לפי בחירת הילדים ועוגות לכל חג הפסח, ומקפיאים.

    נגיש כעת שני מתכונים לקינוחים פסחיים:

     

    עוגה ללא קמח תפוחי אדמה וללא שמן מהירת הכנה

     

    להפריד 7 ביצים: את החלבונים להקציף חזק מאוד + 1.1/4 כוס סוכר

    להוסיף את החלמונים ולערבב באיטיות

    להוסיף בתנועות קיפול 2 כוסות אגוזים או שקדים טחונים.

    לאפות על 170 מעלות עד שמשחים

     

    עוגיות

     

    חומרים ואופן ההכנה:

    4 חלמונים של ביצה להקציף חזק עם כוס סוכר. להמשיך להקציף עוד כדקה.

    להוסיף 2 כוסות שקדים טחונים ולערבב עד שנהיה כמו "בצק"

    להכניס למקרר לפחות לחצי שעה

    ליצור כדורים קטנים וללחוץ באצבע במרכז העיגול לקבלת שקע קטן.

    להניח בתבנית במרחק אחד מהשני, ולאפות בתנור שחומם מראש ל160 מעלות כ10 דקות.

    לקרר, זה מתקשה בקירור. 

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.