• נגיעה נשית: אחרי מות – קדושים

    הגדלה

    "ייקח הרבה זמן לשקם את העסק שלי" אומרת לי שפרה בפגישה הטלפונית השבועית שלנו. "נתקעתי עם מלאי גדול של מארזים. הפסח הזה החריב לי את העסק, והקולות שבראשי אומרים שייקח הרבה זמן לשקם את הקול שלי. שיחות הטלפון מפחיתות את תנועות הידיים והבעות האמפטיה בעיניים, ומאתגרות את מיתרי הקול" שפרה ממשיכה להתמרמר על המצב, ואני מתעקשת איתה למצוא גם רווחים לכתבה המלאה

    "ייקח הרבה זמן לשקם את העסק שלי" אומרת לי שפרה בפגישה הטלפונית השבועית שלנו. "נתקעתי עם מלאי גדול של מארזים. הפסח הזה החריב לי את העסק, והקולות שבראשי אומרים שייקח הרבה זמן לשקם את הקול שלי. שיחות הטלפון מפחיתות את תנועות הידיים והבעות האמפטיה בעיניים, ומאתגרות את מיתרי הקול" שפרה ממשיכה להתמרמר על המצב, ואני מתעקשת איתה למצוא גם רווחים. היא מפנה אצבע מאשימה כלפי המדינה, הממשלה, הספקים, הלקוחות ומשכיר החנות ואפילו לעירייה, ואני שוב מבקשת ממנה להסיח דעתה מהם וממה שהם אומרים או עושים, ולהתחיל לשאת באחריות על המצב, למצוא יוזמות חדשות בתוך העסק שלה, להפוך את הלימון ללימונדה, לשנות את המספר במשקפיים ולהעמיק לנבכי היצירתיות שבתוכה – לראות אופק חדש.

    ולכן מה רבה הייתה שמחתי כשבישרה לי שהתחילה להכין מארזי שי מעוצבים ללקוחות לחג השבועות וגם ראש השנה נמצא בתוכניות שלה.

     

    פרשות אחרי מות-קדושים מוסרות לנו מצוות שבהן נצטוו ישראל אחרי מיתתם של בניו הקדושים של אהרון הכהן – נדב ואביהוא.

    רשימת האיסורים נועדה לשמור על קדושת עם ישראל. הקדושה מתחברת וחיה פה בעולם התחתון בחיבור של העולם והטבע. הגאולה תגיע כדי לשחרר אותנו מטרדות ענייני הפרנסה והעסק ומשעבוד לעצבות וליצר הרע.

    בעולם משוחרר יודעים שהתכלית האמיתית היא לעבוד את ה׳ וברור שכל הבריאה נוצרה לכך. כשהאמת תיקלט – העצב ייעלם והבלבול יתפוגג, יישאר אותו עולם בדיוק רק משוחרר ומאושר.

    בעולם כזה בעלת העסק תדע שהפרנסה מגיעה משמיים ועליה רק לעשות פעולות נדרשות: לדאוג לסחורה, לפתוח בזמן ולהסיר דאגה.

    המשיח יתגלה בתוך עולם שצריך לשחרר, לא בגן עדן. הוא יבוא לכאן, יבנה את בעת המקדש ויחיה את המתים כי ה׳ רוצה דירה דווקא בעולם מלא הבלבולים.

    וכשהוא יגיע נגלה שהתאווה להרוויח יותר, לשלוט במצב או לאכול כל מה שלא בריא היא סתם תאווה לדבר מתכלה וחולף שמרחיקה אותנו מהמטרה האמיתית.

    כשהגאולה תגיע ישתוקקו כל האובדים והנידחים, העצובים והמבולבלים, לטוב האמיתי החבוי ברוחניות ותתגלה אמת אלוקית נסתרת בכל דבר.

    זו הסיבה שהמילים 'גולה' ו'גאולה' דומות בכל האותיות וגם בסדר, כל ההבדל ביניהן הוא רק א׳ אחת קטנה הרומזת לאלופו של עולם המתגלה בגאולה. הגילוי הרוחני הופך את הגולה לגאולה.

    מבולבלת? כמו כולנו! אז מה עושים?

    שלב ראשון – לא לפחד.

    שלב שני – להרגיע את הסובבים.

    ושלב שלישי – לתכנן דרכי פעולה יצירתיות להחשת הגאולה.

    להרבות בצדקה, להמשיך כרגיל ולנצל את העסקים כדי להשפיע עוד על אחרים.

     

     

     

    הכותבת: מירי שניאורסון-מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת.

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבהלחצו כאן    mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

     

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.