• מיזם: "טלפון טיפש" לילד חכם

    Close up of a man using mobile smart phone
    הגדלה

    יוזמה של הורים מנסה להילחם בהתמכרות של הילדים למסכים ולהחזיר את הטלפונים הישנים במקום המכשירים עמוסי האפליקציות. בלי אינטרנט או וואטסאפ - האם זה יצליח? הכל על מיזם טלפון טיפש לילד חכם • לכתבה המלאה  

    ​גם בציבור הכללי, הבינו את הסכנה הטמונה בטלפון חכם, מיזם שיצא לאור על ידי הורים נקרא בשם: "תנו לגדול על שקט" – ההורים מובילים מיזם בבתי הספר: "טלפון טיפש לילד חכם" – רוב ההורים מחפשים דבר אחד בימים אלו – שקט, רכישת מכשיר סמארטפון יספק שעות של תעסוקה לילד אולם הנזק יהיה כבד מאוד. וכך הם מפרסמים:

    הסמארטפון הולך לחנך את הילד שלכם מחדש ולהחדיר לו דפוסים והתנהגויות פסיכולוגים וחברתיים חדשים המוכתבים ע״י גוגל פייסבוק ואפל.

    זהו – מכאן הילד שלכם יהיה מתוכנת מחדש.

    כדי למנע דבר זה ולבטל את התחרותיות של ילדי הכיתה צריך רק שלושה ילדים שלהם יהיה טלפון טיפש ואז כאן תגמר התחרותיות החומרית והנדנוד להורים ״תקנו לי גם כי לכולם כבר יש״.

    הטכנולוגיה יצרה בשנים האחרונות תלות נפשית תוך בזבוז זמן משווע, בדיקה של הודעות ואצאפ, דפדוף בפייסבוק, שיתוף באינסטגרם וכו..

    את כל הדברים האלה כולנו עושים אפילו בלי לשים לב כמה זמן אנחנו מבזבזים על כך.

    המטרה שלנו היא לא להישאר ״בימי הביניים״ מבחינה טכנולוגית אבל כן לדחות אותה כמה שניתן וכמה שיותר, לפחות לילדינו שאנחנו באמת אוהבים.

    מתי כן ניתן לתת לילד סמארטפון?
    כפי שאמרנו חובה לדחות כמה שיותר את זה כדי לבטל את התלות במכשירים הללו. ובמידה ויש צורך חשוב ודחוף לערך בגיל 15 ועד אז ניתן להסביר לילד למה הוא לא מקבל כזה מכשיר ומדוע זה הולך לפגוע בו ואנחנו ששומרים עליו, ונותנים לו כל מה שיכולים באהבה חום ומתנות שונות.

    כאמור רק בגיל מאוחר ילד יכול לקבל מכשיר כזה רק כשהוא בבית וגם אז כשמותקנות עליו תכנות בקרת הורים, הגבלת שימוש בזמן מסך ופיקוח מלא.

    אם ניתן למנוע את זה בכלל מהילד מה טוב ושוב חייבים לזכור: כל ילד שקיבל מכשיר כזה ליד בטוח ייפגע, לא משנה בכמה תוכנות או הסברה או הגבלה השתמשנו במכשיר.

    אל תתנו לילדיכם מגיל צעיר סמארטפון טלפון פשוט יספק את הצורך של SMS ושיחות:״ אבא הגעתי,אמא תאספי אותי וכ'ו״.

    קשה בהתחלה אבל התוצאה משתלמת מאוד: ילד שמקשיב, אוהב ומשפר את הישיגיו הלימודיים, גם ללא טכנולוגיה רדודה.

    ההתחלה הפשוטה: 3 הורים בכל כיתה יובילו מהלך שיחסוף את כל הכיתה ויתן דוגמא לכיתות אחרות שלא הצטרפו עדיין.
    רוצים לגדול על שקט? זו ההזדמנות שלכם!!

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.